کد خبر: ۳۲۵۱
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

توفیقات روزی حلال

محمد عرفان بعد از کسب رتبه دوم مسابقات زیرنظر استاد قرآن، دوباره از همان ابتدا حفظ قرآن را با اصول تجوید شروع می‌کند. دراین‌باره ‌می‌گوید: یک‌بار دیگر با جزء30 قرآن شروع کردم. این مرتبه در کنار حفظ لفظی آیات، تجوید و دیگر قواعد صرف و نحوی را هم یاد گرفتم. سیدعلی مؤمنیان‌ استاد از همان کلاس سوم تا امروز معلم و همراهم بوده است. با توجه به تجربه گذشته، حفظ برایم خیلی آسان شده بود و در مدت چند ماه بیش از نصف قرآن را از بر شدم.

محمد عرفان اهمیت روزی حلال را به‌خوبی حس کرده است. او بارها از پدر و مادرش شنیده است برای اینکه انسان درستی شود باید لقمه حلال بخورد. مادرش خانه‌دار است و پدرش تعمیرکار لوازم یخچال و تلویزیون. این دو همه تلاششان را به کار بستند تا پسرشان در راه قرآن گام بردارد و حالا محمدعرفان در پانزده‌سالگی حافظ‌شدنش را نتیجه همین لقمه حلال و تربیت صحیح می‌داند.»


حفظ دوباره قرآن

از شش‌سالگی حفظ جزء30 قرآن را نزد مادرش شروع کرده است. بعد از مدتی پدر اسمش را در مرکز جامعه‌القرآن مشهد ثبت‌نام می‌کند و از این‌زمان به‌طور حرفه‌ای حفظ دیگر سوره‌ها‌ی قرآن را شروع می‌کند و تا سوم ابتدایی موفق به حفظ 19جزء قرآن می‌شود. خودش می‌گوید: «در مسابقات حفظ 3جزء، 9جزء و 15جزء همیشه رتبه اول آموزش و پرورش ناحیه5 مال من بود. 

فقط کلاس سوم زمانی که در مسابقات حفظ 19جزء آموزش و پرورش ناحیه 5شرکت کردم با وجود کسب نمره100از صدامتیاز به دلیل آشنایی نداشتن با تجوید و ترتیل آیات قرآن رتبه دوم مسابقات را به دست آوردم این تلخ‌تر‌ترین خاطره دوران حفظ قرآنم است.»

عرفان بعد از کسب رتبه دوم مسابقات زیرنظر استاد قرآن، دوباره از همان ابتدا حفظ قرآن را با اصول تجوید شروع می‌کند. دراین‌باره ‌می‌گوید: «یک‌بار دیگر با جزء30 قرآن شروع کردم. این مرتبه در کنار حفظ لفظی آیات، تجوید و دیگر قواعد صرف و نحوی را هم یاد گرفتم. سیدعلی مؤمنیان‌ استاد از همان کلاس سوم تا امروز معلم و همراهم بوده است. با توجه به تجربه گذشته، حفظ برایم خیلی آسان شده بود و در مدت چند ماه بیش از نصف قرآن را از بر شدم. 

 پدرم گرفتن دستمزد کمتر اما حلال را به جای دستمزدهای بالا و شبهه‌دار ‌ترجیح می‌دهد

بعد از آن در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان استان خراسان رضوی (حفظ بیست‌جزء قرآن) حاضر و رتبه ممتاز مسابقات را به دست آوردم و در حال حاضر خودم را برای حضور در رقابت‌های کشوری آماده می‌کنم.»


برکت پدر در زندگی پسر

او و خانواده‌اش در محله ابوطالب زندگی می‌کنند. محمدعرفان می‌گوید:پدرم هر وقت داستان قاتلان امام حسین(ع) را برایم تعریف می‎کند در پایان می‌گوید که امان از لقمه حرام چه کارها که نمی‌کند. فرزند لقمه حرام قاتل امام معصوم(ع) می‌شود. پدرم گرفتن دستمزد کمتر اما حلال را به جای دستمزدهای بالا و شبهه‌دار ‌ترجیح می‌دهد. بارها وسایل برقی خانواده‌های نیازمند را با کمترین دستمزد و حتی رایگان تعمیر کرده است. من نیز حافظ قرآن‌شدنم را نتیجه همین لقمه حلال پدر و مادر می‌دانم.»


مکبری در حرم مطهر رضوی

سیدمحمد عرفان ‌بهترین توفیق زندگی‌اش را مکبری در حرم مطهر رضوی می‌داند. او می گوید: «برای مکبری در حرم باید مراحل بسیاری را طی کنی از جمله این مراحل، کسب مقام در مسابقات قرآنی است. من نیز بعد ازکسب رتبه برتر حفظ بیست‌جزء قرآن کریم، سال گذشته افتخار مکبری در حرم رضوی را پیدا کردم. تیرماه امسال نیز قرار است در مسابقات حافظان قرآن نوجوان مشهدی شرکت کنم. 

هدیه نفر اول و دوم مسابقات سفرکربلاست و من چون تا به امروز چنین توفیقی نداشته‌ام خیلی دوست دارم رتبه بیاورم و به زیارت امام حسین(ع) بروم. آرزویم تلاوت قرآن در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) است.

ارسال نظر