کد خبر: ۲۸۲۹
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه ده متری، باغ‌تره بود

آن قدیم‌ها کوچه شهید فولادی در محله شهید معقول زمین تا آسمان با شکل و شمایل فعلی‌اش فرق داشت. قبل‌تر خبری از شلوغی این کوچه، خانه‌ها و بافت تو در تو و مشاغل مختلف نبود. اینجا به کوچه ده متری معروف بود، زمینی پر از باغ تره و زمین‌های زراعی. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان یافتن جنگ تحمیلی نام کوچه به نام یکی از شهدای دفاع مقدس تغییر می‌کند، خانواده‌های بیشتری برای سکونت به اینجا می‌آیند و کوچه هم کم‌کم آبادتر می‌شود.

آن قدیم‌ها کوچه شهید فولادی در محله شهید معقول زمین تا آسمان با شکل و شمایل فعلی‌اش فرق داشت. قبل‌تر خبری از شلوغی این کوچه، خانه‌ها و بافت تو در تو و مشاغل مختلف نبود. اینجا به کوچه ده متری معروف بود، زمینی پر از باغ تره و زمین‌های زراعی. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان یافتن جنگ تحمیلی نام کوچه به یاد یکی از شهدای دفاع مقدس تغییر می‌کند، خانواده‌های بیشتری برای سکونت به اینجا می‌آیند و کوچه هم کم‌کم آبادتر می‌شود.

مسجد صاحب الزمان(عج) یکی از مساجد قدیمی این خیابان است که در سال1366 ساخته می‌شود. در این مسجد جلسات مختلف شورای اجتماعی محله و برنامه‌های مختلف مذهبی برگزار می‌شود.

 

مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید رجایی در همین کوچه قرار دارد. مرکزی که در سال1390 بنایش گذاشته شد و در روزهای شیوع ویروس کرونا به یکی از مراکز واکسیناسیون تبدیل شد.

 

محمد کهندل سال ١٣٤٦ به اینجا نقل مکان می‌کند و حالا از قدیمی‌ترین ساکنان این کوچه به حساب می‌آید. می‌گوید این محدوده، پیش از این به کاریز معروف بود.

 

هیئت بیت‌الحسین(ع) یکی از هیئت‌های جدید محله محسوب می‌شود که در سال1391 تأسیس شد. حالا در ماه رمضان هر روز مراسم قرآن‌خوانی دارند.
ارسال نظر