کد خبر: ۳۱۷۱
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

مدال طلا بر گردن دختر 11ساله محله بهمن

فقط سه ماه از آشنایی یگانه محیا با رشته‌های رزمی می‌گذشت که توانست یک مدال طلا و یک برنز از مسابقات کاراته نونهالان استان خراسان رضوی در ماده کاتا و کمیته کسب کند، عناوینی که به جامعه رزمی استان ظهور یک استعداد جدید و توانمند را نوید می‌داد. حالا حدود چهار سال است که یگانه دوازده‌ساله، دختر محله بهمن، با دنیای هنرهای رزمی آشناست و نه‌تنها کمربند مشکی به کمر بسته بلکه مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات بین‌المللی را هم به گردن انداخته است.

فقط سه ماه از آشنایی یگانه محیا با رشته‌های رزمی می‌گذشت که توانست یک مدال طلا و یک برنز از مسابقات کاراته نونهالان استان خراسان رضوی در ماده کاتا و کمیته کسب کند، عناوینی که به جامعه رزمی استان ظهور یک استعداد جدید و توانمند را نوید می‌داد.
حالا حدود چهار سال است که یگانه دوازده‌ساله، دختر محله بهمن، با دنیای هنرهای رزمی آشناست و نه‌تنها کمربند مشکی به کمر بسته بلکه مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات بین‌المللی را هم به گردن انداخته است.


اولین رقابت طلایی

سال 98 یگانه محیا برای تماشای تمرینات دوستش به تنها باشگاه رزمی محله بهمن در سالن ورزشی مسجد امام محمد باقر(ع) می‌رود. تماشای حرکات و مبارزات رزمی‌کاران باشگاه باعث می‌شود یگانه در همان برخورد اول شیفته ‌این رشته شود.

می‌گوید: «اولین بار بود از نزدیک تمرینات و حرکات ورزشکاران رزمی را می‌دیدم. این رشته به نظر من خیلی جذاب و جالب آمد به طوری که از روز بعد در باشگاه ثبت‌نام کردم.»

سه ماه پس از ثبت‌نام، یگانه در اولین رقابت زندگی خود شرکت می‌کند و برخلاف انتظار، با دست پر از آن خارج می‌شود. او درباره تجربه اولین مقام قهرمانی خود تعریف می‌کند: «کمتر از سه ماه از حضورم در باشگاه می‌گذشت که به پیشنهاد مربی‌ام، معصومه القابی، در ماده کاتا و کمیته مسابقات قهرمانی نونهالان استان شرکت کردم. حاصل آن کسب یک مدال طلا در ماده کاتا و یک برنز در ماده کمیته بود.»

کسب دو مدال از اولین تجربه یک رقابت رسمی یگانه را بیش از پیش به ادامه دادن این ورزش امیدوار و علاقه‌مند کرد به طوری که با انگیزه و اعتمادبه‌نفس بیشتری در تمرینات حاضر شد. او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «پس از کسب مدال قهرمانی استان، تمریناتم را بیشتر کردم تا اینکه اسفند سال 98 دوباره در مسابقات قهرمانی استان شرکت کردم. شاید کار من این بار کمی سخت‌تر بود چون باید از عنوان قهرمانی خودم دفاع می‌کردم، کاری که در نهایت به‌خوبی از عهده آن برآمدم و با کسب رتبه نخست ماده کاتا نشان دادم نتیجه مسابقات قبلی تصادفی به دست نیامده بود. مسابقه به علت همه‌گیری کرونا به صورت مجازی در باشگاه ورزشی و زیر نظر داوران انجام شد. از آن رقابت پیروز بیرون آمدم و موفق به کسب مقام قهرمانی کشور در ماده کاتا شدم.»


شرکت در رقابت بین‌المللی

افتخارات و درخشش‌های یگانه یکی پس از دیگری در رقابت‌های ورزشی به او قوت قلب و انگیزه بیشتر می‌داد. پس از قهرمانی کشور، در مسابقات بین‌المللی 1400 کاراته تهران شرکت کرد تا در آنجا نیز توانمندی خود را بسنجد. می‌گوید: «با کسب مقام قهرمانی کشور، شرایط شرکت در مسابقات بین‌المللی کاراته تهران را به دست آوردم. این مسابقات هم به دلیل شیوع کرونا با حضور چندین کشور به صورت مجازی برگزار ‌شد. تمرینات سختی را برای این رقابت پشت سر گذاشته بودم و با راهنمایی‌های خوب استادم در بخش نوجوانان ماده کاتا موفق به کسب رتبه اول این رقابت‌ها شدم. شهریور همان سال نیز در آزمون کمربند مشکی دان یک کاتا که بسیار سخت و دشوار بود قبول شدم.»
یگانه که از طریق یکی از دوستانش با کاراته آشنا می‌شود و این افتخارات را به دست می‌آورد، تلاش زیادی برای جذب دوستان و هم‌کلاسی‌هایش به باشگاه و ورزش می‌کند.

ارسال نظر