کد خبر: ۳۲۱۳
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان امام خمینی(ره)25، کوچه‌ای با آثار ملی

خیابان امام خمینی(ره)25 یکی از خیابان‌های قدیمی است که با توجه به قدمتی که دارد توجه چندانی به آن نشده است. یک سمت این خیابان باغ ملی، ساختمان صبا و پارکینگ طبقاتی قرار دارد و سمت دیگر آن خانه‌های مسکونی و مکان‌های تجاری قرار گرفته‌اند که به‌جز خانه آقای محمدی که طی دو سال گذشته با همان سبک و سیاق قدیمش بازسازی شده، دیگر بناهای قدیمی این خیابان بازسازی شده‌اند.

خیابان امام خمینی(ره)25 یکی از خیابان‌های قدیمی است که با توجه به قدمتی که دارد توجه چندانی به آن نشده است. یک سمت این خیابان باغ ملی، ساختمان صبا و پارکینگ طبقاتی قرار دارد و سمت دیگر آن خانه‌های مسکونی و مکان‌های تجاری قرار گرفته‌اند که به‌جز خانه آقای محمدی که طی دو سال گذشته با همان سبک و سیاق قدیمش بازسازی شده، دیگر بناهای قدیمی این خیابان به شکل مدرن بازسازی شده‌اند. این خیابان مسیر اتصال خیابان امام خمینی(ره) به خیابان گلستان شرقی است و بسیاری از خودروها این مسیر فرعی را برای تردد انتخاب می‌کنند.

«احترام‌السلطنه» واقف بیمارستان منتصریه درسال 1297 خورشیدی، زمینی در حاشیه خیابان جنت خرید و بیمارستانی به نام «منتصریه» به یاد همسر مرحومش بنا کرد. این بیمارستان توسط آستان قدس رضوی به مرکز پیوند اعضا تبدیل شد.

 

باغ ملی یا نخستین پارک شهر مشهد از موقوفات حاج حسین ملک بود که به شهرداری اهدا شد. این باغ اهدایی مظفرالدین‌شاه به پدر ملک بوده است.

 

پارکینگ مکانیزه باغ ملی اولین پارکینگی در مشهد است که استانداردسازی آن در سال1398 آغاز و در سال1399 به بهره‌برداری رسید.

 

ساختمان صبا در انتهای باغ ملی با همین معماری، همزاد معروف و فرانسوی به نام مرکز فرهنگی «ژرژ پمپیدو» دارد و به‌عنوان یک مرکز فرهنگی در ردیف پنج دیدنی برتر شهر پاریس قرار دارد.

 

ارسال نظر