کد خبر: ۲۵۹۶
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نقاشی‌های واقعی و فانتزی «هستی»

هستی زامهران می‌گوید: وقتی مدرسه می‌روم مدام معلم‌هایم از نقاشی‌هایم تعریف می‌کنند و بچه‌ها کنارم می‌نشینند تا برایشان نقاشی بکشم و آن‌ها رنگ کنند. هستی در هفت‌سالگی به کلاس نقاشی می‌رود و چند تکنیک مدادرنگی را یاد می‌گیرد. تابستان گذشته هم یک ترم کلاس سیاه قلم رفته است و با همین اندوخته‌ها و استعداد ذاتی خودش، در حال تمرین و خلق تصاویر است.

نقاشی‌هایش را که نشانم دادند گمان می‌کردم قرار است با یک نقاش حرفه‌ای بزرگسال گفت‌وگو کنم اما وقتی فهمیدم خالق آن نقاشی‌ها یک دختر ده‌ساله است آن‌قدر تعجب کردم که بار دیگر پرسیدم آیا همه نقاشی‌ها، کار یک دختر ده‌ساله است؟ و جواب مثبت بود. دوباره نقاشی‌هایش را مرور کردم، تصاویر بسیار زیبایی بود که در پس آن‌ها اندیشه‌ای فراتر از اندیشه‌های کودکانه موج می‌زد.

 

به تصویر کشیدن رنج پاکبان و حمایت آتش‌نشان

هستی زامهران که ساکن محله آزادشهر است در تصویری پاکبانی را کشیده که در حال جمع‌کردن ماسک‌های آلوده از زمین است و ضمن این‌کار، وجود خودش دارد ذره ذره از بین می‌رود. تصویر دیگر، آتش‌نشانی است که پشت پنجره بیمارستان بیماران کرونایی در حال چیدن سفره هفت‌سین است. نقاشی‎های دیگرش چهره شهید سردار سلیمانی و تصاویری از پروانه، کبوتر، طبیعت و ... هستند که در هر کدام جلوه‌ای از هنر تجلی پیدا کرده است.

به گفته مادرش، سحر رحیمی، هستی از همان یک و نیم سالگی که مداد در دست گرفته، تصاویری فراتر از سنش می‌کشیده البته این استعداد برای آن‌ها غریبه نبوده چراکه دایی هستی هم نقاش است. از زمانی‌که او وارد مدرسه می‌شود، نقاشی‌هایش در قیاس با دیگر هم‌سن و سال‌هایش حسابی می‌درخشد و توجه همه را جلب می‌کند.

 

آموختن تکنیک مدادرنگی در هفت‌سالگی

خود هستی می‌گوید: وقتی مدرسه می‌روم مدام معلم‌هایم از نقاشی‌هایم تعریف می‌کنند و بچه‌ها کنارم می‌نشینند تا برایشان نقاشی بکشم و آن‌ها رنگ کنند. هستی در هفت‌سالگی به کلاس نقاشی می‌رود و چند تکنیک مدادرنگی را یاد می‌گیرد. تابستان گذشته هم یک ترم کلاس سیاه قلم رفته است و با همین اندوخته‌ها و استعداد ذاتی خودش، در حال تمرین و خلق تصاویر است.

هستی به کشیدن تصویر چهره‌ انسان‌، طبیعت و حیوانات علاقه‌مند است و بیشتر نقاشی‌هایش را این موضوعات تشکیل می‌دهند

از او درباره سبک نقاشی‌هایش می‌پرسم و هستی با همان زبان کودکانه‌اش می‌گوید: هایپررئال و فانتزی کار می‌کنم. بعد هم توضیح می‌دهد که هایپررئال تصاویر طبیعی و واقعی است و سبک فانتزی هم نقاشی شخصیت‌های کارتونی و حیوانات را شامل می‌شود. در واقع او به کشیدن تصویر چهره‌ انسان‌، طبیعت و حیوانات علاقه‌مند است و بیشتر نقاشی‌هایش را این موضوعات تشکیل می‌دهند.

 

دعوت به برنامه شگفت‌انگیزان

هستی که هنوز چندان به مسابقات و جشنواره‌ها آشنا نیست، می‌گوید: از سال گذشته، معلمان مدرسه‌ام تشویقم کردند که آثارم را به مسابقات بفرستم. من هم چند اثرم را فرستادم اما هنوز نتایج همه آن‌ها نیامده است ولی در جشنواره کارآفرینان کوچک آموزش و پرورش ناحیه7 اسم من جزو منتخبان اعلام شد.

او دو سال پیش به برنامه شگفت‌انگیزان شبکه نهال تلویزیون دعوت می‌شود اما به‌دلیل شیوع کرونا ضبط برنامه متوقف می‌شود. هستی که کنار فراگیری، علاقه زیادی به آموزش نقاشی دارد، آرزو می‌کند زودتر شرایط کرونایی خوب شود تا بتواند در جمع دوستانش به یاد دادن نقاشی بپردازد. همین روحیه او ایلیا برادر چهارساله‌اش را سر ذوق آورده و هستی را معلم خودش کرده است. اکنون هم دیوارهای خانه، نقاشی‌های این خواهر و برادر را در برگرفته‌اند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هنرمند
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
خداقوت دخترم
امیدوارم عزیزدلم همیشه خداوند پشت و پناهت باشد
هنرمند
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
امروز من برنامه ی شگفت انگیزان را دیدم و متعجب شدم که یک دختر ۱۱ ساله بتواند همچین نقاشی های زیبایی را بکشد