کد خبر: ۲۶۳۳
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دویدن به سمت آرزوها

ریحانه نصیحتی می‌گوید: انتخاب ورزش دو و میدانی به عنوان ورزش حرفه‌ای از طرف یک دختر برای خیلی از نزدیکان و حتی دوستانم قدری عجیب بود. شاید به این دلیل است که ما عادت کرده‌ایم در جامعه و تلویزیون دو ومیدانی‌کاران مرد را ببینیم و این ذهنیت در ما وجود دارد که دختران به دنبال این ورزش نمی‌روند.

 از کودکی همیشه قبل از دیگران به پایان راه می‌رسید. در مسابقات دوی مدرسه که هرسال به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شد ریحانه همیشه مقام اول را به دست می‌آورد. او از دو سال پیش، ورزش دوومیدانی را با مربیگری اکرم جلالی به‌طور حرفه‌ای شروع و دنبال می‌کند. ریحانه نصیحتی متولد سال 1386و ساکن محله ارشاد است.

 

دویدن نیاز به مکان خاصی ندارد

ریحانه می‌گوید: انتخاب ورزش دو و میدانی به عنوان ورزش حرفه‌ای از طرف یک دختر برای خیلی از نزدیکان و حتی دوستانم قدری عجیب بود. شاید به این دلیل است که ما عادت کرده‌ایم در جامعه و تلویزیون دو ومیدانی‌کاران مرد را ببینیم و این ذهنیت در ما وجود دارد که دختران به دنبال این ورزش نمی‌روند.

او علاقه‌اش به طبیعت را باعث گرایش به دوومیدانی می‌داند و می‌گوید: با پیاده‌روی در طبیعت به آرامش می‌رسم انگار جزئی از طبیعت می‌شوم و از آن لذت می‌برم. او می‌گوید: خوبی دیگر ورزش دو و میدانی این است که احتیاج به جا و مکان خاصی برای تمرین کردن ندارد. می‌توانید صبح زود به نزدیک‌ترین پارک بروید و بدوید. به همین دلیل با وجود محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده بود من توانستم با کمک مربی‌ام تمرینات ورزشی‌ام را بدون وقفه ادامه بدهم.

 

کسب رتبه دوم دو و میدانی کشور

ریحانه نصیحتی که از دو سال قبل ورزش دو ومیدانی را به‌طور حرفه‌ای با مربیگری اکرم جلالی شروع کرده است در اولین حضورش در مسابقات شهرستان مشهد در رده نونهالان رتبه اول این مسابقات را به دست آورد. چند ماه بعد نیز با حضور درمسابقات استانی دو ومیدانی که در مشهد برگزارشد مقام اول مسابقات دو ومیدانی استان را از آن خود کرد و علاوه بر این از طرف برگزارکنندگان مسابقات به عنوان پدیده نوظهور در عرصه ورزش دو ومیدانی معرفی شد. 

اگر من مغرور به برنده‌شدنم بشوم این غرور کاذب سبب شکستم خواهد شد و هرگز نخواهم توانست به هدفم که حضور در تیم ملی و مسابقات بین‌المللی است برسم

ریحانه نصیحتی می‌گوید: چند ماه قبل در مسابقات استعدادیابی کشور که در شهرستان گرگان گلستان برگزار شد شرکت کردم. در مسابقات دو 100متر با فاصله بسیار اندک ازنفر اول مسابقات توانستم مقام دوم را به دست آورم و به عنوان استعداد برتر در ورزش دو ومیدانی کشور معرفی شدم. درحال حاضر نیز تمریناتم را با مربیگری خانم اکرم جلالی ادامه می‌دهم و خودم را برای حضور در مسابقات سال آینده کشوری دو ومیدانی آماده می‌کنم.

 

دوری از غرور قهرمانی

ریحانه نصیحتی که درحال آماده شدن برای حضور در مسابقات کشوری دو ومیدانی است از چند ماه قبل تمرینات سختی را شروع کرده است: هر روز چندساعت تمرین و پیاده‌روی در پارک و دل طبیعت را انجام می‌دهم. در این مدت حتی یک روز هم تمرینات را کنار نگذاشته‌ام. او نیز مثل خیلی از ورزشکاران حرفه‌ای هدف نهایی‌اش را راهیابی به تیم ملی و درخشش در مسابقات بین‌المللی معرفی می‌کند. 

می‌گوید: در مسابقات دوستانه‌ای که هرهفته برگزار می‌شود میزان آمادگی ورزشکار مشخص و بر همان اساس نفرات برتر انتخاب می‌شوند. درجریان یکی از همین مسابقات دوستانه، مربی مسابقه به من گفت تو که همیشه نفر اول مسابقات و از همه برتر هستی پس چرا باز هم طوری تمرین می‌کنی که انگار نفر آخر شده‌ای. 

من درپاسخ به این مربی گفتم: اگر من مغرور به برنده‌شدنم بشوم این غرور کاذب سبب شکستم خواهد شد و هرگز نخواهم توانست به هدفم که حضور در تیم ملی و مسابقات بین‌المللی است برسم.

ارسال نظر