کد خبر: ۳۰۳۲
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

ثبت کوچه ثبت در خاطر مشهدی‌ها

کوچه ثبت یا همان خیابان امام خمینی(ره)28 یکی از خیابان‌های قدیمی مشهد و منتهی به گنبد سبز است. وجود بانک ملی مرکزی در ابتدای این خیابان و بانک کارگشا و اداره ثبت اسناد در آن سبب تردد بسیاری در این خیابان شده که با ترافیک همراه است. نام خیابان برگرفته از ساختمان ثبت اسناد است که با بیش از یک قرن قدمت در این معبر برپاست و هنوز هم نمای قدیمی‌اش را حفظ کرده است.

کوچه ثبت یا همان کوچه امام خمینی(ره)28 یکی از خیابان‌های قدیمی مشهد و منتهی به گنبد سبز است. وجود بانک ملی مرکزی در ابتدای این خیابان و بانک کارگشا و اداره ثبت اسناد در آن سبب تردد بسیاری در این خیابان شده که با ترافیک همراه است. نام خیابان برگرفته از ساختمان ثبت اسناد است که با بیش از یک قرن قدمت در این معبر برپاست و هنوز هم نمای قدیمی‌اش را حفظ کرده است.  

ساختمان ثبت اسناد در سال‌های ۱۲۸۶-۱۳۰۵  هـ.ش، بنای اولین سینمای مشهد با عنوان تالار اعتبارالسلطنه بود که به اداره اسناد تبدیل شد.

 

بانک کارگشایی با امانت‌گرفتن طلای درخواست‌کننده وام می‌دهد. این بانک از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که عمری طولانی دارد.

 

مجتمع تجاری‌اداری مرمر مشتمل بر 192واحد اداری و 214واحد تجاری در ابتدای خیابان ثبت ساخته شده است.

 

هر چند از عمر بنای لوسترفروشی این خیابان، حدود پنج سال می‌گذرد، اما سبک و سیاق ساخت آن و مصالح ساختمانی‌اش قدیمی است تا هویت تاریخی این محله را برای مردم زنده کند.

 

 

ارسال نظر