کد خبر: ۲۹۷۹
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه گاراژ نمکی

کوچه حر44 را حالا همه با گاراژها، تعمیرگاه‌ها و صافکاری‌های ابتدای آن می‌شناسند. اما فقط هشت سال است که تعمیرکاران خودرو به این کوچه آمده‌اند. در سال‌های دورتر، اینجا پر از زمین کشاورزی و مزرعه زراعی بوده است. در هر معبری هم شاید دو سه خانه بیشتر پیدا نمی‌شده است. بعد از آن یک کارگاه سنگ نمک اینجا ساخته می‌شود که به گاراژ نمکی معروف بوده است. هشت سال پیش این گاراژ تبدیل به تعمیرگاه می‌شود. نام کوچه حر 44 حالا به نام یکی از شهیدان این منطقه نام‌گذاری شده است، کوچه شهید احمد نجاتی.

کوچه حر44  را حالا همه با گاراژها، تعمیرگاه‌ها و صافکاری‌های ابتدای آن می‌شناسند. اما فقط هشت سال است که تعمیرکاران خودرو به این کوچه آمده‌اند. در سال‌های دورتر، اینجا پر از زمین کشاورزی و مزرعه زراعی بوده است. در هر معبری هم شاید دو سه خانه بیشتر پیدا نمی‌شده است. بعد از آن یک کارگاه سنگ نمک اینجا ساخته می‌شود که به گاراژ نمکی معروف بوده است. هشت سال پیش این گاراژ تبدیل به تعمیرگاه می‌شود. نام کوچه حر 44 حالا به نام یکی از شهیدان این منطقه نام‌گذاری شده است،  کوچه شهید احمد نجاتی.

هنرستان دخترانه کار و دانش حمید محمودزاده در سال 1375 در انتهای این کوچه تأسیس می‌شود. مکانی فرهنگی که در آبادانی این معبر تأثیر داشته است.

 

سمت راست این معبر ، یک زمین خشک و خالی قرار دارد که مشکلاتی را برای ساکنان به وجود آورده است. از گرد و غبار آن گرفته تا وجود موش، عقرب و حشراتی که سر از خانه‌های اطراف در می‌آورند.


 

عده‌ای از ساکنان کوچه تهدید را تبدیل به فرصت کرده‌اند و در زمین خاکی رو به روی خانه‌شان باغچه سبزی درست کرده‌اند.
ارسال نظر