کد خبر: ۳۰۲۳
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کاپیتان نوجوان

ماهان میرآفتاب از بچگی آن‌قدر دنبال توپ بود که وقتی شش‌ساله شد پدرش راه افتاد دنبال فضایی که علاقه و استعداد پسرش در آن رشد پیدا کند. او را در باشگاه سیاه‌جامگان ثبت‌نام کرد و از همان ابتدا مربیانش از استعداد خوب او صحبت می‌کردند. نتیجه تمرین‌ها و بازی‌های پیاپی او به کسب مقام قهرمانی فوتبال در لیگ دسته یک نوجوانان کشور در سال 1400 منجر شد. ماهان سال88 نیز به عنوان نخبه ورزشی استان در سن زیر 12سال معرفی شده و به دنبالش به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

از بچگی آن‌قدر دنبال توپ بود که وقتی شش‌ساله شد پدرش راه افتاد دنبال فضایی که علاقه و استعداد پسرش در آن رشد پیدا کند. او را در باشگاه سیاه‌جامگان ثبت‌نام کرد و از همان ابتدا مربیانش از استعداد خوب او صحبت می‌کردند.

 نتیجه تمرین‌ها و بازی‌های پیاپی او به کسب مقام قهرمانی فوتبال در لیگ دسته یک نوجوانان کشور در سال 1400 منجر شد. ماهان میرآفتاب سال88 نیز به عنوان نخبه ورزشی استان در سن زیر 12سال معرفی شده و به دنبالش به اردوی تیم ملی دعوت شده است.


هم‌محله‌ای با رضا عنایتی

ماهان متولد 1382 و از ساکنان محله تربیت است که اکنون در ترم دوم دانشگاه در رشته تربیت‌بدنی تحصیل می‌کند. او یادی از کودکی‌هایش می‌کند و می‌گوید: آن‌زمان در همین محله تربیت زندگی می‌کردیم و رضا عنایتی بازیکن سابق تیم ملی و استقلال از هم‌محله‌ای‌های ما بود. پدرم به توصیه او من را در تیم سیاه‌جامگان ثبت‌نام کرد و آنجا مرحوم محمد صفایی که از مربیان ابومسلم بود، من را به تیم باشگاهی ابومسلم معرفی کرد.

 رضا عنایتی بازیکن سابق تیم ملی و استقلال از هم‌محله‌ای‌های ما بود، پدرم به توصیه او من را در تیم سیاه‌جامگان ثبت‌نام کرد

بعد از آن فوتبال برای ماهان جدی‌تر شد و بیش از قبل باور کرد که می‌تواند با پشتکار به موفقیت‌هایی در این عرصه دست پیدا کند. او پس از چندی وارد تیم یاران میثاقیان می‌شود و سپس با تیم‌های بابک، شریعت و پیام توس بازی می‌کند.
خودش می‌گوید: با تیم شریعت در هفده‌سالگی وارد لیگ برتر بزرگسالان استان شدم و با تیم پیام توس از سال1400 تاکنون در مسابقات لیگ برتر استان شرکت داشته‌ام و کاپیتان نوجوانان زیر 19سال آن هستم.


تمرین برای قهرمانی در لیگ برتر بزرگسالان

او که سال1399 در لیگ برتر استان قهرمان شده و سپس به قهرمانی لیگ دسته یک کشوری نوجوانان دست یافته است، اکنون برای قهرمانی در لیگ برتر بزرگسالان تمرین می‌کند.
این نوجوان فوتبالیست، یادی از اولین مسابقه جدی باشگاهی‌اش کرده است و تعریف می‌کند: آن‌زمان حدود 10سال داشتم و نتیجه را 1 به 3 باختیم. به عنوان اولین بازی خیلی دوست داشتم برنده باشیم و پذیرش شکست برایم سخت بود. باوجود اینکه تنها گل تیم را من زده بودم تلخ‌ترین خاطره‌ام شد.

ماهان که اکنون شیرینی قهرمانی در لیگ کشوری، آن خاطره تلخ را برایش کمرنگ کرده است، می‌گوید: بچه که بودم دیدم بازیکنان یک تیم روی لباسشان نوشته بودند «داداشی‌ها» آن‌زمان برایم عجیب بود و مفهوم این‌کار را درک نکردم. بعدها فهمیدم پیروزی از آن تیمی است که بازیکنان آن مثل برادر، همدل و پشتوانه یکدیگر باشند.

او در فوتبال این درس‌ها را یاد گرفته و علاوه بر اینکه سعی دارد اصول کار تیمی را در همه ابعاد زندگی‌اش رعایت کند، معتقد است در زندگی هم باید مانند فوتبال تا دقیقه آخر تلاش کرد و برای به دست آوردن موفقیت جنگید.

ارسال نظر