کد خبر: ۲۸۱۲
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

مدال طلای مسابقات کشوری ووشو بر گردن نوجوان محله امیرالمؤمنین(ع)

سیدمحمدرضا زرقانی می‌گوید: بهترین خاطره‌ام در جریان مسابقات کشوری اتفاق افتاد. چون سنگ کلیه داشتم در اواسط مسابقات درد زیادی داشتم. در مسابقه پایانی با وجود درد کلیه وارد میدان شدم و در آخرین لحظات که از درد می‌خواستم فریاد بکشم با چند ضربه حریفم را شکست دادم. لحظه‌ای که دستانم به عنوان برنده مسابقه بالا رفت از خوشحالی درد کلیه‌ام را فراموش کرده بودم.

در هفت‌سالگی با راهنمایی و حمایت پدر و مادر، ورزش ژیمناستیک را در باشگاه محله شروع می‌کند. بعد از سه سال با کسب مهارت‌های ورزشی و جسمانی با ورود به ورزش ووشو به عنوان یکی از ورزشکاران نخبه و بااستعداد در این رشته شناخته می‌شود و زیرنظر آموزش‌های ویژه استاد عزیزا... موجریان، مربی باشگاه قرار می‌گیرد. 

سیدمحمد رضا زرقانی متولد سال1384در محله کوی امیرالمؤمنین(ع) است. حالا هفت‌سالی است که به ورزش ووشو مشغول است. خودش می‌گوید: این رشته از جمله ورزش‌هایی است که نیاز به آمادگی جسمانی دارد به همین دلیل ورزشکاران باید از انعطاف بدنی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند حرکات نرم و سخت این ورزش را انجام دهند. 

من نیز چون قبل از اینکه به ورزش ووشو بپردازم سه سالی ژیمناستیک کار می‌کردم به همین دلیل از آمادگی جسمانی لازم برخوردار بودم.


غلبه بر حریفان با امکانات کم

زرقانی بعد از پیوستن به باشگاه با تمام اراده و توان خود تمرینات استاد موجریان را انجام می‌دهد و چند ماه بعد به عنوان نماینده باشگاه، مقام اول مسابقات باشگاهی مشهد را کسب می‌کند. این ورزشکار با غلبه برحریفانی که در سالن‌های مجهز مناطق برخوردار تمرین کرده بودند متوجه برتری قدرت اراده و تلاش فردی می‌شود و از همان زمان به این موضوع اعتقاد پیدا می‌کند که امکانات و تجهیزات هر چقدر خوب و عالی باشد نمی‌تواند دربرابر اراده و تلاش انسان شانسی داشته باشد. 

محمدرضا می‌گوید: بیشتر تمرینات آمادگی برای مسابقات را در باشگاه انجام می‌دادم برای انجام برخی تمرینات نیز به فضاهای باز و زمین‌های اطراف محله امیرالمؤمنین(ع) می‌رفتم. همان روزها به چند باشگاه ورزشی در بالای شهر سر زدم و با دیدن تجهیزات کامل این باشگاه‌ها ناامید شدم و با خودم فکر می‌کردم که چطور می‌توانم بر این حریفان غلبه کنم. 

استادم که متوجه ناراحتی من شده بود گفت مطمئن باش هیچ چیز نمی‌تواند حریف اراده و خواست انسان شود اگر آن‌ها امکانات و تجهیزات بهتری دارند می‌توانیم با تمرین بیشتر و اراده قوی جبران کنیم. 

هیچ چیز نمی‌تواند حریف اراده و خواست انسان شود اگر آن‌ها امکانات و تجهیزات بهتری دارند می‌توانیم با تمرین بیشتر و اراده قوی جبران کنیم

این صحبت‌ها تأثیر مثبتی بر روحیه‌ام گذاشت و من نیز سعی کردم با تمرین بیشتر و بهتر، کمبود تجهیزات را جبران کنم. خوشبختانه چند روز بعد در مسابقات باشگاهی شرکت و در کمال ناباوری رتبه اول مسابقات را به دست آوردم این درس بزرگی بود که از استاد موجریان آموختم. بعد از آن نیز هر سال در مسابقات ووشوی استان حاضر می‌شدم و رتبه اول یا دومی‌ را کسب می‌کردم.


شرکت در مسابقات با وجود درد کلیه

او ادامه می‌دهد: قبل از کرونا نیز در اولین حضورم در مسابقات کشوری ووشو، رتبه اول کشور را به دست آوردم. در دوران کرونا نیز به‌طور آنلاین در چند مسابقه استانی و کشوری شرکت کردم و همیشه جزو برگزیدگان و مدال آوران مسابقات بودم.

این نوجوان موفق محله امیرالمؤمنین(ع) می‌گوید: بهترین خاطره‌ام در جریان مسابقات کشوری اتفاق افتاد. چون سنگ کلیه داشتم در اواسط مسابقات درد زیادی داشتم. در مسابقه پایانی با وجود درد کلیه وارد میدان شدم و در آخرین لحظات که از درد می‌خواستم فریاد بکشم با چند ضربه حریفم را شکست دادم. لحظه‌ای که دستانم به عنوان برنده مسابقه بالا رفت از خوشحالی درد کلیه‌ام را فراموش کرده بودم.

این خاطره را همیشه در ذهن دارم و می‌دانم خواستن توانستن است. باید در هر شرایطی بهترین خودت باشی.

ارسال نظر