کد خبر: ۲۶۸۵
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

درخشش پارسا در فوتسال

از همان پنج‌سالگی که پای تماشای مسابقات فوتبال خارجی می‌نشست، عاشق فوتبال و مهارت‌های کریستیانو رونالدو شد. رونالدو خیلی زود به الگوی ورزشی امیرحسین پارسانسب تبدیل شد و زمینه‌ساز ورودش به رشته فوتبال و بعدها فوتسال شد. بازیکنی که در سال‌های نخست مدرسه و حالا در لیگ برتر فوتسال در فلنک راست می‌درخشد. توپ‌زدن در تیم فرش‌آرای مشهد آن هم در نوزده‌سالگی فقط شانس نیست و نتیجه تلاش شبانه‌روزی اوست.

از همان پنج‌سالگی که پای تماشای مسابقات فوتبال خارجی می‌نشست، عاشق فوتبال و مهارت‌های کریستیانو رونالدو شد. رونالدو خیلی زود به الگوی ورزشی امیرحسین پارسانسب تبدیل شد و زمینه‌ساز ورودش به رشته فوتبال و بعدها فوتسال شد.

بازیکنی که در سال‌های نخست مدرسه و حالا در لیگ برتر فوتسال در فلنک راست می‌درخشد. توپ‌زدن در تیم فرش‌آرای مشهد آن هم در نوزده‌سالگی فقط شانس نیست و نتیجه تلاش شبانه‌روزی اوست. فقط پنج سال داشت که همراه با دایی‌اش به عشق دیدن بازی‌های رونالدو مسابقات فوتبال منچستریونایتد در لیگ‌برتر جزیره را از تلویزیون تماشا می‌کرد.

 

شروع از زمین خاکی

درباره ورودش به این رشته تعریف می‌کند: بچه‌های محله را جمع می‌کردم و در زمین خاکی که نامش را میدانی گذاشته بودیم، صبح تا ظهر بازی می‌کردیم. پس از اینکه وارد مدرسه شدم، در تیم منتخب مدرسه قرار گرفتم. سال1391 در مسابقات ناحیه‌یک آموزش‌وپرورش رتبه آوردیم و بالا رفتیم.

درخشش من باعث شد علی افتخاری، مربی وقت فوتسال ناحیه‌یک آموزش‌وپرورش مشهد، برای بازی در تیم منتخب این ناحیه مرا دعوت کند. امیرحسین ادامه می‌دهد: سال1393 آموزش‌وپرورش ناحیه‌یک که من در آن توپ می‌زدم، قهرمان آموزشگاه‌های استان شد. پیش از این، سال1391 رقابت دوستانه‌ای با تیم فوتسال رویش فدک‌الزهرا (س) که برای بازی در مسابقات لیگ‌برتر نونهالان مشهد آماده‌ می‌شد، برگزار کردیم.

در این بازی من یک گل زدم و دو پاس گل دادم که باعث شد حسین مسلمان، سرمربی این تیم، از من دعوت کند در آن تیم بازی کنم. تیم ما به عناوین دل‌چسب و دل‌نشینی مثل نایب‌قهرمانی مسابقات نونهالان کشور سال1391، مقام سوم مسابقات لیگ‌برتر استان سال1394، قهرمان مسابقات لیگ‌برتر نوجوانان استان در سال1395، نایب‌قهرمانی جوانان استان و قهرمانی لیگ‌برتر استان در رده سنی امید سال1396 رسید.

 

شیرینی حضور در تیم‌ملی

امیرحسین سال1396 به‌واسطه درخشش در مسابقات فوتسال به اردوی تیم‌ملی امید کشور راه پیدا کرد و آن را به فال نیک گرفت. او می‌گوید: این سال در اوج آمادگی بودم. همین امر باعث شد در اواسط مسابقات لیگ‌برتر جوانان استان به اردوی تیم‌ملی دعوت شوم. تجربه حضوردر اولین اردوی تیم‌ملی خیلی شیرین بود.

اردو که به پایان رسید، به مشهد بازگشتم تا در مسابقه نیمه‌نهایی بازی کنم. متأسفانه در آن رقابت به‌شدت آسیب دیدم و با حمایت کادرفنی و هم‌تیمی‌هایم 9ماه تحت درمان بودم. پس از مصدومیت سه ماه به‌سختی تمرین کردم تا توانستم دوباره در تیم جای ثابت بگیرم.

 

از محله رسالت تا لیگ‌برتر

امیر کنار اعضا بارها در رقابت‌های تیم فوتسال درخشید تا اینکه از تیم فدک‌الزهرا(س) جدا شد: سال‌های 1397 و 1398 به قهرمانی لیگ دسته‌یک جوانان و لیگ جوانان مناطق ایران رسیدیم. پس از چندین دوره قهرمانی‌، من و بیشتر هم‌تیمی‌هایم در تیم رویش فدک در رده بزرگ‌سالان، آن را ترک کردیم.

سال1399 به باشگاه ملی‌پوشان مشهد در لیگ دسته‌دوم فوتسال پیوستم. پس از یک فصل اما راهی تیم فرش‌آرا در رده امید شدم، البته با نظر مجید مرتضایی، سرمربی وقت تیم فرش‌آرا، با تیم بزرگ‌سالان نیز قرارداد بستم.

ارسال نظر