کد خبر: ۳۱۳۴
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

شتاب غیرمنتظره محمدجواد در ووشو

فقط پنج ماه از آمدن محمدجواد شاهسوند به این باشگاه می گذرد اما در همین مدت کوتاه موفق به کسب مقام دوم مسابقات استان خراسان رضوی در رشته ورزشی ووشو شده است. نوجوان ساکن خیابان مهریز در محله امیرآباد از دستاوردهای دیگری می گوید که در این چند ماه به دست آورده است؛ از اینکه استادانش تأکید بر پهلوان بودن دارند نه قهرمان بودن! حالا در زمینه اخلاقی هم پیشرفت داشته و سبک زندگی اش تغییر کرده است.

فقط پنج ماه از آمدن محمدجواد شاهسوند به این باشگاه می گذرد اما در همین مدت کوتاه موفق به کسب مقام دوم مسابقات استان خراسان رضوی در رشته ورزشی ووشو شده است. نوجوان ساکن خیابان مهریز در محله امیرآباد از دستاوردهای دیگری می گوید که در این چند ماه به دست آورده است؛ از اینکه استادانش تأکید بر پهلوان بودن دارند نه قهرمان بودن! حالا در زمینه اخلاقی هم پیشرفت داشته و سبک زندگی اش تغییر کرده است. به باشگاه شهید سیدی در محله پورسینا آمده ایم تا با محمدجواد نوجوان متولد سال١٣٨٧ گفت وگو کنیم، وزشکار تازه کاری که مربی هایش انتظار نداشتند در این مدت کوتاه موفق به کسب مدال شود.


فصل جدید زندگی

او سال ها پیش به ورزش فوتبال علاقه مند بوده است. هر بعد ازظهر با دوستانش در کوچه فوتبال بازی می کرده و تفریحش در مدرسه نیز همین بوده است. اما وقتی تصمیم می گیرد که این ورزش را به طور حرفه ای ادامه بدهد، متوجه می شود که استعداد و علاقه کافی را در این حوزه ندارد. به پیشنهاد دوست رزمی کارش به باشگاه رزمی نزدیک خانه شان می رود اما آنجا هم یکی دو هفته بیشتر دوام نمی آورد. تا اینکه فصل جدید زندگی محمد جواد به گفته خودش پنج ماه پیش ورق می خورد، وقتی که با باشگاه شهید سیدی و استادان این باشگاه آشنا می شود، استاد محمد ایوبی و استاد هادی امینی که در استعدادیابی و پرورش نوجوانان ورزشکار تجربه زیادی دارند.


امتحان کردن شانس در برنامه استعدادیابی

داستان آشنایی او با این مربیان برمی گردد به دی ماه سال گذشته. وقتی که آن ها با کمک اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه6، ششمین دوره برنامه استعدادیابی سالانه را به مناسبت شهادت شهدای ده دی برگزار می کنند. محمدجواد که شناخت اندکی از رشته رزمی داشته است تصمیم می گیرد شانس خودش را امتحان کند. در این برنامه شرکت می کند و پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله سخت استعداد او شناسایی می شود. بعد از آن با نظر استادان این باشگاه رشته ووشو را انتخاب می کند. حالا مدت ها از آن روز می گذرد و زندگی محمدجواد از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی داشته است.


فقط به قهرمانی فکر نمی کنم

او مهم ترین دستاوردش را کسب مدال نقره در مسابقات استانی ووشو می داند که هیئت ووشوی استان خراسان رضوی برگزار کرد، مسابقاتی که ٣١اردیبهشت در مجموعه ورزشی کوثر مشهد برگزار شد. مدت زمان کمی از تمرین های محمد جواد می گذشت و هیچ کس از او انتظار کسب مدال نداشت، حتی مربی ها هم نظرشان این بود که این مسابقات باید برای من تمرینی باشد برای اینکه با فضای مسابقات آشنا شوم و تجربه به دست بیاورم. اما من به کسب مدال هم فکر می کردم. محمدجواد یکی یکی رقبایش را شکست می دهد و مقام دوم را کسب می کند. خودش اما این مدال را مهم ترین دستاورد این چند ماه نمی داند. او از تغییر سبک زندگی اش می گوید: از زمانی که به باشگاه شهید سیدی محله پورسینا آمدم دو استادم را الگو قرار دادم تا فقط به فکر قهرمانی نباشم بلکه پهلوان شوم. دلم می خواهد در آینده مثل استاد ایوبی و استاد امینی بتوانم بچه های محله را به سمت ورزش جذب کنم. کاری کنم که ورزش تفریح نوجوانان و جوانان شود تا هیچ کسی به سمت کار خلاف نرود.

ارسال نظر