کد خبر: ۲۹۰۷
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

10متری پرتردد بلال، کوچه شهید صدیقی

کوچه شهید صدیقی که اهالی محله آن را به‌نام ده‌متری بلال می‌شناسند، اوایل دهه50 با ساخت اولین مسجد در محدوده مزارع کشاورزی به‌سمت آبادانی رفت. این کوچه به‌دلیل مجاورت با شریان‌های اصلی شهر مانند بزرگراه شهید میرزایی، بولوار خواجه‌ربیع و همچنین شکل‌گیری مراکز مذهبی، آموزشی، تجاری در آن یکی از معابر پرتردد محله بلال است

 کوچه شهید صدیقی که اهالی محله آن را به‌نام ده‌متری بلال می‌شناسند، اوایل دهه50 با ساخت اولین مسجد در محدوده مزارع کشاورزی به‌سمت آبادانی رفت. این کوچه به‌دلیل مجاورت با شریان‌های اصلی شهر مانند بزرگراه شهید میرزایی، بولوار خواجه‌ربیع و همچنین شکل‌گیری مراکز مذهبی، آموزشی، تجاری در آن یکی از معابر پرتردد محله بلال است. در سه سال گذشته مراکز نیکوکاری، کارآفرینی و توانمندسازی بلال حبشی، دفتر تسهیلگری و توسعه محله بلال و پایگاه سلامت محله بلال در ابتدای کوچه شهید صدیقی ایجاد شده است؛ مراکزی که در برخی امور با یکدیگر همکاری می‌کنند و در راستای سلامت و توانمندسازی شهروندان می‌کوشند.

ساخت مسجد بلال حبشی در این معبر، پیش از انقلاب اسلامی به‌همت اهالی و کشاورزان آغاز شد و حجت‌الاسلام محسن قرائتی در سال1358 آن را بهره‌برداری کرد.

 

بوستان ده‌متری بلال یا به‌قول اهالی آن «کاج»، فضای سبزی کوچک و محلی است. این فضا با درختان تنومند و قدیمی‌اش محل دورهمی‌های اهالی محله بلال است.

 

هنرستان کاردانش دخترانه حافظ از مراکز فنی مورد توجه دانش‌آموزان مقطع متوسطه است که رشته‌های مختلف هنری در آن تدریس می‌شود.

 

علی‌اصغر ذوالفقاری هفتاد بهار زندگی‌اش را دیده است و بیش از چهار دهه در این کوچه ساکن بوده است. او می‌گوید: خوبی کوچه این است که ساکنان قدیمی هنوز هم کنار هم هستند.

 

 

ارسال نظر