کد خبر: ۳۲۳۹
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

حرکت به سمت بازی‌های آسیایی

نگار تفقد صدیق اعتمادبه‌‌نفس خوبی دارد و می‌داند استعدادش در ورزش می‌تواند او را به اهداف ورزشی‌اش برساند. درباره شروع ورزش هاکی می‌گوید: سال دهم که بودم، هیئت هاکی استان فراخوانی زد و به دنبال ورزشکارانی بودند که به هاکی علاقه داشته باشند. با توجه به اینکه این رشته در ایران چندان شناخته شده نیست تیمی نداشتیم و این فراخوان انتخابی ملی بود. سال 98 برای مسابقه رفتم و انتخاب شدم. یک ماه تمرین کردیم و بعد رفتیم برای کشوری.

با اینکه سال‌ها در رشته والیبال تلاش کرده، تقدیر او را به سمت هاکی هل داده و حالا به یکی از ملی‌پوشان هاکی کشورمان تبدیل شده است. نگار تفقد صدیق، نوجوان هجده‌ساله ساکن محله هنرستان، این روزها با پشت سر گذاشتن غول کنکور، فرصت بیشتری برای تمرکز روی ورزش دارد و به هدفش که رسیدن به بازی‌های آسیایی است می‌اندیشد.


والیبال را رها نمی‌کنم

از بچگی عاشق ورزش بوده و در دبستان در رشته طناب‌زنی مقام داشته است. در دوره دبیرستان، تمرکزش روی والیبال بوده و با خاله‌اش که به صورت حرفه‌ای رشته هندبال را دنبال می‌کند به سالن می رفته است. او هیچ‌وقت ورزش را متوقف نکرده است. از قمقمه آب کنار دستش جرعه‌ای می‌نوشد و می‌گوید: «از بچگی عشق ورزش بودم. هم ورزش‌های انفرادی مثل طناب‌زنی و بارفیکس را دوست داشتم هم در رشته‌های گروهی مانند والیبال تمرین می‌کردم. 

شش سال تمرکزم را روی والیبال گذاشتم، اما نتیجه‌ای که می‌خواستم نگرفتم. در سال 98 همراه با تیم مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد قهرمانی ناحیه6 را به دست آوردیم. سال 99 هم با تیم باشگاهی‌ام نایب‌قهرمان مسابقات جایزه بزرگ شهرداری مشهد شدیم. این رتبه‌ها مربوط به دوران همه‌گیری کروناست. 

سال 1400 که بیماری کم‌رنگ شد، سه قهرمانی با تیم باشگاهی در مسابقات جایزه بزرگ مشهد و مسابقات بسیج داشتم. امسال هم در مسابقات جام رمضان قهرمان شدیم و هم‌چنان این ورزش را ادامه می‌دهم. اما توقع من از خودم حضور در تیم ملی بود که در همه این سال‌ها میسر نشد.»


به خاطر کرونا تیم ملی تشکیل نشد

نگار اعتمادبه‌‌نفس خوبی دارد و می‌داند استعدادش در ورزش می‌تواند او را به اهداف ورزشی‌اش برساند. درباره شروع ورزش هاکی می‌گوید: «سال دهم که بودم، هیئت هاکی استان فراخوانی زدند و به دنبال ورزشکارانی بودند که به هاکی علاقه داشته باشند. با توجه به اینکه این رشته در ایران چندان شناخته شده نیست تیمی نداشتیم و این فراخوان انتخابی ملی بود. 

ما از تیم خراسان رضوی دوازده نفر بودیم که سه نفر انتخاب ملی شدیم

سال 98 برای مسابقه رفتم و انتخاب شدم. یک ماه تمرین کردیم و بعد رفتیم برای کشوری. ما از تیم خراسان رضوی دوازده نفر بودیم که سه نفر انتخاب ملی شدیم. متأسفانه آن سال کرونا آمد و تیم ملی تشکیل نشد، اما از پارسال اردوها شروع و رده‌بندی‌ها انجام شد.»


استایل بدنی‌ام مناسب هاکی است

نگار بعد از اینکه درباره تفاوت انواع هاکی روی چمن و توی سالن توضیح می‌دهد می‌گوید: «شش سال است والیبال بازی می‌کنم اما استایل بدنی‌ام با این ورزش نمی‌خواند. والیبال دستان و پاهای بلند و بالاتنه کوتاه می‌خواهد و هاکی برعکس، بالاتنه بلند، شانه‌های پهن و دست و پای قوی. به همین دلیل، حرکات من در هاکی راحت‌تر است.»

نگار دانش‌آموز رشته ریاضی است و تا ماه قبل، روزی 11 ساعت درس می‌خوانده است. به همین دلیل، برای ورزش زمان زیادی نداشته است. با اینکه برای تیم ملی انتخاب شده اما هنوز در این تیم بازیکن ثابت نشده است. او حالا که کنکور را پشت سر گذاشته است، روزی 6 ساعت ورزش می‌کند و آماده می‌شود با ثابت شدن در تیم ملی، در بازی‌های آسیایی شرکت کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
نیهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
0
0
من داداش نگار تفقد هستم نیهاد تفقد صدیق وبه خواهرم افتخار میکنم