کد خبر: ۳۲۴۵
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان شهید حاجی‌حسنی‌کارگر،به‌نام شهید فاجعه «منا»

محسن حاجی‌حسنی‌کارگر قبل از آنکه در فاجعه منا به شهادت برسد، برای ما مشهدی‌ها و البته زائران هر چهارشنبه صبح به‌صورت زنده در حرم امام‌رضا(ع) اذان می‌گفت یا با آن صوت دل‌نشین قرآن قرائت می‌کرد. او که در خانه‌ای در همسایگی حرم‌مطهر بزرگ‌ شده‌ بود، از سه‌سالگی قرآن می‌خواند و نفر اول مسابقات جهانی تلاوت قرآن بود. جوانی عشق قرآن که بعد از آخرین تلاوتش، در حج سال1394 نزدیک کعبه به شهادت رسید. در پاسداشت یاد او، شهریور1396 بخشی از بولوار شارستان رضوی در خیابان شهید نواب‌صفوی9 به‌ نام او شد.

 محسن حاجی‌حسنی‌کارگر قبل از آنکه در فاجعه منا به شهادت برسد، برای ما مشهدی‌ها و البته زائران هر چهارشنبه صبح به‌صورت زنده در حرم امام‌رضا(ع) اذان می‌گفت یا با آن صوت دل‌نشین قرآن قرائت می‌کرد. او که در خانه‌ای در همسایگی حرم‌مطهر بزرگ‌ شده‌ بود، از سه‌سالگی قرآن می‌خواند و نفر اول مسابقات جهانی تلاوت قرآن بود.

 جوانی عشق قرآن که بعد از آخرین تلاوتش، در حج سال1394 نزدیک کعبه به شهادت رسید. در پاسداشت یاد او، شهریور1396 بخشی از بولوار شارستان رضوی در خیابان شهید نواب‌صفوی9 به‌ نام او شد. این هفته هفتمین سالگرد شهادت اوست.

برای اجرای راست‌گرد این خیابان مسجد صاحب‌الزمان(عج) خراب شد. ساخت مسجد جایگزین در اسفند1397 آغاز شد و امسال افتتاح می‌شود.

 

ورودی این خیابان با خانه تاریخی امیری شروع می‌شود. خانه‌ای که 110سال قبل به‌سفارش عباس امیری ساخته شد و سال1398 مرمت شد. این خانه در طبقه پایین به‌شکل قدیمی است که در طبقات بالای آن برج تجاری ساخته شده است.

 

در حاشیه این خیابان، تابلو بزرگی با نام حسینیه شمشیرگرها قرار دارد. پایه‌گذار این حسینیه شمشیرسازهای عیدگاه در سال1285 بودند. حسینیه‌ای که ساختمانش نوسازی شده، اما مراسم‌های مذهبی در آن پابرجاست.

 

 

ارسال نظر