کد خبر: ۲۶۰۳
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

قولی که به عموی شهیدم دادم

سیدسجاد فیروزی،‌ نوجوان محله زرکش می‌گوید: عمو هم‌زمان با حمله داعش راهی سوریه شد و در چندین عملیات شرکت داشت. هر وقت به مشهد می‌آمد و یا نامه می‌نوشت از من می‌پرسید که چند جزء قرآن را حفظ کرده‌ام. به عمویم قول داده بودم کل قرآن را حفظ کنم. سید سجاد فیروزی بعد از شهادت عمویش حفظ 20جزء باقی‌مانده قرآن را تکمیل و با حفظ کل قرآن به قولی که به عمویش داده بود عمل می‌کند.

شش‌ساله بوده که به همراه پدر بزرگش به جلسه قرآن مسجد محله می‌رود. این سرآغاز راهی می‌شود برای آشنایی او با قرآن. در ده‌سالگی با تأسیس دارالقرآن یحیی بن زید(ع) در محله‌شان(کال زرکش) جذب کلاس‌های قرائت قرآن می‌شود. علاقه به کتاب خدا باعث می‌شود با پشتکار حفظ آیه‌های آسمانی را آغاز کند و حافظ کل قرآن کریم شود.

سید سجاد فیروزی متولد 1383 و در محله کال زرکش به دنیا آمده است. خودش می‌گوید: کلاس سوم ابتدایی بودم که برای آموختن قرآن به مسجد ملاهاشم که در اطراف حرم است می‌رفتم. مسیر خانه تا حرم برای نوجوانی مثل من بسیار طولانی و خسته‌کننده بود اما به عشق یادگیری قرآن هر روز این مسیر را طی می‌کردم. با تأسیس دارالقرآن یحیی بن زید(ع) در محله‌مان بلافاصله در آنجا ثبت‌نام کردم.

 

آرامش و صبر، تأثیر انس با قرآن

فیروزی با تشویق پدر و مادر، عمو و مربیان، حفظ قرآن کریم را در دارالقرآن یحیی بن زید(ع) شروع می‌کند: حفظ را مرحله به مرحله انجام دادم. اول 3جزء، بعد 5جزء و در ادامه 10جزء.در اولین مسابقه حفظ 3جزء قرآن کریم که در دارالقرآن حرم برگزار شد رتبه سوم مسابقات را به دست آوردم. در مسابقات حفظ 5جزء قرآن که با حضور استاد پرهیزگار که آن هم در حرم مطهر رضوی برگزار شد رتبه اول این مسابقات را کسب کردم. کسب این مقام‌ها به من انگیزه داد تا این مسیر را ادامه بدهم.

سید سجاد می‌گوید: در دارالقرآن یحیی بن زید(ع) از محضر استادان و مربیانی چون حمید حق‌طلب، حسین بازودار ( مسئول فعلی دارالقرآن که در آن‌زمان مربی حفظ قرآن بود) و مصطفی حاجی حسنی کارگر (برادر شهید حاجی حسنی کارگر) استفاده‌های زیادی بردم. طی دو سال 30جزءقرآن را در محضر این استادان کامل کردم.

حفظ قرآن بر افزایش ضریب هوشی و بهتر شدن اخلاق و رفتار سید سجاد فیروزی تأثیر مثبتی می‌گذارد. او می‌گوید: قبل از حفظ قرآن از لحاظ درسی جزو دانش‌آموزان متوسط کلاس بودم. اما بعد از شروع کردن این مسیر درس‌هایم بهتر و بهتر شد و همیشه شاگرد اول کلاس بودم. حفظ قرآن از لحاظ اخلاقی و رفتاری نیز تأثیر خوبی داشت. آرام‌تر و صبورتر شده بودم. این تغییر به اندازه‌ای بود که باعث تعجب دوستانم شده بود. این بزرگ‌ترین تأثیر حفظ قرآن برای من بود.

[3728]

 

رتبه سوم مسابقات کشوری

عموی سجاد یکی از مشوقانش بود: عمو هم‌زمان با حمله داعش راهی سوریه شد و در چندین عملیات شرکت داشت. هر وقت به مشهد می‌آمد و یا نامه می‌نوشت از من می‌پرسید که چند جزء قرآن را حفظ کرده‌ام. به عمویم قول داده بودم کل قرآن را حفظ کنم.

سید سجاد فیروزی بعد از شهادت عمویش حفظ 20جزء باقی‌مانده قرآن را تکمیل و با حفظ کل قرآن به قولی که به عمویش داده بود عمل می‌کند: عید غدیر سال گذشته حفظ قرآن را تمام کردم. خرداد امسال نیز در مسابقات کشوری دارالاحزان‌های کشور که در شیراز برگزار شد شرکت کردم و رتبه سوم مسابقات را به دست آوردم. درحال حاضر نیز خودم را برای مسابقات کشوری قرآن ماه مبارک رمضان آماده می‌کنم.

ارسال نظر