کد خبر: ۲۸۷۱
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

فاطمه شوشتری در آرزوی تدریس قرآن است

فاطمه شوشتری دانش‌آموز پایه دهم رشته علوم انسانی در محله فرهنگیان و حافظ 27جزء از قرآن کریم است. پدرش بازنشسته نظامی و مادرش فرهنگی است. او در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که آموزش و پرورش چناران برگزار کرده است در مرحله شهرستان رتبه اول را در رشته حفظ کسب کرده است و در مسابقات حفظ قرآن طرح بشارت استان خراسان رضوی نیز امتیاز93 را به دست آورده است

فاطمه شوشتری دانش‌آموز پایه دهم رشته علوم انسانی در محله فرهنگیان و حافظ 27جزء از قرآن کریم است. پدرش بازنشسته نظامی و مادرش فرهنگی است. او در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که آموزش و پرورش چناران برگزار کرده است در مرحله شهرستان رتبه اول را در رشته حفظ کسب کرده است و در مسابقات حفظ قرآن طرح بشارت استان خراسان رضوی نیز امتیاز93 را به دست آورده است.


تشویق‌های مادر و پیشرفت فاطمه

به‌خاطر شغل پدر چند سالی را در چناران زندگی می‌کردند. فاطمه از وقتی کلاس سوم دبستان را تمام کرد، به پیشنهاد مادرش در جامعه‌القرآن چناران ثبت‌نام کرد تا روان‌خوانی، روخوانی و تجوید قرآن را یاد بگیرد. او که برای گذراندن اوقات فراغت در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده بود، علاقه‌اش به قرآن بیشتر شد و تصمیم به حفظ آن گرفت. 

خودش می‌گوید: قبل از شروع مدرسه مادرم با من حفظ جزء30 قرآن را کارکرده بود و بیشتر سوره‌های آن را حفظ بودم. وقتی سوره‌های بلندتر را روان و راحت خواندم، استادم پیشنهاد داد کل قرآن را حفظ کنم. تا جزء8 را در چناران حفظ کردم، بعد از آن به مشهد آمدیم و من برای ادامه آموزش‌هایم به مسجد باقرالعلوم(ع) در نزدیکی خانه‌مان رفتم و تا به امروز 27جزء را حفظ کرده‌ام.

تا قبل از دوره دبیرستان روزانه یک جزء را مرور می‌کرد و هر هفته 10درس را به استاد ارائه می‌داد، اما این روزها که حجم درس‌هایش بیشتر شده است، تعداد صفحات حفظ را کم کرده تا بهتر درس‌هایش را بخواند. او می‌گوید در سه سال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا به مسجد نرفته و تکالیف قرآنی‌اش را از طریق فضای مجازی به استادش تحویل داده است.


گسترش ذهن و عبور از مشکلات

مهم‌ترین برکت حفظ قرآن برای فاطمه گسترش قدرت ذهن است. می‌گوید: حفظ قرآن باعث شده است درس‌هایم را راحت‌تر حفظ کنم. بیشتر درس‌های رشته انسانی نیاز به حفظ‌کردن دارد و حفظ قرآن به این مهم کمک می‌کند. علاوه‌براین زمانی که سختی یا مشکلی در زندگی برایم پیش می‌آید با خواندن آیه‌هایی از قرآن که مربوط به همان موضوع است به آرامش می‌رسم و می‌دانم که تمام مشکلات گذراست. خواندن این آیه‌های آسمانی انسان را از درون آرام می‌کند و خوشحالم که می‌توانم آن‌ها را از حفظ بخوانم.

قرآن راه و رسم زندگی را نیز به فاطمه آموخته است. او می‌گوید: اگر معنای آیه‌های قرآن را به‌خوبی درک کرده و به آن‌ها عمل کنیم، زندگی فردی و اجتماعی خوبی خواهیم داشت و دنبال خطا و اشتبا نخواهیم رفت. اما مهم‌تر از خواندن عمل به آن‌هاست.

فاطمه برای حفظ راحت‌تر آیه‌ها معنای آن‌ها را نیز می‌خواند و می‌گوید این‌کار باعث شده است سرعت حفظش بالاتر برود. او علاوه بر حفظ در تجوید هم تخصص دارد و دوره‌های آن را گذرانده است. رشته علوم انسانی را هم به این دلیل انتخاب کرده است که دوست دارد در آینده معلم قرآن شود. می‌گوید: تدریس قرآن آرزوی قلبی من است.

ارسال نظر