کد خبر: ۲۵۴۶
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

زنان سرپرست خانوار از مسجد نان می برند

ماجرا از جایی شروع می شود که امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در محله خواجه ربیع تصمیم می گیرد چراغ کارآفرینی را در این محدوده روشن کند و چه جایی بهتر از مسجد. هم او و هم دیگرانی که دغدغه محله را دارند، کارآفرینی برایشان مهم است و به همین دلیل یکی از کارآفرین های برتر کشور را دعوت می کنند تا تجربیاتش را در اختیار دیگران بگذارد. به این منظور برنامه ای مهیا می شود و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر هم به این نشست دعوت می شود.

ماجرا از جایی شروع می شود که امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در محله خواجه ربیع تصمیم می گیرد چراغ کارآفرینی را در این محدوده روشن کند و چه جایی بهتر از مسجد. هم او و هم دیگرانی که دغدغه محله را دارند، کارآفرینی برایشان مهم است و به همین دلیل یکی از کارآفرین های برتر کشور را دعوت می کنند تا تجربیاتش را در اختیار دیگران بگذارد.

به این منظور برنامه ای مهیا می شود و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر هم به این نشست دعوت می شود.
 

نیازها را شناسایی کنیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد هم توجه شورای اسلامی شهر را به حوزه کسب وکار یادآور می شود و می گوید: مدیریت شهری حمایت، مانع زدایی و پشتیبانی از تولیدکنندگان را وظیفه خود می داند. پانزده عضو شورای اسلامی شهر مشهد نگاه خاصی به کارآفرینی و کسب وکار دارند.

مجید طهوریان عسکری ادامه می دهد: اگر جوانان حاشیه شهر علاقه مندی ها و ظرفیت های موجود را شناسایی کنند و در مراکزی همچون مسجد فعالیتشان را ادامه دهند، خیلی به نفع ساکنان آن محدوده می شود.او با اشاره به این موضوع که 90درصد اسباب بازی ها وارداتی هستند، ادامه می دهد: تولیدات می تواند در این زمینه باشد. اگر جوانان حاشیه شهر پای کار بیایند، می توانند به راحتی دست کم 20درصد از این بازار یا بازارهای دیگر را در اختیار بگیرند. آن وقت است که برای نمونه ما می توانیم در کنار تابلو نام محله خواجه ربیع شاهد باشیم که نوشته شده است «به قطب تولید اسباب بازی خوش آمدید».
 

آماده کردن 2کارگاه تولیدی

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) درباره هدف برگزاری نشست می گوید: این برنامه با هدف معرفی شبکه های تولید برگزار می شود تا برای مهارت افزایی بیشتر، کارآفرینان موفق تجربیاتشان را در اختیار کسانی بگذارند که وارد این حیطه شده اند.

حجت الاسلام محمدحسین صبوری خبرهای خوبی را در این مراسم می دهد که درخور تأمل است. او می گوید: در حال آماده کردن دو کارگاه تولید سیم ظرف شویی هستیم و در این باره چهار دستگاه را آماده کردیم. علاوه بر این 10دستگاه چرخ خیاطی هم مهیا شده است تا بانوان سرپرست خانوار در این وضعیت سخت اقتصادی بتوانند کاری انجام دهند.

او امیدوار است در این زمینه همه افراد محله دست به دست هم بدهند و بتوانند از ظرفیت فضاهای مجاور مسجد هم استفاده کنند.
 

مسجد، خط مقدم تولید

در ادامه مقداد خداداد، کارآفرین برتر، برای مردم صحبت می کند و با اشاره به نام گذاری سال های اخیر توسط رهبر معظم انقلاب، می گوید: کشور در جنگ اقتصادی است و برای پیروزی در این جنگ باید مانند هشت سال دفاع مقدس، مساجد را محور فعالیت هایمان قرار دهیم.

او ادامه می دهد: مردم باید در خط مقدم تولید و پشتیبانی ها حضور پررنگ داشته باشند و علاوه بر این، دولت در رفع مانع های پیش روی تولید در کنار مردم تلاش کند.

مقداد خداداد می افزاید: ما مسجد را محور فعالیت هایمان قرار دادیم و شبکه ای از تولیدکنندگان در شهرهای مختلف کشور تشکیل دادیم. هر کارآفرین می تواند بسته به علاقه اش در هر یک از کارگروه های ما عضو شود. کارآفرینان عضو در این تشکل با پرداخت هزینه ای اندک، از امکانات گروه برخوردار می شوند و پس از آن نیز کارگروه مرکزی برای فروش محصولات آن ها بازاریابی می کند.

ارسال نظر