کد خبر: ۲۶۶۱
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
گذرانِ یک تعطیلات دلچسب، صرفا با جاده گردی و مسافرت های پرهزینه به شهرهای دیگر برای بازدید از مکان های تاریخی و طبیعی، رنگ و رو نمی گیرد. گاهی می توانید با تعریف تفریح های تازه و هیجان انگیز، تجربه خوبی از سپری کردن تعطیلات در شهر خودتان به دست آورید. تفریح آن قدر لذت بخش است که بیشتر درآمد گردشگری دنیا نیز از این راه به دست می آید. لذا معرفی و تجهیز مکان های تفریحی در شهرها علاوه بر اینکه می تواند ساعات دلپذیری را برای شهروندان ایجاد کند، راهکاری هم برای کسب درآمد اقتصادی برای شهر است.

گذرانِ یک تعطیلات دلچسب، صرفا با جاده گردی و مسافرت های پرهزینه به شهرهای دیگر برای بازدید از مکان های تاریخی و طبیعی، رنگ و رو نمی گیرد. گاهی می توانید با تعریف تفریح های تازه و هیجان انگیز، تجربه خوبی از سپری کردن تعطیلات در شهر خودتان به دست آورید. تفریح آن قدر لذت بخش است که بیشتر درآمد گردشگری دنیا نیز از این راه به دست می آید. لذا معرفی و تجهیز مکان های تفریحی در شهرها علاوه بر اینکه می تواند ساعات دلپذیری را برای شهروندان یک شهر ایجاد کند، راهکاری هم برای کسب درآمد از مسافران و گردشگران است؛ زیرا وجود این جاذبه های تفریحی است که زمان ماندگاری گردشگران در شهرها را افزایش می دهد و سبب رونق صنعت گردشگری می شود. این راهکار را پیش از ما، کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان، امتحان کرده و جواب گرفته اند. مشهد به عنوان مهم ترین شهر زیارتی ایران، مکان های تفریحی فراوانی دارد که معرفی آن ها می تواند زائرانی را که برای زیارت به این سمت می آیند برای یکی دو روز هم که شده، بیشتر در شهر نگه دارد.

 


کارتینگ
Carting

کارتینگ، نوعی از ورزش موتوری با خودروهای چرخ باز (خودروهای چهارچرخه کوچک) است که معمولا قدم اول در مسیر رسیدن به ورزش های پرخرج تر خودروسواری به شمار می آید. مشهد چهار کارتینگ دارد که می توانید در نوروز چند ساعتی را در آن وقت بگذرانید و لذت ببرید.

نشانی:
مجموعه ارشاد: انتهای بزرگراه وکیل آباد، قبل از سه راهی طرقبه و شاندیز
مجموعه ورزشی آزادی: جاده طرقبه، بولوار معلم، روبه روی سازمان تأمین اجتماعی
اتکا: بزرگراه غدیر، انتهای مترو (غدیر)، جنب فروشگاه اتکا
مجموعه جام جم: ابتدا جاده شاندیز

 


11 بولینگ و بیــلــیـارد
Bowling & Billiards

بولینگ، ورزشی است که بازیکنان در آن برای به دست آوردن امتیاز باید توپ بولینگ را روی سطح صافی بغلتانند تا اشیایی به نام «میله» را بزنند. در این ورزش، توپ هایی با وزن متفاوت وجود دارند. بیلیارد هم نوعی بازی است که در فضای سرپوشیده در میزی مستطیلی (با سه یا یک گوی و میله ای چوبی) بازی می شود. این دو بازی معمولا باشگاه های مشترک دارند. در مشهد ١١باشگاه مجاز وجود دارد که در بیشتر آن ها علاوه بر بولینگ و بیلیارد، اسنوکر و ایت بال هم بازی می شود.
نشانی برخی از مراکز:
سالن بیلیارد قوی سپید: وکیل آباد، بولوار صیاد شیرازی، خیابان صیاد ۵
خانه بیلیارد: مشهد، بولوار فلسطین، بین فلسطین ٢٠ و ٢٢، پلاک ٣
باشگاه بیلیارد توپ سیاه قهرمانان: مشهد، بولوار فردوسی، نرسیده به میدان جانباز، پلاک ٢۴٢
هتل فرید: احمد آباد، حدفاصل محتشمی و عارف
هتل ییلاقی سحاب: طرقبه، مقابل پمپ بنزین، بعد از امامزاده یاسر و ناصر
سالن بیلیارد کوه سر: بین هاشمیه ۶۰ و۶۲ ، مجتمع کوه سر

 


