کد خبر: ۲۵۷۳
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

هم تیرانداز هم تریدر!

دانش‌آموز ممتاز مدرسه نمونه‌دولتی امام حسین(ع)، بسیجی فعال مسجد پنج‌تن آل‌عبا و برگزیده رقابت‌های تیراندازی و تالار مجازی بورس. مهدی متولد سال1385 است. تفنگ‌بازی بخش جدایی‌ناپذیر دوران کودکی‌اش بوده است و آن را به‌عنوان اسباب‌بازی به دست می‌گرفت و ساعت‌ها سرگرم می‌شد، تا اینکه اداره آموزش‌وپرورش برنامه استعدادیابی ویژه تیراندازی در مدارس برگزار کرد و مهدی علیمردانی از مدرسه نمونه‌دولتی امام‌حسین(ع) انتخاب شد. خیلی از زمان تمریناتش در این رشته نمی‌گذشت که فهمید چقدر در این زمینه مستعد است و امسال در مسابقات استانی لیگ انفرادی رشته تفنگ بادی مقام چهارم را از آن خود کرد.

از آن دسته دانش‌آموزانی است که نمی‌شود او را با یک گزینه معرفی کرد. موضوع‌های مختلفی برای معرفی مهدی علیمردانی ساکن محله گاز وجود دارد؛ دانش‌آموز ممتاز مدرسه نمونه‌دولتی امام حسین(ع)، بسیجی فعال مسجد پنج‌تن آل‌عبا و برگزیده رقابت‌های تیراندازی و تالار مجازی بورس.

مهدی متولد سال1385 است. تفنگ‌بازی بخش جدایی‌ناپذیر دوران کودکی‌اش بوده است و آن را به‌عنوان اسباب‌بازی به دست می‌گرفت و ساعت‌ها سرگرم می‌شد، تا اینکه اداره آموزش‌وپرورش برنامه استعدادیابی ویژه تیراندازی در مدارس برگزار کرد و مهدی از مدرسه نمونه‌دولتی امام‌حسین(ع) انتخاب شد.

خیلی از زمان تمریناتش در این رشته نمی‌گذشت که فهمید چقدر در این زمینه مستعد است و امسال در مسابقات استانی لیگ انفرادی رشته تفنگ بادی مقام چهارم را از آن خود کرد.

 

تیر‌اندازی پرخرج است

مهدی درباره رشته ورزشی تیراندازی می‌گوید: خیلی‌ها به‌سبب پرهزینه‌بودن این رشته سراغش نمی‌روند. تیراندازی تمرکز آدم را بالا می‌برد و در آرامش روح و روان مؤثر است. البته خیلی پرخرج است. غیر از هزینه‌های باشگاه، قیمت تفنگ بادی 170میلیون تومان است و هرکسی توانایی خرید آن را ندارد.

این‌ها جدا از هزینه لباس و کفش است، اما ارزشش را دارد که برای رشته تیراندازی هم سرمایه‌گذاری شود. مهدی از مقامی که امسال در مسابقات به دست آورده است، راضی نیست و تلاش می‌کند در دوره بعدی رقابت‌ها رتبه‌اش را ارتقا دهد. مهدی علیمردانی خوب حرف می‌زند. دامنه اطلاعاتی که درباره موضوع‌های اقتصادی جامعه دارد، خیلی بیشتر از سن‌وسالش است. دانش‌آموز دوره متوسطه‌ای است که درباره بورس و شاخه‌های آن اطلاعات زیادی دارد.

دو سال متوالی است که در رقابت‌های کشوری تالار مجازی بورس که بین فعالان بازار سرمایه برگزار می‌شود، مقام پنجم را کسب کرده است. مهدی دانش‌آموز ممتاز مدرسه نمونه‌دولتی امام حسین(ع) است و با اطمینان رشته انسانی را برای تحصیل انتخاب کرده است. برایش دلیل دارد و می‌گوید: دوست دارم در مدیریت مالی و اقتصاد ادامه تحصیل بدهم و امیدوارم با بحرانی که جامعه با آن درگیر است، بتوانم در این حوزه کمکی به مردم بکنم.

 

شرکت در رقابت معنوی

او عضو بسیج دانش‌آموزی مدرسه هم هست و امسال اولین‌بار در اعتکاف مسجد امام هادی(ع) که مجاور مدرسه‌اش است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کرد. حال‌وهوای این مراسم را که با همه مسابقات و رقابت‌های دنیایی فرق می‌کند، خیلی دوست دارد. می‌گوید: برای من که همیشه در حال آماده‌شدن برای مسابقات ورزشی و تحصیلی هستم، اعتکاف تجربه تازه‌ای بود که در آن معرفت در مسیر خدابودن و بااوبودن را یاد می‌گیرم.

با برنامه تحصیلی و ورزشی سنگینی که دنبال می‌کند، اوقات فراغت خیلی کمی دارد. می‌گوید: هفته‌ای دو تا سه روز را برای تمرین تیراندازی می‌گذارم.

 

تأثیرگذاران زندگی مهدی

فرزند اول خانواده‌ای کم‌جمعیت است. یک خواهر و یک برادر دارد. پدرش نظامی و مادرش خانه‌دار است. آن‌ها بیشترین نقش را در زندگی مهدی داشته‌اند. او خود را همیشه مدیون پدر و مادرش می‌داند.

به گفته خودش دوستان پایگاه بسیج مسجد و دوستان مدرسه‌اش هم در مسیر زندگی‌اش تأثیر داشته‌اند و امیدوار است روزی بتواند محبت همه اطرافیانش را جبران کند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر