کد خبر: ۳۲۵۷
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

دانش‌آموز پرافتخار «امید انقلاب»

کارنامه تحصیلی سبحان کامیاب، دانش‌آموز مدرسه امید انقلاب، امسال با دو رتبه در مسابقات ترتیل قرآن و نهج‌البلاغه درخشان بسته شد: رتبه سوم مسابقات در رشته ترتیل قرآن و رتبه دوم در مسابقات نهج‌البلاغه ناحیه5 آموزش و پرورش مشهد. سبحان حفظ قرآن کریم را از کودکی شروع کرده است و اکنون حافظ پنج جزء قرآن است اما علاقه‌ای که به علوم قرآنی و نهج‌البلاغه دارد او را از سال‌های ابتدایی تحصیل به دنیای دیگری سوق داده است. سبحان متولد 1388 و دانش‌آموز کلاس هفتم است.

کارنامه تحصیلی سبحان کامیاب، دانش‌آموز مدرسه امید انقلاب، امسال با دو رتبه در مسابقات ترتیل قرآن و نهج‌البلاغه درخشان بسته شد: رتبه سوم مسابقات در رشته ترتیل قرآن و رتبه دوم در مسابقات نهج‌البلاغه ناحیه5 آموزش و پرورش مشهد. سبحان حفظ قرآن کریم را از کودکی شروع کرده است و اکنون حافظ پنج جزء قرآن است اما علاقه‌ای که به علوم قرآنی و نهج‌البلاغه دارد او را از سال‌های ابتدایی تحصیل به دنیای دیگری سوق داده است. سبحان متولد 1388 و دانش‌آموز کلاس هفتم است. قرارمان با او و خانواده‌اش در منزلشان است، یکی از کوچه‌های محله وحید و نزدیک به مدرسه‌اش.


اثرگذاری آموزگاران بعد از خانواده

خیلی خوب حرف می‌زند، شاید به این علت که بعد از پایان درس و مدرسه، بیشتر وقتش را برای فهمیدن نهج‌البلاغه و خطبه‌های حضرت علی(ع) می‌گذارد و تفسیر قرآن را دنبال می‌کند. می‌گوید: «چهارپنج‌ساله بودم که مادرم می‌خواست سوره‌های کوچک را با او بخوانم و تکرار کنم. علاقه مادرم و تکرار هرروز سوره‌ها من را هم با قرآن مأنوس کرد و شروع کردم به حفظ کردن سوره‌های کوچک. پدر و مادرم در این مسیر تشویقم می‌کردند و انگیزه‌ام هر روز بیشتر می‌شد.»

ورود او به مدرسه اثرگذاری آموزگاران را هم به جمع خانواده اضافه می‌کند. سبحان تعریف می‌کند: «آقای هاشمی، معلم قرآن، که علاقه ام را به علوم قرآنی دید، تشویقم کرد روی معانی آن هم دقیق شوم. من هم مثل خیلی از بچه‌های دیگر، پرسش‌های زیادی ذهنم را مشغول می‌کند. کنجکاو بودم ببینم خدا کیست و چطور می‌شود او را شناخت. فهمیده بودم پاسخ خیلی از پرسش‌هایی که من به دنبال آن‌ها هستم در کتابی مثل قرآن هست. کتاب تفسیر مبین استاد ابوالفضل بهرام‌پور را خریدم. تفسیر مربوط به آیه‌ها را مطالعه می‌کردم و هرکجا پرسشی بود، از کسانی که حس می‌کردم در این حوزه مهارت دارند می‌پرسیدم. روز‌به‌روز نیز بیشتر به این حوزه علاقه‌مند می‌شدم.»

او ادامه می‌دهد«خیلی پرسش توی ذهنم بود و هست. می‌خواستم ببنیم چرا باید نماز بخوانیم و اینکه می‌گویند با نماز خواندن ارتباط قلبی با خدا پیدا می‌شود چطور ممکن است. خیلی از پرسش‌های دیگر بود که دوست داشتم جواب آن‌ها را بدانم. این موارد علاقه‌ام را به دنبال کردن تفسیر قرآن بیشتر می‌کرد.» درک و فهم سبحان خیلی بیشتر از هم‌سن‌وسال‌های خود است. لحن کلام و عبارت‌ها و واژهایی که برای صحبت کردن انتخاب می‌کند این را نشان می‌دهد. می‌گوید: «فهمیده‌ام برای خداشناسی باید از خودشناسی شروع کنیم و اگر معرفت به نفس پیدا شود، بیشتر می‌توانیم نعمت‌هایی را که خدا به ما داده است بشناسیم.»


هیچ کاری را تحمیل نکردیم

سبحان فرزند ارشد امیر کامیاب و زهرا یوسفی است و آن‌ها یک پسر و دختر دیگر هم دارند. پدرش می‌گوید: «همیشه برایش حق انتخاب گذاشته‌ و هیچ وقت کاری را بر سبحان تحمیل نکرده‌ایم زیرا اگر مسیری را خودش انتخاب کند، به ادامه دادن آن راغب‌تر می‌شود.» امیر کامیاب بر خلاف خیلی از والدینی که دوست دارند فرزندانشان در مدارس خاص درس بخوانند و ادامه تحصیل بدهند می‌گوید: «دلم می‌خواهد سبحان بین همین بچه‌ها باشد. باید تفاوت‌هایی را که بین دانش‌آموزان هست ببیند و خودش به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد.» 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سبحان کامیاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
1
0
چه پسر خویی
این پسر خوب پسریه