کد خبر: ۲۵۲۳
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مروارید فرهنگیان

یک سر خیابان بن‌بست مروارید بزرگراه امام علی(ع) است و سر دیگرش به بولوار شریعتی می‌رسد. اولین ساکنان این خیابان فرهنگیانی بودند که زمین‌های خود را در اوایل دهه70 از شرکت تعاونی فرهنگیان تحویل گرفتند و بعد کم‌کم شروع به ساخت و ساز کردند و خانه‌های خود را به سبک ویلایی در این معبر ساختند. در دهه80 و 90 اما سرنوشت این خانه‌ها نیز مانند بیشتر خانه‌های ویلایی منطقه شد.

یک سر خیابان بن‌بست مروارید بزرگراه امام علی(ع) است و سر دیگرش به بولوار شریعتی می‌رسد. اولین ساکنان این خیابان فرهنگیانی بودند که زمین‌های خود را در اوایل دهه70 از شرکت تعاونی فرهنگیان تحویل گرفتند و بعد کم‌کم شروع به ساخت و ساز کردند و خانه‌های خود را به سبک ویلایی در این معبر ساختند. در دهه80 و 90 اما سرنوشت این خانه‌ها نیز مانند بیشتر خانه‌های ویلایی منطقه شد. ساختمان‌ها کوبیده شد تا به جای آن‌ها آپارتمان‌های چند طبقه برای جا دادن جمعیت جوان قاسم‌آباد سربرآورند.

در این خیابان چند مدرسه خیّرساز وجود دارد از جمله دبیرستان و مرکز پیش‌دانشگاهی محمد رأفتی و دبستان ثامنی.

 

 

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه معلولان به معلولان جسمی‌حرکتی، نابینایان و ناشنوایان مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی را آموزش می‌دهد. زمین این مرکز از سوی شرکت فرش مشهد اهدا شده است.

 

گود بزرگی درست پشت دیوار مرکز رفاهی فرهنگی دانشگاه آزاد و در محل استخر این مرکز در این خیابان به منظور ساخت و ساز کنده شده است که چندان ایمن به نظر نمی‌رسد.

 

ابتدای خیابان مروارید مجموعه ورزشی بزرگ کارگران قرار دارد که دارای دو زمین چمن و چند سالن ورزشی است.
ارسال نظر