کد خبر: ۲۸۹۳
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

دخترک گل‌فروش

«مینا پدرش معتاد است. از خانه می‌رود و او را همراه مادرش تنها می‌گذارد.» این آغازی است برای داستان فیلم تلویزیونی «شب شوم»، فیلمی که به معضل اعتیاد اشاره می‌کند و مائده پهلوان به عنوان یکی از بازیگران آن به ایفای نقش می‌پردازد. می‌گوید: فیلم کوتاه «کوچه ر» درباره بچه‌های کار ساخته شده‌است و من نقش یک دختر گل‌فروش را بازی می‌کنم که نان‌آور یک خانواده است. همیشه دوست داشتم برای حمایت از بچه‌های کار قدمی بردارم و خداراشکر در این فیلم حضور داشتم.

«مینا پدرش معتاد است. از خانه می‌رود و او را همراه مادرش تنها می‌گذارد.» این آغازی است برای داستان فیلم تلویزیونی «شب شوم»، فیلمی که به معضل اعتیاد اشاره می‌کند و مائده پهلوان به عنوان یکی از بازیگران آن به ایفای نقش می‌پردازد.

مائده که یازدهمین بهار زندگی‌اش را پشت سر می‌گذارد کار هنری را از کودکی آغاز کرده‌، از آن روزهایی که به همراه پدرش در مراسم تعزیه‌خوانی حضور داشته است و به‌اصطلاح «بچه‌خوانی» می‌کرده است، از نقش سکینه(س) و رقیه(س) گرفته تا نقش طفلان مسلم.

او سال گذشته باز هم جلو دوربین ظاهر می‌شود و بازی در فیلم کوتاه «کوچه ر» را تجربه می‌کند، جایی که دختربچه‌ای گل‌فروش است و نقش یک کودک کار را بازی می‌کند.


آغاز کار هنری مائده با تعزیه‌خوانی

دختر هنرمند محله الهیه که کار هنری را از کودکی و با تعزیه‌خوانی آغاز کرده است به ما می‌گوید: در روستای حسین‌آباد شیروان که اصالت ما به آن برمی‌گردد، همه تعزیه‌‌خوان هستند. پدرم سال‌هاست که در مراسم روضه و تعزیه اهل‌بیت(ع) حضور دارد و «شمرخوانی» می‌کند. پدربزرگم نیز هرسال دهه محرم در منزل خود مجالس تعزیه‌خوانی برگزار می‌کند. به نوعی، ما در این مجالس بزرگ شدیم و قد کشیدیم.

مائده می‌گوید: از وقتی سن و سالم به حدی رسید که بتوانم اجرا کنم، همراه پدرم در مراسم تعزیه‌خوانی حضور داشته‌ام و به‌اصطلاح «سکینه‌خوانی» و «رقیه‌خوانی» می‌کنم.


بازی در فیلم تلویزیونی «شب شوم»

پدر مائده علاوه بر تعزیه‌خوانی، بازیگر تئاتر هم هست و بازی در چندین فیلم و سریال تلویزیونی را تجربه کرده‌است. همین موضوع به علاوه استعداد ذاتی، مائده را به بازی جلو دوربین تشویق می‌کند و او اولین بار ایفای نقش در فیلم تلویزیونی «شب شوم» تولیدی برای صدا و سیمای استان را تجربه می‌کند.

خداراشکر آقای سعید ستوده از میان همه، اجرای من را پذیرفت و برای اولین‌بار، بازی جلو دوربین را تجربه کردم

هنرمند خردسال مشهدی توضیح می‌دهد: در فیلم «شب شوم» به دنبال دختربچه‌ای بودند که نقش مینا را بازی کند، دختربچه‌ای که پدرش معتاد است و آخر سر به دلیل ندانم‌کاری پدر و تنهایی مادر، جانش را از دست می‌دهد. برای این نقش، از 500 دختربچه هشت تا ده‌ساله تست بازیگری گرفتند. من هم یکی از آن‌ها بودم. خداراشکر آقای سعید ستوده از میان همه، اجرای من را پذیرفت و برای اولین‌بار، بازی جلو دوربین را تجربه کردم.


بازی در نقش کودک کار

شورش وکیلی مدیر تصویربرداری فیلم تلویزیونی «شب شوم» است. او که از کارگردانان بنام سینمای فیلم کوتاه است و با فیلم‌های «لکه» و «آرگون» در جشنواره فیلم کوتاه انگلستان، آمریکا، هندوستان و ایتالیا جوایز متعددی کسب کرده‌است، بازی مائده را می‌پسندد و از او برای ایفای نقش در آخرین فیلم کوتاهش بنام «کوچه ر» دعوت می‌کند.

مائده می‌گوید: فیلم کوتاه «کوچه ر» درباره بچه‌های کار ساخته شده‌است و من نقش یک دختر گل‌فروش را بازی می‌کنم که نان‌آور یک خانواده است. همیشه دوست داشتم برای حمایت از بچه‌های کار قدمی بردارم و خداراشکر در این فیلم حضور داشتم.

ارسال نظر