4 پینـــت بال
Paintball

نام این ورزش از دو کلمه Paint (رنگ) و Ball (توپ) تشکیل شده است. پینت بال یک ورزش گروهی بسیار هیجان انگیز است که با دو تیم و در زمینی به ابعاد ۳۰ در۵۰ متر انجام می شود. در جریان این ورزش علاوه بر اینکه به مهارت های خاص حرکتی مانند نشانه گرفتن، سریع دویدن، داشتن سرعت در حرکات و واکنش های سریع نیاز است، قابلیت های ذهنی متعدد نیز ضرورت دارند که مهم ترین آن ها سرعت در تصمیم گرفتن و قدرت حل مسئله است. همه چیز در پینت بال در لحظه صورت می گیرد و هرکس سریع تر و دقیق تر باشد موفق تر است. مشهد هشت باشگاه پینت بال دارد.
نشانی:
مجموعه پینت بال شوت ایکس: قاسم آباد، روبه روی حجاب یک، جنب مجموعه آبی هشتم
پرشین جام جم: ابتدای جاده شاندیز، روبه روی نمایندگی سایپا، مجموعه ورزشی پرشین جام جم
آدرنالین: انتهای بولوار امام رضا ، ترمینال مسافربری، شهر بازی سرزمین بازی ها
مستر پینت بال: قاسم آباد، بولوار فلاحی

 


لیزر تگ
Laser tag

این بازی هیجان انگیز را می توان ورزشی تیمی یا انفرادی یا فعالیتی تفریحی تعریف کرد که در آن هر بازیکن تلاش می کند برای کسب امتیاز با اسلحه لیزری به اهدافی مختلف شلیک کند؛ به طور معمول تجهیزات مورد استفاده توسط بازیکنان در این بازی، استفاده از فناوری مادون قرمز است. در مشهد شش مرکز لیزرتگ وجود دارد.
نشانی برخی از مراکز:
لیزرتگ مرصاد: ابتدای بولوار حجاب، جنب مجموعه آبی هشتم
لیزرتگ سرزمین بازی ها: ترمینال اتوبوس رانی، شهربازی سرزمین بازی ها
لیزرتگ توریست: بزرگراه آسیایی ، بعد از پل قائم ، هتل توریست توس

 


باشگاه سوارکـاری
horse riding club

سوارکاری یکی از تفریحات مفرح و لذت بخش است که علاقه مندان زیادی دارد. شهر ما با هفت باشگاه سوارکاری در حومه و اطراف، دست پری در این زمینه دارد بنابراین گردشگرانی که علاقه مند به سوارکاری در یک محیط آرام و زیبا با اسب های اصیل هستند، یا صرفا علاقه به تماشای اسب دارند، نباید از باشگاه های سوارکاری مشهد غافل شوند.
نشانی:
باشگاه سوارکاری ارشاد: انتهای بولوار وکیل آباد، مجموعه ورزشی ارشاد
باشگاه سوارکاری فردوسی: جاده چناران، رو به روی سه راه فردوسی
باشگاه سوارکاری فرادیس: جاده قدیم قوچان، کیلومتر ٢۵ نرسیده به روستای سلطان آباد، سمت چپ
باشگاه سوارکاری ویلا: جاده چناران، روستای ناظریه
باشگاه سوارکاری سوران: شاندیز، ۵٠ متر بعد از رستوران بهارستان، کیلومتر ٧ جاده سوران
باشگاه سوارکاری کاظمیان: مشهد، جاده طرقبه، امام رضا ۱۷
باشگاه سوارکاری ملی: بولوار شاهنامه، جاده گوارشک

 


مجموعه آبی
Water Park

مشهد، چهارپارک آبی سرپوشیده و مجهز دارد که با داشتن بازی های آبی جذاب، روزانه میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است، تا آنجا که توانسته رتبه اول تعداد پارک های آبی را از آن خود کند. اغلب این پارک ها سرپوشیده اند و به دلیل وجود بزرگ ترین سرسره های آبی و دیگر بازی ها در آن، لقب نخستین و بزرگ ترین فضاهای آبی سرپوشیده در خاورمیانه را به نام مشهد زده اند.
نشانی:
سرزمین موج های آبی: قاسم آباد، بولوار اندیشه ٨٣
پارک ساحلی آفتاب: انتهای بولوار خیام شمالی
پارک آبی ایرانیان: قاسم آباد، حجاب ۸
سرزمین موج های خروشان: ابتدای جاده شاندیز

 


