کد خبر: ۳۲۳۶
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

رد پای زائران در کوچه امام رضا(ع) 18

برخی قدیمی ها کوچه را با نام «کامکار» می شناسند، عده ای هم می گویند کوچه «آیت ا...طبسی حائری»، اما اکنون تابلو امام‌رضا(ع)۱۸  مزین به نام شهید امیر بنیمن شده است و بر سر کوچه به چشم می خورد. گرچه هنوز چهار خانه قدیمی در این کوچه باقی مانده است، به دلیل خالی از سکنه بودن این خانه ها، می توان گفت اکنون زائران تنها ساکنان کوچه امام رضا(ع)۱۸ هستند.

برخی قدیمی ها کوچه را با نام «کامکار» می شناسند، عده ای هم می گویند کوچه «آیت ا...طبسی حائری»، اما اکنون تابلو امام‌رضا(ع)۱۸  مزین به نام شهید امیر بنیمن شده است و بر سر کوچه به چشم می خورد. گرچه هنوز چهار خانه قدیمی در این کوچه باقی مانده است، به دلیل خالی از سکنه بودن این خانه ها، می توان گفت اکنون زائران تنها ساکنان کوچه امام رضا(ع)۱۸ هستند. به عبارتی این کوچه قدیمی خالی از مجاور شده و تا جایی که چشم کار می کند هتل آپارتمان های سر به فلک کشیده به چشم می خورد. در سبز رنگ حسینیه آیت الله طبسی حائری که در انتهای کوچه قرار گرفته مانند نگینی بر این راسته، توجه همه را به خودش جلب می کند.

ابتدای کوچه، ساختمان قدیمی است که بخشی از آن در خیابان اصلی قرار دارد. این ساختمان سال ها قبل مغازه میل لنگ تراشی آقای شیرازی بوده که حالا بدون استفاده رها شده است.

 

هتل آپارتمان ها مکان هایی هستند که زندگی زائران در آن جریان دارد.

 

حسینیه و کتابخانه آیت الله طبسی حائری در زمان حیات مرحوم افتتاح شد. در این کتابخانه کتاب های مرحوم قرار دارد و به عنوان کتابخانه ای تخصصی ظرفیت خوبی برای محله عنصری است.

 

حسینیه آیت الله طبسی حائری در انتهای کوچه قرار دارد که هنوز هم میزبان مراسم های مذهبی است. ایشان در سال 1379در آنجا دفن شده است.

 

 

 

ارسال نظر