کد خبر: ۳۱۳۶
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

حسینیه حضرت رقیه، بنایی متناسب با نیاز جوانان محله

مجید خدیوی، مسئول خیریه و حسینیه باب الحوائج حضرت رقیه (س)، است. خدیوی می‌گوید: «خیریه حضرت رقیه (س) 23سال در این محله مشغول به فعالیت است. عمده فعالیت‌های خیریه در این مدت برای کودکان بی‌سرپرست و ایتام بوده است. حسینیه نیز از 13سال پیش و با هزینه شخصی و کمک خیران ساخته شده است. بعد از 13سال و در شب‌های ماه مبارک رمضان از بنا استفاده و مراسم احیا را در آن برگزار کردیم.»

حسینیه تازه تأسیس حضرت رقیه(س) در ابتدای خیابان شفیعی 56 است. ساخت این مکان که 13سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد به تازگی به پایان رسیده  و تنها جزئیات کوچکی تا تکمیل آن باقی مانده است. 

 ستون‌های بلند و سقف گچ‌کاری شده بسیار زیبا به همراه ظرافت بی‌نظیر در خطوط خوش‌نویسی شده روی دیوار حسینیه به طور مثال زدنی زیباست. تهویه مناسب آن به همراه نورگیری و روشنایی عالی موجب شده تا در برنامه‌های پرمخاطب هم با حضور 3تا4هزار نفر، بدون هیچ مشکلی برای مخاطبان برگزار شود. 

مجید خدیوی، مسئول خیریه و حسینیه باب الحوائج حضرت رقیه (س)، است. خدیوی می‌گوید: «خیریه حضرت رقیه (س) 23سال است که در این محله مشغول به فعالیت است. عمده فعالیت‌های خیریه در این مدت برای کودکان بی‌سرپرست و ایتام بوده است. حسینیه نیز از 13سال پیش و با هزینه شخصی و کمک خیران ساخته شده است. بعد از 13سال و در شب‌های ماه مبارک رمضان از بنا استفاده و مراسم احیا را در آن برگزار کردیم.»

این حسینیه در 2طبقه ساخته شده و 2هزار و 300متر بنای فرهنگی آن است. بنا از همان ابتدای ساخت وقف اوقاف شد

خدیوی، درباره ظرفیت و مساحت بنا می‌گوید: «این حسینیه در 2طبقه ساخته شده و 2هزار و 300متر بنای فرهنگی آن است. بنا از همان ابتدای ساخت وقف اوقاف شد. با اینکه 95درصد کار انجام شده است و فقط 5درصد از ساخت بنا مانده ولی هزینه اتمام کار در حدود 400میلیون برآورد شده است. 2 سالن در 2طبقه با ظرفیت بیش از هزار و 500 نفر از ویژگی‌های این حسینیه است. وجود 2کتابخانه با سیستم و مانیتور برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است. از آنجا که بیشتر مراجعه‌کنندگان ما به کتابخانه دانش‌آموزان منطقه هستند و نیاز اصلی آن‌ها کتاب‌های کمک درسی است، کتابخانه‌ با کتاب‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف تحصیلی و کمک درسی تجهیز خواهد شد.»

خدیوی به قول خودش از کودکی پای منبر مرحوم کافی بوده و با حسینیه و مساجد آشنایی زیادی دارد و می‌گوید: «بنا به همین تجربه و با رفت و آمدی که به این محله داشتم متوجه شدم وجود یک بنای مذهبی و فرهنگی نیاز جوانان محله است. جوانان اینجا استعداد و ظرفیت زیادی برای انجام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی دارند. حسینیه به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و اعضای هیئت مدیره خیریه حضرت رقیه(س) هیئت امنای حسینیه نیز هستند.»

راضیه محسنی، مسئول بانوان خادم حسینیه حضرت رقیه(س) و از شهروندان همین محله است و می‌گوید: « از بانوان محله خواستیم تا برای نظافت و راه‌اندازی حسینیه حضرت رقیه(س) همکاری کنند. خوشبختانه با کمک بانوان و دختران جوان محله گروه خادمان حضرت رقیه (س) را راه اندازی کردیم. اکنون نیز این گروه مسئولیت برگزاری برنامه‌ها را به‌ویژه در بخش بانوان برعهده دارد. پیشنهادهای خود را برای اجرای مراسم و برنامه‌های مختلف با آقای خدیوی مطرح و بعد از آن با حمایت ایشان برنامه‌ها را به وسیله بانوان اجرا می‌کنیم. گروه سرود و تواشیح نیز از بانوان علاقه‌مند منطقه انتخاب شدند و برای آن‌ها کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر