کد خبر: ۲۸۲۷
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

پرونده ویژه سیدمرتضی سادات فاطمی، صدرالقراء شهر

سید مرتضی سادات فاطمی متولد ۱۳۲۸ خورشیدی،قاری برجسته و از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کشور است. او پس از کسب رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در سال ۱۳۶۰، در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که از ۱۲ تا ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد، شرکت نمود و موفق به کسب رتبه ممتاز و مقام اول رشته قرائت تحقیق شد.

سید مرتضی سادات فاطمی متولد ۱۳۲۸ خورشیدی، قاری برجسته و از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کشور است. او  پس از کسب رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در سال ۱۳۶۰، در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که از ۱۲ تا ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد، شرکت نمود و موفق به کسب رتبه ممتاز و مقام اول رشته قرائت تحقیق شد.

از دیگر افتخارات و مسئولیت‌های سادات فاطمی داوری مسابقات قرآنی استانی و کشوری، عضویت در هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد، صدرالحفاظ حرم مطهر رضوی، اداره جلسات دارالحفاظ مسجد گوهرشاد از سال ۱۳۶۲ تا  ۱۳۹۵،دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر در سال ۱۳۹۰ و اجرای کرسی تلاوت و اذان حرم رضوی است. او گام‌های موثری برای آموزش قرآن در ایران و خارج از کشور برداشته است و از شاگردان مطرح او می‌توان به جواد فروغی اشاره کرد. این پرونده شامل چند مصاحبه با افراد مختلف و همچنین خود استاد است که ما را به سوی شناخت بیشتر او رهنمون می‌کند.

قاری جریان ساز یادداشتی است که سید جواد سادات فاطمی که داور بین المللی قرآن و برادر استاد است، درباره استاد سادات فاطمی نوشته است:

[3999]

زندگی نامه کوتاه از استاد فاطمی را در مطلب زیر می‌خوانیم:

[4000]

مصاحبه با این استاد قرآنی که دهه هفتم زندگی خود را پشت سر می‌گذارد از دیگر بخش‌های این پرونده است:

[4001]

گفت‌وگو با دکتر محمد صادق علمی استاد قرآن و عضو هیئت علمی دانشگاه مشهد قسمت دیگری از زندگی قرآنی استاد را نمایان می‌کند:

[4002]

سید مرتضی سادات فاطمی همراه با شهید هاشمی‌نژاد در جلسات شرکت می‌کند و در شروع مجلس به تلاوت قرآن می‌پردازد. به همین خاطر با محمد جواد هاشمی‌نژاد درباره پیشینه رفاقت استاد فاطمی با شهید گفتگو کرده‌ایم:

[4003]

بخشی از مصاحبه با استاد سیدمرتضی سادات فاطمی را می‌توانید در این ویدئو ببینید:

تلاوت قدیمی از استاد را در ویدئو زیر ببینید:

ارسال نظر