کد خبر: ۳۲۴۷
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

درآمدزایی محصل رشته نر‌م‌افزار از نوجوانی

زهرا دائی، نوجوان شانزده‌ساله هم‌اکنون در سال دهم رشته شبکه و نرم‌افزار هنرستان فنی و حرفه‌ای راه‌نور تحصیل می‌کند و در بهار امسال موفق شد مقام نخست طراحی بروشور مسابقات استانی آموزش و پرورش را از آن خودش کند. می‌گوید: در حوزه رایانه باید مدام در حال آموختن بود چراکه اگر توقف کنید باید مطمئن باشید از بازی فناوری عقب خواهید افتاد و دیگران از شما جلو خواهند زد.

انگار برای او همه چیز زودتر از وقتش آغاز شده است؛ از ده‌سالگی کار با کامپیوتر را شروع کرده و از دوازده‌سالگی نیز برنامه‌نویسی را آموزش دیده است. چند سال بعد یعنی از پانزده‌سالگی به‌سراغ گرافیک رفته و حالا به‌طور حرفه‌ای کار می‌کند. او در این سال‌ها علاوه‌بر طراحی سایت، لوگو و بروشور در یکی از مدارس بولوار شاهنامه، اصول اولیه کار با رایانه و نرم‌افزارهایی مانند آفیس را به برخی معلمان پیش‌کسوت و دانش‌آموزان، آموزش می‌دهد.

زهرا دائی، نوجوان شانزده‌ساله محله کلاته‌برفی، هم‌اکنون در سال دهم رشته شبکه و نرم‌افزار هنرستان فنی و حرفه‌ای راه‌نور تحصیل می‌کند و در بهار امسال موفق شد مقام نخست طراحی بروشور مسابقات استانی آموزش و پرورش را از آن خودش کند.

زهرا عاشق کتاب خواندن است. او می‌گوید: «در حوزه رایانه باید مدام در حال آموختن بود چراکه اگر توقف کنید باید مطمئن باشید از بازی فناوری عقب خواهید افتاد و دیگران از شما جلو خواهند زد.»


درآمدزایی از 16سالگی

«رشته شبکه و نرم‌افزار رشته پویایی است و هنرآموز در کنار برنامه‌نویسی، طراحی سایت، کدنویسی و...، کار با نرم‌افزارهای گوناگون را هم می‌آموزد، هر کسی وارد این رشته می‌شود می‌تواند باتوجه به علاقه‌ای که دارد، استعدادش را پرورش دهد و کسب درآمد کند.» 

زهرا این‌ها را می‌گوید و ادامه می‌دهد: «من از همان آغاز تحصیل در رشته کامپیوتر، علاقه‌مند به نرم‌افزار «ایلوستریتور» شدم، نرم‌افزاری که موردعلاقه طراحان گرافیک است و برای طراحی حرفه‌ای انواع فونت، لوگو، ست اداری، اینفوگرافیک، نمودار، دیاگرام، کاراکتر تبلیغاتی و... کاربرد دارد. من با یادگیری این نرم‌افزار با چندین سایت و پیج در فضای مجازی همکاری دارم و البته نرم‌افزار آفیس و مقدمات کامپیوتر را هم به‌‌طور حضوری به علاقه‌مندان آموزش می‌دهم.»

دوست دارد همیشه بهترین خودش باشد و تحصیلاتش را تا مقطع دکتری ادامه دهد

این درآمدزایی درحالی برای زهرا اتفاق افتاده است که هنوز در پایه دهم هنرستان تحصیل می‌کنم و فقط 16سال دارد.


قصد دارم یک کارآفرین موفق باشم

دارنده عنوان نخست مسابقات طراحی بروشور استانی آموزش و پرورش، بزرگ‌ترین حامی خودش را بعد از خدا، مادر و پدرش می‌داند که هیچ‌گاه مانع پیشرفت و یادگیری‌اش نشده‌اند و او را در راه رسیدن به آرزوهایش حمایت کرده‌اند. او دوست دارد همیشه بهترین خودش باشد و تحصیلاتش را تا مقطع دکتری ادامه دهد.

زهرا می‌گوید: «باتوجه به نیاز جامعه به اشتغال‌زایی قصد دارم تا یک کارآفرین موفق باشم و بتوانم به هنرجویانی که در این رشته حضور دارند کمک کنم تا آن‌ها هم بهترین خودشان باشند.»

او در پایان توضیح می‌دهد: «پیشرفت جامعه و دیجیتالی‌شدن کسب و کارها، استفاده گسترده از اینترنت و زمینه‌های مرتبط با آن از عواملی است که سبب افزایش بازار کار و فرصت‌های شغلی برای این حرفه شده ‌است. یک مهندس کامپیوتر در صورت داشتن مهارت‌های موردنیاز، قبل از فارغ‌التحصیلی هم می‌تواند شاغل باشد. تولید محتوا، تایپ، انجام تحقیقات دانشجویی، طراحی سایت، برنامه‌نویسی، کدنویسی، طراحی بازی‌های رایانه‌ای و آموزش از شاخه‌های درآمدزا در رشته کامپیوتر به شمار می‌آیند.»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
زهرا کشت گر
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
بهت تبریک میگم زهرا جان
امیدوارم در تمامی مراحل زندگیت موفق و پیروز باشی