کد خبر: ۲۷۱۰
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ارزان‌فروشی در الهیه

باوجود نزدیک شدن به عید نوروز و ماه رمضان، سفره مردم خوش‌رنگی هرساله را ندارد، اگر این‌روزها سری به بازار بزنید، خواهید دید که اسب سرکش گرانی و افزایش قیمت‌ها همچنان می‌تازد و مردم هم هر چقدر می‌دوند به گرد پایش نمی‌رسند. درچنین شرایطی راه‌اندازی مرکز عرضه مستقیم کالاهای اساسی در خیابان سجادیه7 که اقلام مورد نیاز شهروندان را با نرخ 15 تا 30درصد کمتر از عرف بازار ارائه می‌کند، اهالی را کمی دلگرم کرده‌ است.

 باوجود نزدیک شدن به عید نوروز و ماه رمضان، سفره مردم خوش‌رنگی هرساله را ندارد، اگر این‌روزها سری به بازار بزنید، خواهید دید که اسب سرکش گرانی و افزایش قیمت‌ها همچنان می‌تازد و مردم هم هر چقدر می‌دوند به گرد پایش نمی‌رسند. 

درچنین شرایطی راه‌اندازی مرکز عرضه مستقیم کالاهای اساسی در خیابان سجادیه7 که اقلام مورد نیاز شهروندان را با نرخ 15 تا 30درصد کمتر از عرف بازار ارائه می‌کند، اهالی را کمی دلگرم کرده‌ است. بازار عرضه مستقیم کالاهای اساسی با همکاری شهرداری مشهد و اتاق اصناف خراسان از 11اسفند شروع به کار کرده‌ است و یک ماه فعال خواهد بود.

 

یک ساعت معطلی برای 2عدد مرغ!

ساعت 10صبح غرفه‌ها یکی‌یکی شروع به‌کار می‌کنند، در این بازار کالا‌های مورد نیاز عید نوروز از جمله برنج، حبوبات، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، نبات و آب‌نبات، مواد پروتئینی، میوه و صیفی‌جات مانند سیب‌زمینی و پیاز و مواد لبنی یافت می‌شود. در ورودی بازار یک صف عریض و طویل، بدون هیچ فاصله‌گذاری اجتماعی برای خرید مرغ منجمد تشکیل شده‌ است، کیلویی 19هزار و 500تومان، مرغ کشتار روز هم کیلویی 29هزار تومان.

زن مسنی با دو بسته مرغ در دست از غرفه خارج می‌شود از او درباره مدت زمانی که در صف ایستاده بود، می‌پرسیم می‌گوید: یک ساعت در صف ایستاده‌ام. خسته و هلاک شدم و حالا دو مرغ خریده‌ام که بسیار کوچک‌اند و هر دوتایشان باهم شاید اندازه یک مرغ معمولی شوند! مرغ با قیمت آزاد کیلویی 35هزار تومان است، وضع مالی خوبی نداریم که مرغ آزاد بخریم وگرنه با این شرایط کرونا، هرگز این همه در صف نمی‌ایستادیم.

 

با هر توان مالی می‌توانید خرید کنید

شیرینی خانگی عید هرجعبه یک کیلویی 38هزار تومان، آجیل از 150 تا 300هزار تومان و شکلات هم از بسته‌ای 20هزار تومان تا 60هزار تومان. دراین بازار برای هرسلیقه‌ای با توان مالی متفاوت، تنقلات شب عید یافت می‌شود.

رضا محمدیان از مشتری‌های بازار از قیمت مناسب برنج ایرانی و برنج پاکستانی ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید: دراین بازار انواع برنج پاکستانی و ایرانی موجود است، از کیسه ای 200هزار تومان تا 450هزار تومان، انصافا قیمت این برنج‌ها در بازار آزاد، 10 تا 15درصد گران‌تر است. ضمن اینکه انواع رب و روغن هم با تخفیف 30 تا 40درصدی پیدا می‌شود.

 

ابتکار جالب در تولید سبزه عید

حس واقعی لذت نوروز و آمدن بهار اینجاست که آدم لابه‌لای طبقه‌های گل، گلدان‌های طبیعی و مصنوعی، ردیف سبزه‌های سفره هفت‌سین و تنگ‌های ماهی بچرخد و خرید کند.
صنم نعیمی، دختر بیست‌ساله و دانشجوی محله الهیه، در ابتکاری جالب با کاشت دانه‌های نارنج در گلدان، سبزه‌هایی زیبا تولید کرده است. او که در ورودی بازار گلدان‌هایش را چیده، به‌ما می‌گوید: این سبزه‌ها چند حسن دارد، اول اینکه از هدررفت مقدار زیادی عدس و گندم جلوگیری می‌شود، بعد اینکه این سبزه‌ها تا یک‌سال سبز هستند و بعد از مدتی به درخت مثمر تبدیل می‌شوند.

با توجه به استقبال شهروندان از این بازار، فضای مجموعه، مدیریت بهتری را طلب می‌کند تا بی‌نظمی به وجود نیاید و تولیدکنندگان محصولات خانگی و مشتریان از برپایی این بازار استقبال بیشتری کنند.

 

ارسال نظر