کد خبر: ۲۶۱۳
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

برادران رزمی‌کار «نیزه»

رشته های ورزشی رزمی خیلی در گلشهر طرفدار دارد. خیلی از بچه ها از سنین کودکی سراغ یادگیری آن می روند. به ویژه پسرها که شور و هیجان خاصی دارند. محمدرضا و محمد حسین دو برادری هستند که به کاراته علاقه داشتند و با اینکه اول رشته های دیگر را انتخاب کردند اما در نهایت به سالن ورزشی نزدیک منزلشان رفتند و نزد استاد دلسوزشان آموزش دیدند. حالا هر دو در رشته کاراته افتخارات زیادی کسب کرده اند.

رشته های ورزشی رزمی خیلی در گلشهر طرفدار دارد. خیلی از بچه ها از سنین کودکی سراغ یادگیری آن می روند. به ویژه پسرها که شور و هیجان خاصی دارند. گفت وگوی امروز ما با دو برادر نوجوان اهل محله نیزه است. محمدرضا و محمد حسین به کاراته علاقه داشتند و با اینکه اول رشته های دیگر را انتخاب کردند اما در نهایت به سالن ورزشی نزدیک منزلشان رفتند و نزد استاد دلسوزشان آموزش دیدند. حالا هر دو برادر در رشته کاراته افتخارات زیادی کسب کرده اند.

 

کاراته و تمرین صبر

محمدرضا ایوبی، پسر بزرگ خانواده 18 سال دارد و دانش‌آموز کلاس دوازدهم رشته برق است. او از کودکی به ورزش علاقه داشته و از شش سالگی فعالیت ورزشی اش را با رشته ژیمناستیک شروع می کند. به مقطع سوم دبستان که می رسد به یکی از سالن های نزدیک خانه می‌رود تا در کلاس های کونگ فو ثبت نام کند. محمدرضا می‌گوید که اطلاعاتش درباره کونگ‌فو را از فضای مجازی گرفته و می خواسته این رشته را ادامه دهد. اما سالن نزدیک خانه کلاس کونگ‌فو ندارد و استاد از او می‌خواهد تا یک هفته امتحانی به کلاس‌های کاراته بیاید و اگر دوست داشت ثبت نام کند. 

محمدرضا از سبک کیوکوشین کاراته خوشش می‌آید و حالا کاتا(حرکات نمایشی) و کومیته(مبارزه) را دنبال می کند. محمدرضا در حال حاضر کمربند سبز دارد و منتظر آزمون کمربند قهوه‌ای است. او در طول این سال ها در مسابقات مختلف شرکت کرده و توانسته قهرمانی‌های زیاد کشوری، استانی و ناحیه را به دست آورد. از سال 94 تا 98 در مسابقات کشوری و در بخش کومیته(مبارزه) مقام اول را به دست آورده است. 

تمرینات فشرده و سخت باعث شد تا صبرم زیاد شود و زود خشمگین نشوم

این مسابقات در سبک سوپر ساباکی و در شهرهای مختلف مثل تهران، شمال و شهر ری برگزار شده است. محمدرضا علاوه بر مسابقات کشوری مقام های زیادی نیز در مسابقات استانی و ناحیه دارد. او می‌گوید: برای اینکه بتوانیم در مسابقات مقام بیاوریم استادمان با ما تمرین زیادی داشت در هوای سرد و گرم می خواست تا تمرینات را دقیق در سالن انجام دهیم. 

برخی از تمرینات هم مقاومتی بود که باید بیرون از سالن و در کوه یا بوستان دنبال می‌کردیم تا بدن و ذهنمان همیشه آماده باشد. این تمرینات فشرده و سخت باعث شد تا صبرم زیاد شود و زود خشمگین نشوم.

 

شکست حریف با یک حرکت

محمد حسین ایوبی 15 سال دارد و او هم از پیش دبستانی ورزش را شروع می‌کند . ابتدا ووشو را در کنار خواهرش تمرین می کند و بعد که می بیند برادر بزرگش در کاراته موفق است او هم به سمت کاراته می‌رود. محمدرضا کمربند سبز دارد و تمریناتش را جدی دنبال می کند ، در مسابقات حریفان خود را با یک حرکت شکست می‌دهد و آن ها را ناک اوت می‌کند. وقتی استادش برای مسابقات قهرمانی استانی او را به کرمانشاه می‌برد ، آنقدر کارش خوب بوده است که استادان آنجا از استادش می‌خواهند محمد حسین آنجا بماند و با بچه‌ها تمرین کند. 

او علاوه بر مقام های مختلف استانی و کشوری در ووشو در مسابقات قهرمانی کاراته نیز مدال های زیادی را در سال های 95، 96 و 98 به دست آورده است. می خواهد در آینده رشته رباتیک را ادامه دهد و بعد هم در مسابقات قهرمانی جهان مقام اول را به دست آورد و به عنوان مبارز برتر جهان شناخته شود.

برادران رزمی کار هر روز در خانه با هم تمرین می‌کنند و کمک حال هم هستند تا به موفقیت بیشتری دست یابند. آن ها در پایان گفت وگو، از استادشان غلامرضا سعادتی قدردانی و تشکر می کنند.

ارسال نظر