کد خبر: ۲۶۵۴
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

درخشش نخبه قرآنی محله امام خمینی(ره) در 57رقابت

سید محمد جواد هاشمی سه ساله بود که در کنار پدر و مادرش می‌نشست و صدای آهنگین تلاوت قرآن آن‌ها را گوش می‌داد، شنیدن این صدا آن هم در سن بسیار کم برایش بسیار لذت‌بخش بود، به‌طوری که با وجود نداشتن سواد از پدرش خواست تا خواندن سوره‌های قرآن را به او یاد دهد. می‌خواست مانند پدر، مادر و برادر بزرگ‌ترش بتواند قرآن را با صدایی زیبا بخواند. پدر که علاقه او را می‌دید فرزندش را به جلسات قرآن در خانه استاد محمد بیداد می‌برد و بعد از مدتی او را در مهدالرضا(ع) ثبت‌نام کرد.

سه ساله بود که در کنار پدر و مادرش می‌نشست و صدای آهنگین تلاوت قرآن آن‌ها را گوش می‌داد، شنیدن این صدا آن هم در سن بسیار کم برایش بسیار لذت‌بخش بود، به‌طوری که با وجود نداشتن سواد از پدرش خواست تا خواندن سوره‌های قرآن را به او یاد دهد. می‌خواست مانند پدر، مادر و برادر بزرگ‌ترش بتواند قرآن را با صدایی زیبا بخواند.

 پدر که علاقه او را می‌دید فرزندش را به جلسات قرآن در خانه استاد محمد بیداد می‌برد و بعد از مدتی او را در مهدالرضا(ع) ثبت‌نام کرد. این گونه بود که سید محمدجواد هاشمی متولد شهریور 1381 وارد عرصه جدیدی از زندگی خود شد.

 او که ساکن محله امام خمینی(ره) است تاکنون توانسته مقام‌های مختلفی کسب کند؛‌ همانند سه رتبه اول در مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن در سطح نوجوانان، 22رتبه اول مسابقات کشوری و 32رتبه اول استانی در جشنواره‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و تحصیلی.

 

قرائت قرآن در محضر رهبر معظم انقلاب

از سن بسیار کم تلاوت قرآن را شروع کرد اما از سال90 تصمیم گرفت تا هدف مشخصی برای خودش تعیین کند و عزمش را جزم کرد تا با تسلط به سبک‌های مختلف تلاوت قرآن برای حضور در مسابقات قرآنی آماده شود، البته که تشویق استادان او نیز در این موضوع بی‌تأثیر نبود. معتقد است تمام موفقیت‌ها و مقام‌هایی که طی این سال‌ها کسب کرده به‌دلیل نگاه خداوند و توسل به اهل بیت(ع) و حمایت خانواده‌ و استادانش بوده است.

محمدجواد که تسلط کامل به سبک عبدالباسط دارد به‌جز حضور در مسابقات به عنوان قاری در مجامع قرآنی و مراسم‌های آستان قدس رضوی نیز تلاوت می‌کند 

محمدجواد که تسلط کامل به سبک عبدالباسط دارد به‌جز حضور در مسابقات به عنوان قاری در مجامع قرآنی و مراسم‌های آستان قدس رضوی نیز تلاوت می‌کند و مکبر حرم مطهر رضوی است همچنین عضو گروه تواشیح است و با مؤسسه قرآنی نورالرضا(ع) همکاری دارد.

او همچنین به عنوان استاد در مؤسسه قرآنی صراط تدریس می‌کند و شب‌های جمعه در مسجد فاطمیه در محله امام خمینی نیز تلاوت قرآن دارد؛ در میان تمام این فعالیت‌ها قرائت قرآن در محضر رهبر معظم انقلاب در مراسم دیدار مجمع نخبگان با ایشان را برای خودش افتخاری می‌داند و می‌گوید: در آذر امسال نیز در نماز جمعه و در حضور رؤسای سه قوه و مسئولان عالی‌رتبه، قرآن تلاوت کردم.

 

از تلاوت قرآن انرژی می‌گیرم

محمدجواد قرآن را نه به‌دلیل کسب مقام بلکه به‌دلیل آرامشی که به او می‌دهد تلاوت می‌کند. او که اکنون دانشجوی رشته علوم قضایی در دانشگاه است روزی یک ساعت قرآن می‌خواند: در زمان‌هایی که اوقات فراغت دارم روزی پنج‌ساعت هم قرآن می‌خوانم و این موضوع باعث خستگی‌ام نمی‌شود بلکه انرژی می‌گیرم.

محمدجواد حافظ دو جزء قرآن است و در این مسیر تلاش خود را می‌کند تا جزءهای بیشتری را حفظ کند، علاوه بر این با تلاوت زیبایش، دوستانش را نیز به قدم گذاشتن در این مسیر تشویق می‌کند: چند نفر از دوستانم وقتی صدای تلاوتم را شنیدند بسیار علاقه‌مند شدند تا آموزش ببینند و الان بعد از چند سال موفق شده‌اند، موفقیت آن‌ها باعث خوشحالی من است.

او یکی از جذاب‌ترین مسابقاتی را که در آن حضور پیدا کرده است مرحله نهایی مسابقات کشوری نوجوانان می‌داند و می‌گوید: این مسابقات در کربلای معلی برگزار شد و توانستم مقام اول را کسب کنم اما حال و هوا و محیط، آرامشی برایم به ارمغان آورده بود که به فکر کسب مقام نبودم.

ارسال نظر