کد خبر: ۲۶۱۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مدرسه، روشنگر مسیر زندگی

آیناز ابراهیمی می‌گوید: از سه سالگی من را در مهدکودک و کلاس‌های زبان ثبت‌نام کردند. یادم هست روزهای پنجشنبه و جمعه که مهد تعطیل بود گریه می‌کردم و از مادرم می خواستم من را به کلاس ببرد. دوره دبستان را در مدارس مختلف پشت سر می‌گذارد. تا سوم دبستان فعالیت خاصی ندارد ولی از کلاس چهارم به بعد در انتخابات شورای دانش‌آ‌موزی شرکت می‌کند و سال ششم رئیس این شورا در مدرسه می‌شود. او دوره متوسطه اول را دوران طلایی زندگی‌اش می‌داند.

آیناز ابراهیمی 16سال دارد و دانش‌آموز مقطع دهم در رشته علوم انسانی است. در محله شاهد بزرگ شده و از همان کودکی به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی علاقه داشته است. خانواده نیز به او کمک کرده‌اند تا استعدادهایش را بشناسد و در هر زمینه‌ای که به آن علاقه دارد فعالیت کند. 

آیناز در حال حاضر رئیس شورای دانش‌آموزی مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد و از مشاوران جوان رئیس آموزش و پرورش ناحیه7 است. او در طول دوران تحصیل توانسته در مسابقات علمی و هنری مقام‌های زیادی به دست آورد.

 

دوران متوسطه،‌ دوران طلایی

راحت ارتباط برقرار می‌کند. خاطرات کودکی‌اش را به خوبی به یاد دارد و از همان کودکی دوست داشته در جامعه حضور فعال داشته باشد. آیناز می‌گوید: از سه سالگی من را در مهدکودک و کلاس‌های زبان ثبت‌نام کردند. یادم هست روزهای پنجشنبه و جمعه که مهد تعطیل بود گریه می‌کردم و از مادرم می خواستم من را به کلاس ببرد. دوره دبستان را در مدارس مختلف پشت سر می‌گذارد. تا سوم دبستان فعالیت خاصی ندارد ولی از کلاس چهارم به بعد در انتخابات شورای دانش‌آ‌موزی شرکت می‌کند و سال ششم رئیس این شورا در مدرسه می‌شود. 

او در همین سال‌ها عضو بسیج هم می‌شود. آیناز دوره متوسطه اول را دوران طلایی زندگی‌اش می‌داند و می‌گوید: در این دوره به مدرسه صفورا رفتم. رشد فرهنگی و اجتماعی من در این مدرسه شکل گرفت. معاون پرورشی مدرسه تشویقم می‌کرد و همیشه می‌گفت: آیناز استعداد فعالیت‌های اجتماعی را داری و باید فعال باشی. معاون آموزشی مدرسه هم روی فعالیت‌های آموزشی و مسابقات علمی تمرکز داشت و از من و دانش‌آموزان دیگر می‌خواست در مسابقات علمی شرکت کنیم. 

مدیریت و معاونان این مدرسه در رشد فردی و اجتماعی ما مؤثر بودند. سال97 همراه با هم‌تیمی‌هایش در مسابقه دست‌سازه‌های ماکارونی جشنواره خوارزمی شرکت می‌کند. تیم آن‌ها در ناحیه مقام اول را به دست می‌آورند و به مرحله استانی می‌رسند و آنجا مقام هفتم را کسب می‌کنند.

 

پیگیری مشکلات مدارس حاشیه ناحیه7

سال اول دوره متوسطه با اینکه تازه به مدرسه صفورا رفته اما آن‌قدر خون‌گرم و فعال است که همه دانش‌آموزان طی همان هفته‌های اول او را می‌شناسند. همان سال در انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت می‌کند و بیشترین تعداد رأی را می‌آورد و رئیس شورا می‌شود. او ریاست شورا را تا سال نهم و در همین مدرسه به عهده دارد. 

مطرح کردن مشکلات مدارس حاشیه شهر ناحیه7 در بولوار توس، بخشی از فعالیت‌های ما در مجلس شورای دانش‌آموزی است

از سال نهم به عنوان یکی از رؤسای فعال شورای دانش‌آموزی به مجلس این شورا راه پیدا می‌کند و جزو یکی از هفت مشاور جوان رئیس آموزش و پرورش ناحیه7 انتخاب می‌شود. می‌گوید: مطرح کردن مشکلات مدارس حاشیه شهر ناحیه7 در بولوار توس، بخشی از فعالیت‌های ما در مجلس شورای دانش‌آموزی است.

 

کسب مقام اول در مسابقات هنری ناحیه

آیناز ارزش زمان را می‌داند و تابستان‌ها دنبال یادگیری هنر است. دف و عکاسی از هنرهایی است که طی تابستان دو سال اخیر آن‌ها را فراگرفته و با شرکت در مسابقات هنری آموزش و پرورش توانسته مقام اول را در ناحیه کسب کند. او سال98 در مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش و در رشته دف شرکت می‌کند. در مدرسه مقام اول و در ناحیه مقام سوم را به دست می‌آورد. 

محرم امسال نیز در مسابقه عکاسی عاشورایی شرکت می‌کند و از هیئت محله عکس می‌گیرد و موفق می‌شود مقام عالی مسابقه را کسب کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
0
0
احسنت به دختر پرتلاشم