هوانوردی
Aviation

پرواز که روزگاری رؤیایی ترین آرزوی بشر دوپا بود، حالا مرزهای کهکشان را هم پشت سر گذاشته اما هیجان امتحان هرباره اش در دل و جان ذره ای کاهش پیدا نکرده است. اگر هوای روح انگیز بهار در شما میل به پرواز را بیدار کرد، می توانید در یکی از مکان های هوانوردی مشهد، این خیال را پیراهن حقیقت بپوشانید. علاوه بر استفاده از هواپیماهای کوچک در گلبهار، راه های دیگری نیز برای تجربه پرواز وجود دارد. در تونل باد که اولین و تنها تونل باد عمودی کشور است، می توانید با لباسی مخصوص روی باد حرکت کنید، در باشگاه هوانوردی ایکات می توانید به صورت مجازی و در دستگاه های شبیه ساز، سقوط آزاد و حتی جنگ هوایی را تجربه کنید.لذت زیپ لاین را نیز می توانید با سفر به درود تجربه کنید.
نشانی:
هواپیما خصوصی گلبهار: ۵٠کیلومتری مشهد، فرودگاه گلبهار
تونل باد صبا: انتهای بولوار خیام شمالی، بهارستان ٣
هوانوردی ایکات: منطقه گردشگری سپاد، مجتمع وصال
زیپ لاین: جاده مشهد نیشابور، روستای درود

 


3 اتاق فرار
Escape room

اتاق فرار، یک سرگرمی تیمی برای آن دسته از افرادی است که از حل معما و ماجراجویی لذت می برند. در این بازی تیم وارد اتاقی می شود که داستان، تم و سناریوی مشخصی دارد. شما باید در زمان مشخص بتوانید معماها را حل کنید و از اتاق خارج شوید. البته هرگاه بیش از حد در معمایی گیر کردید با درخواست شما، مدیر بازی سرنخی را نشانتان می دهد.
نشانی:
اتاق فرار: بولوار سجاد، نبش امین ۴
اتاق زامبی ها: انتهای بولوار هاشمیه، مجتمع کوه سر
بازداشتگاه: انتهای حامد جنوبی ۱۲، پلاک۱۵۸


3 گلف
Golf

گُلْف که معادل فارسی آن را «گوی چال» تعریف کرده اند، یکی از بازی ها یا ورزش های ویژه فضای آزاد است که در آن بازیکنان به طور فردی یا تیمی به وسیله چوب های گوناگون ویژه ای، توپ گلف را درون سوراخی در زمین می اندازند. شما برای بازی گلف در شهر مشهد می توانید به یکی از نشانی های زیر مراجعه کنید.
نشانی:
کلوپ بهکاپ گیت گلف: احمدآباد، هتل هما شماره یک
زمین های مینی گلف پارک ملت: میدان آزادی، پارک ملت
زمین گلف مجموعه ثامن الائمه(ع): جاده شاندیز

 


شهر بازی
Amusement Park

به جز شهربازی «کوهستان پارک شادی» که چند سالی می شود در اغما به سر می برد، مشهد دو شهربازی روباز و پنج شهربازی سرپوشیده دارد که می تواند هر رده سنی را به وجد آورد. با اینکه بسیاری از بازی ها در شهربازی ها تکرار می شود هر شهربازی مشهد، یک ویژگی منحصر به فرد دارد. مرتفع ترین چرخ و فلک خاورمیانه در پارک ملت است، سینمای تابستانی در سرزمین خورشید. در شهربازی های سرپوشیده مشهد نیز می توانید در کنار بازی های کامپیوتری متنوع، سراغ لیزرشو، صخره نوردی متحرک، اتاق خوانندگی و... را بگیرید.
نشانی:
پارک ملت: بولوار امامت، ضلع غربی پارک ملت
سرزمین خورشید: انتهای بولوار خیام
سرزمین عجایب: بولوار خیام شمالی، مجتمع الماس شرق
اکسون: میدان هفده شهریور، مجتمع اکسون
گیم لند یا سرزمین بازی: انتهای خیابان امام رضا، پایانه مسافربری
هپی لند: بولوار طبرسی جنوبی، مجتمع آرمیتاژ
کلوپ پاندا: بولوار وکیل آباد، نبش صیاد شیرازی ۱۸

 


