کد خبر: ۲۶۶۶
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تمرین، شرط اصلی یادگیری ریاضی

هدیه که سال گذشته موفق شده است رتبه دوم استانی را در جشنواره جابربن حیان با محوریت یادگیری با طعم ریاضی به دست آورد، نقش معلم را در علاقه‌مندی به این درس، بسیار تأثیرگذار می‌داند.او که اکنون در پایه هفتم درس می‌خواند درباره علاقه‌اش به درس ریاضی می‌گوید: از کودکی این درس را دوست داشتم و با وجود اینکه هر سال سخت‌تر می‌شد اما برایم فهمیدنی و جذاب بود. سال ششم که بودم معلمم مرا تشویق کرد در جشنواره جابربن حیان شرکت کنم که موفق شدم در این رقابت، رتبه دوم استان را به دست آورم.

برای بسیاری از بچه‌ها یادگیری ریاضی دشوار به نظر می‌رسد. آن‌ها تمرین‌ها را درک‌نکردنی می‌دانند و نمی‌توانند با مسائل پیچیده ارتباط بگیرند. اما برای بچه‌هایی که مانند هدیه زاغیان توانسته‌اند راه ارتباط گرفتن با درس ریاضی را پیدا کنند حل مسائل نه‌تنها ساده است بلکه شیرین و جذاب و حتی سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. هدیه، نوجوان سیزده‌ساله محله آب وبرق که سال گذشته موفق شده است رتبه دوم استانی را در جشنواره جابربن حیان با محوریت یادگیری با طعم ریاضی به دست آورد، نقش معلم را در علاقه‌مندی به این درس، بسیار تأثیرگذار می‌داند.

 

تمرین هنر در کنار ریاضی

او که اکنون در پایه هفتم درس می‌خواند درباره علاقه‌اش به درس ریاضی می‌گوید: از کودکی این درس را دوست داشتم و با وجود اینکه هر سال سخت‌تر می‌شد اما برایم فهمیدنی و جذاب بود. سال ششم که بودم معلمم مرا تشویق کرد در جشنواره جابربن حیان شرکت کنم که موفق شدم در این رقابت، رتبه دوم استان را به دست آورم.

او تأکید می‌کند: نکته مهم در یادگیری ریاضی فقط تمرین زیاد است. هرچه بیشتر وقت بگذاریم بهتر متوجه می‌شویم که ریاضی درس شیرینی است. البته من برای درس‌های دیگر هم همین قدر وقت می‌گذارم. در کنار درس خواندن، هنر را هم دوست دارم و ساعت‌های زیادی را صرف تمرین خطاطی و نقاشی می‌کنم. کتاب‌های آموزش خط نستعلیق را تهیه کرده‌ام و هر روز یک ساعت خط تمرین می‌کنم. در زمان بیکاری هم نقاشی می‌کشم و کاردستی درست می‌کنم. به طور کلی به کارهای خلاقانه علاقه‌مند هستم.

 

در انتخاب رشته آزاد هستم

پدر و مادر هدیه هر دو فرهنگی هستند و خواهر بزرگ‌ترش در رشته ریاضی درس می‌خواند، اما او هنوز درباره انتخاب رشته تحصیلی‌اش تصمیمی نگرفته است. خانواده، او را برای انتخاب رشته مورد علاقه‌اش آزاد گذاشته‌اند و آن‌طور که خودش می‌گوید با اینکه در ریاضی مقام آورده است اما ورزش، هنر و موسیقی اولویت‌هایش هستند. 

وقتی سال چهارم بوده به همراه تیم دوومیدانی مدرسه مصلی‌نژاد موفق شده است رتبه برتر ناحیه را به‌دست آورد اما به دلیل شیوع کرونا در همین مرحله متوقف شده است و نتوانسته خود را در مراحل بالاتر محک بزند.

 

تمرین دوومیدانی

علی اصغر زاغیان پدر هدیه که معلم تربیت بدنی است می‌گوید: هدیه سال چهارم که بود به‌دلیل تکمیل تیم دو و میدانی مدرسه، در رشته پرتاب دیسک شرکت کرد اما رشته تخصصی خودش دوومیدانی است. قبل از اینکه به مدرسه برود در پیاده‌روی‌های خانوادگی و یا کوهنوردی‌ها متوجه شدیم با سرعت و دقت زیادی می‌دود. 

وقتی احساس کردم در این رشته استعداد دارد او را برای امتحان به سالن دوومیدانی استاد باغبان‌باشی بردم. آنجا به ما گفتند استعداد خوبی در رشته دوومیدانی دارد و از آن به بعد در دو 60متر تمریناتش را شروع کرد. ده‌ساله بود که در مسابقات دوومیدانی، تیم مدرسه را همراهی کرد اما متأسفانه به دلیل شیوع کرونا بسیاری از تمرینات و برنامه‌های او تعطیل شد. امسال با وقفه‌ای دو ساله تمریناتش را شروع کرده است و با انگیزه بیشتری تمرین می‌کند.

ارسال نظر