کد خبر: ۲۶۲۳
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

۱۵سالگی و آرزوی قهرمانی

می‌گوید: والدینم اهل ورزش و از قهرمانان کاراته کشور بودند، حمایت و تشویق‌های آن‌ها در زندگی ورزشی من خیلی تأثیرگذار بود. تمریناتم خیلی زود نتیجه داد و به مرحله مسابقات رسید.‌ اولین رقابتی که در آن شرکت کردم، مسابقات استانی سال91 در رده نونهالان بود، من درآن مسابقات، هم بی‌تجربه بودم و هم استرس داشتم، اما توانستم عنوان قهرمانی را از آن خودم کنم و این برای من یک تجربه فوق‌العاده بود.

وقتی شش سالش بوده، پدر و مادرش باشگاه ورزشی کاراته تأسیس می‌کنند و او با تشویق‌های والدین، الفبای کاراته را در همین باشگاه کوچک و جمع‌وجور محلی می‌آموزد. ورزشکار محله جاهدشهر آن‌قدر در رشته رزمی کاراته زبده و آب‌دیده می‌شود که در همان سن کم، وقتی پا به میدان مسابقات می‌گذارد، در سطح استانی و کشوری حرفی برای گفتن داشته و مدال‌آور می‌شود و در نهایت هم از اردوی تیم ملی سر درمی‌آورد.

فاطمه بیدخام در یکی دو سال گذشته دوره‌های مربیگری و داوری کاراته را هم پشت سرگذاشته است و می‌خواهد پا جای پای مادرش بگذارد. او حالا پانزده‌سالگی را پشت سرمی‌گذارد.

 

جای پای والدین

فاطمه بیدخام درخانواده‌ای ورزشکار و قهرمان متولد شده‌ است، مادرش، فریده فرهانی و پدرش، فرهاد بیدخام، رئیس سبک کن‌شین‌کان کاراته بانوان و آقایان در استان خراسان رضوی هستند. در شش‌سالگی ورزش کاراته را در باشگاه والدینش و زیرنظر آنان آغاز کرد.

او می‌گوید: والدینم اهل ورزش و از قهرمانان کاراته کشور بودند، حمایت و تشویق‌های آن‌ها در زندگی ورزشی من خیلی تأثیرگذار بود. تمریناتم خیلی زود نتیجه داد و به مرحله مسابقات رسید.‌ اولین رقابتی که در آن شرکت کردم، مسابقات استانی سال91 در رده نونهالان بود، من درآن مسابقات، هم بی‌تجربه بودم و هم استرس داشتم، اما توانستم عنوان قهرمانی را از آن خودم کنم و این برای من یک تجربه فوق‌العاده بود.

 

«کانچو هایاما» من را تشویق کرد

دختر ورزشکار محله جاهدشهر در ایام شیوع بیماری کرونا هم عادت ورزش‌کردن و قهرمانی را فراموش نکرده و سال گذشته در مسابقات مجازی بین‌المللی کاراته، مدال طلا را به‌دست آورده است.

 احکام قهرمانی فاطمه یکی‌دوتا نیست، هشت مدال طلا و دعوت به اردوی تیم ملی، او را به یکی از بانوان موفق کاراته‌کار کشور تبدیل کرده‌ است

فاطمه در این باره می‌گوید: دراین دوره از مسابقات مجازی کاراته در رشته کاتا، حدود 200خانم کاراته‌کار از 10کشور صاحب سبک، ویدئوهایی از خود را توسط مربیانشان ارسال کردند، این ویدئوها توسط داوران بین‌المللی ارزیابی شد و در نهایت عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آوردم. داوری که فیلم کاتای من را دید و پسندید «کانچو هایاما» از قهرمانان ژاپنی کاراته جهان است و درسال 1994 سبک «کن‌شین‌کان‌ کاراته» را ابداع کرد.

 

قهرمانی و دعوت به اردوی تیم ملی

هنوز شیرینی به‌دست‌آوردن مدال طلایی را که مهر امسال در مسابقات رزمی کاراته کشوری از آن خودش کرد، از خاطر نبرده‌ است. هرچند احکام قهرمانی فاطمه یکی‌دوتا نیست، هشت مدال طلا و دعوت به اردوی تیم ملی او را به یکی از بانوان موفق کاراته‌کار کشور تبدیل کرده‌ است.

فاطمه درباره افتخاراتش می‌گوید: مهر امسال همراه با تیم کاراته بانوان خراسان رضوی در مسابقات کشوری تبریز شرکت کردم و در رشته کاتا(حرکات نمایشی) مدال طلا را به‌دست آوردم. سه ماه بعد عازم مسابقات کشوری تهران شدم و این‌بار، هم مدال طلا در رشته کاتا و هم مدال برنز در رشته کمیته(مبارزه) را از آن خودم کردم.

نوجوان ورزشکار محله جاهدشهر با این نتایج درخشان به اردوی تیم ملی جوانان کاراته ایران دعوت شده و خود را برای مسابقات آسیایی ژاپن آماده می‌کند.

ارسال نظر