6 پارک های موضوعی
Thematic parks

چند سالی می شود که احداث پارک های موضوعی در مشهد با هدف جلب نظر سلیقه اقشار مختلف شتاب گرفته است. در این میان می توانید انواع گل های زینتی و صخره ای را در باغ گل ها، انواع گونه های گل، گیاه و باغ را در باغ گیاه شناسی، ماکت مکان های تاریخی و طبیعی ایران را یک جا در پارک مینیاتوری ، ۴۵ نماد علمی و آموزشی را در بوستان دانش و انواع مختلف پرندگان را در باغ پرندگان ببینید و با آداب زیارت در پارک موضوعی زیارت آشنا شوید. پارکی نیز ویژه بانوان در مشهد وجود دارد.
نشانی:
باغ گل ها: بین معلم ۷۱ و ۷۳
باغ گیاه شناسی: بولوار جمهوری، حدفاصل چهار راه مقدم و پل غدیر
پارک مینیاتوری: بولوار الهیه، سجادیه٢۶
پارک موضوعی دانش: حاشیه بزرگراه امام علی(ع)، بعد از بولوار شریعتی
پارک موضوعی زیارت: بولوار وحدت، بوستان وحدت، فرهنگ سرای زیارت
باغ پرندگان: انتهای بولوار خیام شمالی


5 کودکان
Kids

مشهد با برخورداری از پنج جاذبه ویژه کودکان، شهر دلپذیری برای این گروه محسوب می شود. آن ها می توانند در خانه کودک و شاهنامه در داستان ها غرق شوند، در پارک ترافیک، لذت رانندگی را تجربه کنند، در پارک علمی پروفسور بازیما به داخل بدنشان سفر کنند، در کارالند شغل آینده شان را انتخاب کنند و در نهایت در شهرآجری، شهر دلخواهشان را بسازند.
نشانی :
خانه کودک و شاهنامه: بین کلاهدوز ١۴ و ١۶، بوستان بخارایی
پارک ترافیک: بزرگراه کلانتری، کنار گذر میدان حافظ، بوستان ترافیک
کارالند: بولوار هفت تیر، خیابان گلشن، مجتمع آرمیتاژ
شهر آجری: انتهای بولوار فرامرز عباسی، مجتمع کیان سنتر٢
پروفسور بازیما: انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع وصال

 


2 بانجی جامپینگ
Bungee jumping

بی شک یکی از هیجان انگیزترین، سرگرم کننده ترین و شاید خطرناک ترین تفریحات دنیا را می توان بانجی جامپینگ دانست، تفریحی که واقعا هر کسی جرئت انجام آن را ندارد و برای داشتن قدرت امتحان، یک سوپرمن درون می خواهد. در مشهد دو مکان برای تجربه لذت سقوط آزاد وجود دارد.
نشانی:
چالیدره: طرقبه، انتهای کمربندی امام خمینی (ره)
دهکده شاندیز: جاده شاندیز، دهکده گردشگری شاندیز

 


رستوران معلق
Suspended restaurant

لذت صرف غذا به صورت معلق روی هوا را می توانید در رستورانی که از سال ٩۶ در دهکده گردشگری شاندیز افتتاح شده، تحربه کنید. این رستوران با ظرفیت ٣٢ میهمان و ١٠ خدمه تا ارتفاع۴٠ متر بالا می رود.
نشانی: شاندیز، دهکده گردشگری شاندیز


2 پیسـت اسکی
Ski resort

پیست اسکی شیرباد، محیطی برای تجربه لذت برف بازی، سورتمه سواری و اسکی روی یخ است که در ٨٠کیلومتری مشهد، بر فراز بلندترین قله خراسان یعنی شیرباد قرار دارد. اما به جز این یک مجموعه مصنوعی نیز برای تجربه اسکی روی یخ (پاتیناژ) در نزدیکی مشهد وجود دارد.
نشانی:
پیست اسکی شیرباد: جاده مشهد-چناران، منطقه دولت آباد، پیست اسکی شیرباد
پیست اسکی روی یخ: شاندیز، مجموعه گردشگری پدیده

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
0
0
احسنت و خدا قوت
محمدرضا
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
0
0
سلام خدمت شما
ممنون از اطلاعات خوب و مفیدی که در داخل سایت قرار دادین و کمک به شهروندان و کسب و‌‌کارها میکنید.
بنده موسوی هستم مدیریت باشگاه مستر پینت بال و باشگاه سرپوشیده آدرنالین ترمینال .
ممنون میشم شما که زحمت معرفی رو کشیدید ،از اونجایی که رشته پینت بال نیازمند رزرواسیون از چند روز قبل اگه امکانش هست تلفن رزرو هم در جلوی معرفی و اطلاعات باشگاه قرار بدین .
من شماره تلفن های رزرو و قرار میدم درصورت موافقت شما ممنون میشم در سایت خوبتون قرار بدهید .
تلفن رزرو باشگاه مستر پینت بال فلاحی ۰۹۱۵۰۰۷۹۰۰۸
تلفن رزرو باشگاه سرپوشیده آدرنالین ترمینال ۰۹۹۳۹۱۱۸۰۰۶
ممنون از سایت خوبتون