کد خبر: ۲۷۷۰
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه چهار شهید

کوچه گلبرگ 8به نام شهیدان نظری مزین شده است.این کوچه در محله ابوطالب قرار دارد. سال 55آقا ماشاالله، حمام یاسین را در این کوچه بنا کرد و در ساخت مسجد هم با برادران یزدی همکاری داشت. اولین بقالی این محدوده در گلبرگ 8قرار داشت که سال 70با مرگ صاحب آن برای همیشه تعطیل شد.حدود 40سال پیش با رونق گرفتن ساخت و ساز، زمین‌های کشاورزی و کشتزار جایش را به خانه‌ها داد.روی جوی آبی که از کوچه پشت مسجد روان بود و منشأ آن آب چاه موتور کارخانه کمپوت بود هم بسته شد.

کوچه گلبرگ 8به نام شهیدان نظری مزین شده است.این کوچه در محله ابوطالب قرار دارد. سال 55آقا ماشاا...، حمام یاسین را در این کوچه بنا کرد و در ساخت مسجد هم با برادران یزدی همکاری داشت. اولین بقالی این محدوده در گلبرگ 8قرار داشت که سال 70با مرگ صاحب آن برای همیشه تعطیل شد.

حدود 40سال پیش با رونق گرفتن ساخت و ساز، زمین‌های کشاورزی و کشتزار جایش را به خانه‌ها داد.روی جوی آبی که از کوچه پشت مسجد روان بود و منشأ آن آب چاه موتور کارخانه کمپوت بود هم بسته شد.

مسجد جوادالائمه(ع) در انتها و بن بست کوچه قرار دارد. وجود مرکز نیکوکاری امام علی النقی(ع) و کتابخانه شهید سید غفور حسینی در داخل این مسجد نشان از فعال و پویا بودن نمازگزاران مسجد جوادالائمه(ع) دارد.

 

ماشاء‌الله حمامیان یکی از نخستین ساکنان این کوچه است. او تعریف می‌کند زمانی بر روی بالکن خانه‌اش که می‌ایستاده تا فلکه عبدالمطلب بیابان بوده و خانه‌هایی انگشت‌شمار دیده می‌شده است.

 

این دو خانه جایی است که قبلا حمام یاسین قرار داشت. سال 80بافزایش ساخت حمام در منازل این بنا هم تخریب و به جایش آپارتمان ساخته شد.

 

منزل پدری چهار برادر شهید حمید، عزیزالله، محمدتقی و محمد مهدی نظری در این کوچه قرار دارد.
ارسال نظر