کد خبر: ۲۷۰۵
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خیابانی روبه بیمارستان اکبر

«بهارستان» در محله طالقانی یکی از دو خیابان اصلی و قدیمی است، آنچنان‌که تا همین چند سال قبل محله طالقانی نیز با عنوان «بهارستان» نام‌گذاری شده بود. اما از وقتی بیمارستان تخصصی کودکان اکبر و بانک چشم درست روبه‌روی این خیابان ساخته و افتتاح شد، کار نشانی‌دهی را برای اهالی آن راحت‌تر کرده است. خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی و ارتش بخشی از ساکنان این خیابان را تشکیل می‌دهند. این خیابان خوش آب و هوا که در انتها با یک پیچ تقریبا 90درجه به بولوار شهید کاوه می‌رسد، از اوایل دهه70 رو به گسترش بوده و جمعیت متوسط شهری را در خود جای داده است.

«بهارستان» در محله طالقانی یکی از دو خیابان اصلی و قدیمی است، آنچنان‌که تا همین چند سال قبل محله طالقانی نیز با عنوان «بهارستان» نام‌گذاری شده بود. 

اما از وقتی بیمارستان تخصصی کودکان اکبر و بانک چشم درست روبه‌روی این خیابان ساخته و افتتاح شد، کار نشانی‌دهی را برای اهالی آن راحت‌تر کرده است. خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی و ارتش بخشی از ساکنان این خیابان را تشکیل می‌دهند.

 این خیابان خوش آب و هوا که در انتها با یک پیچ تقریبا 90درجه به بولوار شهید کاوه می‌رسد، از اوایل دهه70 رو به گسترش بوده و جمعیت متوسط شهری را در خود جای داده است.

مسجد و حسینیه آل طه در سال 1393 با کمک‌های اهالی در میانه خیابان بهارستان تأسیس شد. این مسجد پایگاه غیررسمی شورای اجتماعی محله طالقانی هم محسوب می‌شود.

 

 

حسینیه حضرت رقیه(س) از سال 1388 تاکنون پاتوق مذهبی شورایی‌های گناباد مقیم مشهد است.

 

فاطمه فیروزی، مادر شهید ابراهیم امینی، تنها پسرش را در راه دفاع از وطن از دست داده است. این بانوی 86ساله 32سال است که از اهالی خیابان بهارستان است.

 

بوستان خطی جمع و جوری که در امتداد خیابان بهارستان و در حاشیه بولوار شهید کاوه قرار دارد تنها فضای سبز این حوالی است.
ارسال نظر