کد خبر: ۲۹۶۰
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خوداشتغالی نوجوان محله تربیت با فروش آثار هنری

حنانه نیک‌رفتار 19سال بیشتر ندارد اما با هنرش برای خودش کسب و کار خانگی راه‌انداخته است و درآمد خوبی هم دارد. از کودکی علاقه و استعداد ذاتی به نقاشی داشت اما با ورود به هنرستان هنر، عرصه‌های جدیدی به رویش گشوده شد و هنرهای مختلفی را تجربه کرد طوری‌که اکنون با صرف پشتکار و خلاقیت، کارهایی فراتر از سن و تجربه‌اش انجام می‌دهد و ظرافت و زیبایی نهفته در آثارش باعث شده است آن‌قدر سفارش کار داشته باشد که دنبال فروش در فضای مجازی نرود.

19سال بیشتر ندارد اما با هنرش برای خودش کسب و کار خانگی راه‌انداخته است و درآمد خوبی هم دارد. از کودکی علاقه و استعداد ذاتی به نقاشی داشت اما با ورود به هنرستان هنر، عرصه‌های جدیدی به رویش گشوده شد و هنرهای مختلفی را تجربه کرد طوری‌که اکنون با صرف پشتکار و خلاقیت، کارهایی فراتر از سن و تجربه‌اش انجام می‌دهد و ظرافت و زیبایی نهفته در آثارش باعث شده است آن‌قدر سفارش کار داشته باشد که دنبال فروش در فضای مجازی نرود.


هنرستان توقعم را زیاد کرد

حنانه نیک‌رفتار نوجوان ساکن محله تربیت است که هنرش بین اقوام و همسایه‌ها زبانزد شده است. او که دیپلم نگارگری دارد، از کودکی، نقاشی‎ خوبی داشته و با حمایت و تشویق‌های پدر و مادرش به تقویت این استعدادش پرداخته است.

خودش می‌گوید: در کودکی خیلی نقاشی می‌کشیدم. بزرگ‌تر که شدم سیاه‌قلم را هم یاد گرفتم و با مدادرنگی، نقاشی‌هایی با سبک رئال ‌کشیدم. به مرحله انتخاب رشته که رسیدم، وارد هنرستان شدم و رشته نگارگری را انتخاب کردم و همین مرحله بود که عرصه‌های جدیدی را به رویم باز کرد و قرارگرفتن در کنار استادان هنر باعث شد توقعم از خودم زیاد شود.

حنانه از این پس تصمیم می‌گیرد به نقاشی روی کاغذ اکتفا نکند و دنبال خلق تصویر روی سنگ، پارچه، چرم، دیوار، آینه و... باشد. همین تنوع‌بخشیدن باعث شده است که اکنون مجموعه‌ای از هنرهای دستی را یاد داشته باشد و با ظرافت و زیبایی‌ای که در آثارش هست، مخاطبان زیادی تبدیل به مشتریانش شده‌اند.

در اولین تابلو مجلسی‌ای که کشیدم، بیش از 100رنگ به کار رفته و قصد دارم آن را برای مسابقات و جشنواره‌ها بفرستم

او می‌گوید: کسانی که به این عرصه‌ها علاقه داشته باشند می‌توانند در خانه به تولید آثار هنری بپردازند و درآمد خوبی هم کسب کنند.


کشیدن تابلویی با بیش از 100رنگ

یکی از آثار هنری جالب و پرتقاضای حنانه آثاری است که با کاغذباطله‌های فشرده درست می‌کند. او توضیح می‌دهد: اسم این هنر «پاپیه ماشه» یا «لاکی» است و در آن با کاغذهای باطله فشرده‌شده، آثاری همچون قاب آینه، جعبه کادو و قلمدان درست می‌کنم. بعد هم روی آن‌ها را با خط‌های اسلیمی یا طرح‌های گل و مرغ تزیین می‌کنم.

این نوجوان هنرمند، طراحی زیورآلات هم انجام می‌دهد. طراحی روی سنگ نیز از دیگر کارهای اوست که از آن به عنوان گوهر سنگ نام می‌برد و این آثارش به عنوان سنگ تزیینی یا گردنبند، تابلو و... استفاده می‌شود.

او که به طراحی تابلوهای قدیمی علاقه زیادی دارد، می‌گوید: این تابلوها به نام مجلسی معروف هستند و ظرافت‌های بسیاری دارند. در اولین تابلو مجلسی‌ای که کشیدم، بیش از 100رنگ به کار رفته و قصد دارم آن را برای مسابقات و جشنواره‌ها بفرستم.

حنانه سال98 یکی از آثار نقاشی با آبرنگش را به جشنواره فردا که از طرف آموزش و پرورش ناحیه برگزار شده، فرستاده و این اثرش پس از کسب رتبه در مدرسه، ناحیه و استان، عنوان برگزیده کشوری را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر