کد خبر: ۲۷۶۹
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

سهیل بنا‌زاده، دارنده رتبه اول اذان کشور ساکن محله زرکش است

از شش‌سالگی به مفاهیم و آیات قرآن علاقه داشتم. از همان زمان به همراه پدرم در کلاس‌های قرآنی که در مسجد محله برگزار می‌شد شرکت می‌کردم. با وجودی که تسلط چندانی برحروف وکلمات عربی نداشتم آیات قرآن را با قرائت می‌خواندم. یک روز که درحال خواندن سوره توحید بودم قاری جلسه قرآن به پدرم گفت سهیل صدای خوبی برای خواندن قرآن و گفتن اذان دارد.سهیل چند سال بعد در مدرسه به عنوان مؤذن استعدادش را نشان می‌دهد و تشویق می‌شود. این آغاز راهی بود که تا امروز ادامه پیدا کرده است.

تولد در خانواده‌ای مذهبی او را به سمت معارف قرآنی می‌کشاند. اولین اذان خود را در ده‌سالگی و در صف نماز مدرسه تلاوت می‌کند. از این زمان است که به عنوان مکبر و اذان‌گو در مراسم نمازهای جماعت مدرسه حاضراست. سهیل بنا‌زاده متولدسال 1383و ساکن محله زرکش است. 

خودش می‌گوید: از شش‌سالگی به مفاهیم و آیات قرآن علاقه داشتم. از همان زمان به همراه پدرم در کلاس‌های قرآنی که در مسجد محله برگزار می‌شد شرکت می‌کردم. با وجودی که تسلط چندانی برحروف وکلمات عربی نداشتم آیات قرآن را با قرائت می‌خواندم. یک روز که درحال خواندن سوره توحید بودم قاری جلسه قرآن به پدرم گفت سهیل صدای خوبی برای خواندن قرآن و گفتن اذان دارد.

سهیل چند سال بعد در مدرسه به عنوان مؤذن استعدادش را نشان می‌دهد و تشویق می‌شود. مدیر مدرسه از او می‌خواهد که در مسابقات اذان دانش‌آموزی شرکت کند. این آغاز راهی بود که تا امروز ادامه پیدا کرده است.


کسب رتبه اول اذان کشور

سهیل بنازاده بعد از معرفی به دارالقرآن یحیی بن زید(ع) از محضر استادان این مؤسسه در حوزه قرآن و اذان بهره می‌برد و بعد از کسب چند رتبه برتر دانش‌آموزی در رشته اذان استان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند و در آخرین مسابقه اذان دانش‌آموزی کشور به عنوان برترین مؤذن معرفی و رتبه اول مسابقات اذان را کسب می‌کند.

سهیل دراین‌باره توضیح می‌دهد: کلاس پنجم با پیوستن به دارالقرآن یحیی بن زید(ع) هم‌زمان دو رشته قرائت قرآن و اذان را زیر نظر استادان این مجموعه ازجمله محمد بازودار، معلم قرآن و مدیر دارالقرآن یحیی بن زید(ع)، شروع کردم. اواخر همان سال در مسابقات اذان و قرآن ناحیه آموزش و پرورش تبادکان حاضرو رتبه اول را کسب کردم. 

یکی از ملاک‌های انتخاب من به عنوان اذان‌گوی برتر دانش‌آموزی کشور داشتن ابتکار عمل در نحوه گفتن اذان بود

به پیشنهاد استادان دار القرآن و برای پیشرفت بیشتر قرار شد که از بین دو رشته قرائت قرآن و اذان یکی را به‌طور جدی انتخاب و پیگیری کنم. من نیز رشته اذان را انتخاب کردم.

تمرکز سهیل بر روی یک رشته باعث پیشرفت بیشتر او شد. او بعد ازکسب چند رتبه برتر اذان دانش‌آموزی شهرستان مشهد در مرحله استانی اذان رتبه اول استان را به دست می‌آورد. سال دهم برای اولین مرتبه در مسابقات اذان دانش‌آموزی کشور که در شهر تهران برگزار شد حاضر و رتبه سوم مسابقات را کسب می‌کند. سال بعد نیز بعد از گذراندن چند مرحله به مرحله نهایی مسابقات کشوری راه پیدا کرد و موفق به کسب رتبه اول مسابقات اذان دانش‌آموزی کشور شد.

خودش می‌گوید: یکی از ملاک‌های انتخاب من به عنوان اذان‌گوی برتر دانش‌آموزی کشور داشتن ابتکار عمل در نحوه گفتن اذان بود. در واقع من با ترکیب چند سبک اذان به اذانی ترکیبی و جدید دست پیدا کردم و برنده مسابقات کشوری اذان دانش‌آموزی شدم.


با اذان گفتن آرامش پیدا می‌کنم

سهیل به عنوان یک مؤذن به تأثیر معنوی و روحی اذان گفتن یقین دارد و هر زمان که دچار گرفتاری و مشکلات می‌شود با این‌کار معنوی، دوباره آرامش خود را به دست می‌آورد.

او می‌گوید: روایت است که حضرت زهرا(س) بعد از فوت پدرشان پیامبر اسلام(ص) هر وقت احساس غم وغصه داشتند از بلال مؤذن پیامبر(ص) می‌خواستند که برایش اذان بگوید تا احساس آرامش کند من نیز هر وقت در زندگی دچار اندوه و مشکلی می‌شوم با اذان گفتن و قرآن خواندن خودم را آرام می‌کنم.

ارسال نظر