کد خبر: ۲۵۷۷
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ورزشکار نوجوان محله محمدآباد هوای کوچکترها را دارد

سیدمحمدطاها هاشمی متولد سال ١٣٨٦ در ده‌سالگی فعالیت ورزشی‌اش را در رشته هاپکیدو دبلیو اچ سی شروع می‌کند و حالا چند مدال رنگارنگ دارد. مهم‌ترین این مدال‌ها، مقام سوم استانی است که در اسفند سال ١٣٩٧ کسب می‌کند. حالا آرزوهای زیادی در سر دارد. اینکه بتواند یک روز مقام‌های بین‌المللی کسب کند. او برای همه این آرزوها هم سخت در حال تمرین و تلاش است.

اولین آشنایی‌اش با رشته‌های رزمی با تماشای فیلم‌های جکی چان بود و چیزهایی که توی تلویزیون دیده بود. همان صحنه‌های پرهیجان او را جذب فنون رزمی کرده بود. بعد از آن همسایه دیوار به دیوارشان هم مربی رزمی‌کار از آب درمی‌آید و همین سبب ورود او به این دنیای ورزشی می‌شود.

سید محمد طاها هاشمی متولد سال ١٣٨٦ در ده‌سالگی فعالیت ورزشی‌اش را در رشته هاپکیدو دبلیو اچ سی شروع می‌کند و حالا چند مدال رنگارنگ دارد. مهم‌ترین این مدال‌ها، مقام سوم استانی است که در اسفند سال ١٣٩٧ کسب می‌کند. با رزمی‌کار نوجوان محله محمدآباد و مربی دلسوزش در سالن ورزشی فرهنگ‌سرای غدیر گفت‌وگو کردیم.

 

به دنبال حرفه‌ای شدن

هیچ کدام از فیلم‌ها و مسابقات رزمی‌ای که از تلویزیون پخش می‌شده را از قلم نمی‌انداخته و همه را با اشتیاق تماشا می‌کرده است. به یاد دارد که آن سال‌ها همه آرزویش این بوده که یک روز رزمی‌کار شود. در همان حال و هوای کودکانه در خانه سعی می‌کرده فنونی را که می‌دیده، اجرا کند.

بازی مورد علاقه‌اش هم با بچه‌های فامیل همین بوده است. اینکه مبارزه و فنون مختلف را اجرا کنند. در ده سالگی به طور جدی به این عرصه پا می‌گذارد. آن هم با آشنایی با مربی رزمی‌کار محله‌شان. سجاد حسین‌زاده که همسایه دیوار به دیوار خانه آن‌ها بوده تمام اطلاعاتش را در ورزش‌ها و رشته‌های مختلف رزمی در اختیار او قرار می‌دهد و محمد طاها هم رشته هاپکیدو دبلیو اچ سی را انتخاب می‌کند.

 

کسب مدال سوم با تمرینات سفت و سخت

او تمریناتش را از همان ابتدا سفت و سخت شروع می‌کند و به گفته مربی‌اش حتی یک روز هم غیبت نمی‌کند. خیلی وقت‌ها خانواده به مسافرت، مهمانی و گردش می‌رفتند، محمد طاها اما ترجیحش تمرین و ورزش بود. اینکه در خانه بماند و به باشگاه برود تا یک روز هم از تمریناتش عقب نماند.

همه این‌ها باعث می‌شود که خیلی زود اولین مدال زندگی‌اش را کسب کند. مقام سوم استانی دفاع شخصی در تربت جام. او کسب این مقام را یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگی‌اش می‌داند. اینکه برای اولین‌بار در آن سن و سال بدون خانواده به شهرستان دیگری سفر کرده و با تمام استرس‌ها و فشارها توانسته مدال کسب کند.

 

روحیه حمایتگری و اخلاق‌مداری

سید محمد طاها هاشمی حالا آرزوهای زیادی در سر دارد. اینکه بتواند یک روز مقام‌های بین‌المللی کسب کند. او برای همه این آرزوها هم سخت در حال تمرین و تلاش است.

در کنار همه این سخت‌کوشی‌ها اما مربی او از دیگر ویژگی‌های مثبت محمد طاها می‌گوید. اینکه یکی از اخلاق‌مدارترین شاگردان اوست و سعی می‌کند هوای بقیه را هم داشته باشد، به‌ویژه هوای کوچک‌ترها، به‌دلیل همین روحیه حمایتگری می‌تواند در آینده یک مربی خوب هم برای بچه‌های این منطقه باشد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر