کد خبر: ۳۱۵۶
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

آمادگی برای رقابت‌های بین‌المللی

هانیه دختری است که برای آینده‌اش هدف‌های بزرگی دارد و خودش را در قامت یک قهرمان می‌بیند. هانیه شیرزاد در ده‌سالگی کاراته را آغاز کرد، ورزش رزمی‌ای که هیجان روزهای کودکی‌اش را بیشتر کرده و همان‌طور که در مسابقات کشوری و استانی درخشیده است، این روزها با پنج ساعت تمرین در خانه و باشگاه خودش را برای مسابقات بین‌المللی خاورمیانه که سه‌هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

وقتی پای انتخاب بین ورزش و درس و مشق پیش آمد، احتمال داشت مثل خیلی از هم‌سن‌وسال‌هایش علاقه نوجوانی‌اش را رها کند. احتمال داشت ورزش‌کردن برایش کم‌رنگ شود و حکم تفریحی را داشته ‌باشد که در اوقات فراغت سراغش می‌رود. اما او حالا هم ورزش می‌کند و هم درس می‌خواند و در هر دو هم ممتاز و موفق است. هانیه دختری است که برای آینده‌اش هدف‌های بزرگی دارد و خودش را در قامت یک قهرمان می‌بیند.

هانیه شیرزاد در ده‌سالگی کاراته را آغاز کرد، ورزش رزمی‌ای که هیجان روزهای کودکی‌اش را بیشتر کرده و همان‌طور که در مسابقات کشوری و استانی درخشیده است، این روزها با پنج ساعت تمرین در خانه و باشگاه خودش را برای مسابقات بین‌المللی خاورمیانه که سه‌هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود، آماده می‌کند.


هدیه شاگرد اولی

هانیه 15سال دارد و از پنج‌سال پیش ورزش کاراته را حرفه‌ای دنبال می‌کند. دختر پرانرژی محله جاهدشهر به ما می‌گوید: انتخاب این رشته ورزشی خیلی اتفاقی بود و برمی‌گردد به تابستانی در کودکی‌ام و ایام تعطیلی درس و کتاب. ده‌ساله بودم، مادرم به عنوان هدیه شاگرد اولی کلاس سوم ابتدایی، من را در باشگاه ورزشی نزدیک خانه در رشته کاراته ثبت‌نام کرد. اوایل برای سرگرمی می‌رفتم اما کم‌کم به این ورزش رزمی علاقه‌مند شدم و کاراته همه زندگی‌ام شد.


دعوت به اردوی تیم ملی

هانیه به‌دلیل همین سخت‌کوشی در چهارده‌سالگی صاحب هشت‌مدال قهرمانی شده است. حکم‌هایی که نخستین آن‌ها به ده‌سالگی‌اش برمی‌گردد؛ او در سال‌های 98، 99 و 1400 صاحب سه‌مدال طلا در مسابقات استانی رشته کن‌شین‌کان کاراته شد و جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آورد: سال گذشته دوبار در مسابقات کشوری حضور داشتم، یک‌بار در مسابقات کشوری تبریز که هم در کاتا(حرکات نمایشی) و هم در کمیته(مبارزه) مدال طلا را به دست آوردم. 

 اوایل برای سرگرمی می‌رفتم اما کم‌کم به این ورزش رزمی علاقه‌مند شدم و کاراته همه زندگی‌ام شد

دومین تجربه مسابقات کشوری هم به بهمن سال1400 و مسابقات انتخابی تیم ملی در تهران برمی‌گردد که باز هم در هر دو رشته کاتا و کمیته مدال طلا را به دست آوردم و خداراشکر به اردوی تیم ملی نوجوانان کاراته بانوان ایران دعوت شدم.


باشگاه خانه دوم ماست

پاسخ هانیه به این سؤال که تا کجا می‌خواهد ادامه دهد این است: ورزش جدا از حس خوبی که به من داده، کمک کرده است مستقل باشم، کارهایم را خودم انجام دهم و نگذارم کسی به من زور بگوید. اگر به من و بقیه بچه‌ها باشد، شبانه‌روز در باشگاه هستیم و اصلا خستگی را احساس نمی‌کنیم، در واقع باشگاه خانه دوم ما شده است.

هانیه سه هفته آینده باید در مسابقات بین‌المللی خاورمیانه حاضر باشد، مسابقاتی که در مشهد برگزار می‌شود و بهترین‌های کاراته خاورمیانه در آن حضور دارند. هانیه می‌گوید: این مسابقات برایم حکم دست‌گرمی دارد و هدفم مسابقات آسیایی ژاپن است که اواخر تابستان برگزار خواهد شد و آنجاست که می‌جنگم تا مدال طلا را به دست‌ آورم.

ارسال نظر