کد خبر: ۲۸۰۰
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

نوجوان محله فرهنگیان حافظ 17جزء قرآن است

از همان اول دبستان با حمایت‌های پدر و مادر و تشویق معلم و مدیر مدرسه قرائت و حفظ قرآن را شروع می‌کند. حالا 17جزء قرآن را از حفظ است. در مسابقات زیادی شرکت کرده و جوایز استانی دارد. زهرا رضایی دانش‌آموز پایه یازدهم در رشته علوم انسانی است. خودش می‌گوید: از کودکی پدر و مادرم من را تشویق به خواندن و حفظ قرآن می‌کردند. ابتدا علاقه‌ای به شرکت در مسابقات قرآنی نداشتم چرا که استرس زیادی به من می‌داد اما به مرور و با کسب تجربه این اضطراب کم شد.

از همان اول دبستان با حمایت‌های پدر و مادر و تشویق معلم و مدیر مدرسه قرائت و حفظ قرآن را شروع می‌کند. حالا 17جزء قرآن را از حفظ است. در مسابقات زیادی شرکت کرده و جوایز استانی دارد. زهرا رضایی متولد 1383، ساکن محله فرهنگیان و دانش‌آموز پایه یازدهم در رشته علوم انسانی است. 

خودش می‌گوید: از  کودکی پدر و مادرم من را تشویق به خواندن و حفظ قرآن می‌کردند. از اول دبستان با حمایت آن‌ها و معلم و مدیر دبستان این مسیر معنوی را شروع کردم. ابتدا علاقه‌ای به شرکت در مسابقات قرآنی نداشتم چرا که استرس زیادی به من می‌داد اما به مرور و با کسب تجربه این اضطراب کم شد.


کسب رتبه‌های منطقه‌ای و استانی در حفظ قرآن

زهرا حفظ قرآن را ابتدا در دارالقرآن نورالمهدی در شهرستان طرقبه و شاندیز شروع می‌کند اما بعد از سکونت در محله فرهنگیان معلم خصوصی می‌گیرد. از کلاس هفتم حفظ قرآن را جدی‌تر دنبال می‌کند و معتقد است باید قرآن را آهسته اما پیوسته حفظ کرد. 

می‌گوید: دوست دارم در این مسیر بدون استرس باشم و کنار آن درس و ورزشم را نیز با همان قدرت دنبال کنم. از وقتی با قرآن انس گرفته‌ام و آن را حفظ می‌کنم، آرامش زیادی دارم. خواندن چند آیه از آن اضطرابم را در جلسات امتحان کم می‌کند.

او آخر هر هفته دو صفحه حفظ را همراه با مرور یک سوره به معلمش تحویل می‌دهد. هر روز حدود پنج آیه را حفظ و سوره‌های قبلی را برای خودش مرور می‌کند. خواندن قرآن در شب‌ها و سحرهای ماه رمضان حال دلش را بهتر می‌‌کند. 

از وقتی با قرآن انس گرفته‌ام و آن را حفظ می‌کنم، آرامش زیادی دارم

زهرا رضایی در مسابقات قرآنی زیادی شرکت کرده و مقام‌های ناحیه، منطقه و استانی دارد. در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان ناحیه 7  مشهددر سال گذشته مقام دوم را در حفظ پنج جزء به دست آورده است.


کسب رتبه در المپیاد ریاضی و جشنواره خوارزمی

همان‌قدر که حفظ قرآن برایش اهمیت دارد. موفقیت تحصیلی را هم مهم می‌داند. او از پایه هفتم تا نهم هر سال رتبه یک المپیاد استانی را در رشته ریاضی به دست می‌آورد و با داشتن معدل 19/98 برای دوره دبیرستان رشته علوم انسانی را انتخاب می‌کند. می‌گوید: علاقه‌ام به روان‌شناسی باعث شد علوم انسانی را انتخاب کنم. دوست دارم در آینده این رشته تحصیلی را در دانشگاه تدریس کنم و درمانگاه مشاوره داشته باشم.

در تیرماه سال98 در پنجمین جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی و در رشته پژوهش شرکت می‌کند و در مسابقات شهرستان رتبه اول و در استان رتبه سوم را به دست می‌آورد. می‌گوید: برای کلاس تفکر و سبک زندگی به همراه یکی از هم‌کلاسی‌ها تحقیقی را روی کنترل استرس و فشارهای روانی ارائه دادیم و در شهرستان و استان رتبه کسب کردیم.

او علاوه بر قرآن به ورزش هم علاقه دارد و والیبال، کاراته و شنا را دنبال می‌کند. البته این دو سال کرونا باعث شده از مسابقات دور باشد و بیشتر مقام‌هایش در رشته والیبال به سال‌های قبل از کرونا برمی‌گردد. زهرا داشتن هدف را در مسیر زندگی مهم می‌داند و می‌گوید: فکر کردن به اهداف و رؤیاها باعث انگیزه و تلاش بیشتر می‌شود.

ارسال نظر