کد خبر: ۲۶۹۷
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

به هادی رضایی قهرمان محله‌ سرشور رأی بدهیم

«هادی رضایی» متولد 1339 در کوچه آیت‌الله خامنه‌ای و بزرگ‌شده خیابان خاکی است. هم‌جواری منزل پدری‌اش با سالن مهران و دیدن ورزشکارانی که در کوچه و خیابان والیبال بازی می‌کردند سبب علاقه‌اش به والیبال می‌شود. آن‌طور که می‌گوید؛ قبل از انقلاب در رشته هندبال در مدرسه فعالیت داشته و بعد از انقلاب زمانی‌که ورزش معلولان و جانبازان شکل می‌گیرد، والیبال را دنبال می‌کند.

برنامه برترین‌های ورزشی مشهد برای پنجمین سال در روزنامه شهرآرا آغاز شد. 12کاندیدی که از بین قهرمانان و ورزشکاران این شهر توسط گروهی از کارشناسان و اهالی ورزش مشهد انتخاب شده‌اند و اکنون در روزهای آخر سال قرار است از بین آن‌ها یک خانم و یک آقا توسط مردم به عنوان چهره ورزشی سال انتخاب شوند. اسامی را که نگاه می‌کنیم چشممان به نام «هادی رضایی» می‌افتد که مدت 20سال ساکن محله سرشور در منطقه8 بوده و اکنون از این محله رفته است.

 

کسب مقام برای خراسان رضوی پس از 17سال

قهرمانی عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک2020 توکیو سبب شد تا جزو برترینهای ورزشی مشهد شناخته شود. نامش را که بر زبان می‌آورم بسیاری از هم‌محله‌ای‌هایش او را می‌شناسند و می‌گویند هر چند از این محله رفته است، اما هنوز هم افتخار می‌کنیم که روزگاری ساکن محله سرشور بوده است. «هادی رضایی» متولد 1339 در کوچه آیت‌الله خامنه‌ای و بزرگ‌شده خیابان خاکی است. هم‌جواری منزل پدری‌اش با سالن مهران و دیدن ورزشکارانی که در کوچه و خیابان والیبال بازی می‌کردند سبب علاقه‌اش به والیبال می‌شود. آن‌طور که می‌گوید؛ قبل از انقلاب در رشته هندبال در مدرسه فعالیت داشته و بعد از انقلاب زمانی‌که ورزش معلولان و جانبازان شکل می‌گیرد، والیبال را دنبال می‌کند.

رضایی تعریف می‌کند: در حیطه حاج کربلاعلی(کوچه آیت ا... خامنه‌ای)، بازیکنان والیبال معروفی حضور داشتند که روزهای تعطیل در محله تور می‌بستند و ورزش می‌کردند.
او که در چهارسالگی به‌دلیل بیماری فلج اطفال دچار مشکل می‌شود، با اعتماد به نفسی که دارد موفق می‌شود و آن‌قدر خوش می‌درخشد که در سال 1364 در اولین سفر برون‌مرزی به عنوان عضو تیم ملی حضور می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در مدارس توضیح می‌دهد: آن‌زمان ورزشکاران مستعد را از بین دانش‌آموزان مدارس انتخاب می‌کردند و مانند امروز نبود. اگر مدارس مسابقه داشتند حدود 2هزار تا 2هزار و 500 تماشاگر حضور پیدا می‌کردند، امری که در مدارس امروز مشاهده نمی‌شود و بیشتر از آنکه جوانان به سمت ورزش بروند، سرگرم فضای مجازی شده‌اند.

در کارنامه‌ این کاپیتان تیم والیبال نشسته سه قهرمانی جهان و سه قهرمانی پاراالمپیک مشاهده می‌شود. او در سال 1375 با مسابقات والیبال نشسته خداحافظی می‌کند و وارد کار مدیریتی می‌شود. در همان سال به عنوان بهترین بازیکن المپیک انتخاب می‌شود. او عضو انجمن کشوری والیبال معلولان و جانبازان است. در سال 1376 سرمربی تیم ملی والیبال نشسته می‌شود و در طی مدیریتش در شش مسابقه پاراالمپیک و شش مسابقه جهانی شرکت کرده است.

اگر بخواهیم درباره سمت‌های او صحبت کنیم، رضایی؛ 13سال رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان خراسان رضوی، دو سال معاون فنی ورزش جانبازان، چهار سال نایب رئیس کنفدراسیون آسیا، 9سال دبیر کنفدراسیون آسیا، بیش از یک‌سال دبیر کل پاراالمپیک والیبال ایران و 17سال استاد مدرس والیبال نشسته بوده است که در 25کشور جهان تدریس داشته است. مسئول کمیته مربیان جهان و.... از دیگر سمت‌های او در طول دوره ورزشی‌اش است.

ارسال نظر