کد خبر: ۳۲۴۰
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه منتهی به کوه

تا پیش از سال 92 این کوچه منتهی به کوه‌های جنوبی و سراسر خاکی و بدون سازه بود. از این سال کم‌کم ساخت‌و‌سازها پا گرفت اما تا سال 97 هنوز نمی‌شد نام یک کوچه را بر آن گذاشت. از سال 97 به بعد، ساخت‌و‌سازها در کوچه بالا گرفت و آپارتمان‌های پنج‌شش‌طبقه یکی‌یکی ساخته شدند. حالا این کوچه که «شهید اکبری» نام‌گذاری شده است، یکی از پرترددترین کوچه‌های منطقه9 محسوب می‌شود. معبر انتهای کوچه هنوز به طور کامل ساخته نشده است و به همین دلیل کوچه اکنون بن‌بست است.

تا پیش از سال 92 این کوچه منتهی به کوه‌های جنوبی و تقریبا سراسر خاکی و بدون سازه بود. از این سال کم‌کم ساخت‌و‌سازها پا گرفت اما تا سال 97 هنوز نمی‌شد نام یک کوچه را بر آن گذاشت. از سال 97 به بعد، ساخت‌و‌سازها در کوچه بالا گرفت و آپارتمان‌های پنج‌شش‌طبقه یکی‌یکی ساخته شدند. حالا این کوچه که «شهید اکبری» نام‌گذاری شده است، یکی از پرترددترین کوچه‌های منطقه9 محسوب می‌شود. معبر انتهای کوچه هنوز به طور کامل ساخته نشده است و به همین دلیل کوچه اکنون بن‌بست است.

زمین پانصدمترمربعی مسجد حضرت زهرا(س) در ابتدای کوچه، سال 95 توسط واقف خریداری و ساخت‌و‌ساز آن از سال بعد با کمک‌های مردمی و نیکوکاران آغاز شد. این مسجد از محرم سال 97 و در شرایط نیمه‌ساز فعالیت خود را شروع کرد.

 

حسن سعادتمند خادم مسجد حضرت زهرا(س) است و خانه‌اش در همین کوچه قرار دارد. او در بیست‌ویک‌سالگی از طریق بسیج به جبهه رفت و سه ماه بعد اسیر شد. او هفت سال سابقه اسارت دارد.

 

استقرار شهرداری منطقه9 در یک ساختمان استیجاری در اواسط این کوچه یکی از دلایل رفت‌و‌آمد زیاد در این معبر است.

 

انتهای کوچه مشرف به کوه‌های جنوبی است. این موقعیت با آنکه نمای جذابی دارد اما مشکلاتی مانند شیوع سالک و حضور سگ‌های ولگرد را نصیب ساکنانش کرده است.
ارسال نظر