کد خبر: ۳۲۶۳
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

دعوت به اردوی تیم ملی، ثمره سال‌ها تلاش است

ابوالفضل ابراهیمی فرزند محمد ابراهیمی و سکینه بابکی از مربیان بنام رشته ووشو است. این ورزشکار نوجوان همین چند روز پیش موفق شده دو مدال طلا و برنز مسابقات کشوری را به دست آورد و به مرحله انتخابی تیم ملی نوجوانان کشور راه پیدا کند.

«قهرمانی خواب و خیال نیست، ثمره دلچسب سال‌ها تلاش توست.» این متن را روی بنر تبریک او نوشته‌اند. بنری که پدر و مادر مربی و ورزشکارش، برای کسب یک مدال طلا و یک برنز در مسابقات کشوری برای او سر در باشگاه‌ نصب کرده‌اند. لباس طلایی و آبی مخصوص ووشو را تنش کرده و روبه روی آینه‌های سالن با چوب دست مخصوصش در حال تمرین است. اینجا سالن تمرین مجموعه‌ای ورزشی واقع در محله شهید آوینی است. ابوالفضل ابراهیمی فرزند محمد ابراهیمی و سکینه بابکی از مربیان بنام رشته ووشو است.  این ورزشکار نوجوان همین چند روز پیش موفق شده دو مدال طلا و برنز مسابقات کشوری را به دست آورد و به مرحله انتخابی تیم ملی نوجوانان کشور راه پیدا کند.
 

علاقه‌مندی به ووشو از کودکی

مادر ابوالفضل، سکینه بابکی که در سالن حضور دارد می‌گوید: پسرم شش ماهه بود که توانستم به باشگاه بیایم و تمرینات خودم و هنرجویانم را شروع کنم. ابوالفضل از همان زمان با این ورزش آشنا شده و به مرور که بزرگ تر می‌شد بیشتر به این رشته علاقه نشان می‌داد.در خانه حرکات دست و پای هنرجویان را تقلید می‌کرد و از آن به بعد بود که متوجه شدیم به ووشو علاقه دارد.ابوالفضل هفت‌سال پیش در مسابقات منطقه‌ای که در سالن جودو جعفریان گلشهر برگزار شده در بخش تالو با چند حرکت اولین مدال طلای خود را در رده سنی نونهالان به دست می‌آورد.

سال 1396 در  مسابقات کشوری بهشهر در رده سنی نونهالان چهار مدال طلا را در چهار فرم سبک تالو(یک فرم دست، دو فرم با سلاح و یک فرم سنتی) کسب می‌کند. بعد از کسب مدال‌های رنگارنگ در رده سنی نونهالان نوبت به رده سنی نوجوانان می‌رسد. او که در حال حاضر دان 2 این رشته را دارد درباره ادامه سطح می‌گوید:«تا زمانی که 18 سال کامل نداشته باشم نمی‌توانم به دان‌ بالاتر بروم».

ابوالفضل جزو یازده نفری است که به مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شده است. دو نفر از این تعداد انتخاب می‌شوند تا در مسابقات جهانی اندونزی شرکت کرده و افتخارآفرین باشند


تمرینات سخت و فشرده در کنار پدر

ابوالفضل درباره مسابقه اخیرش که در تهران برگزار شده است، می‌گوید:«بعد از تعطیلات نوروز متوجه شدم که مسابقات انتخابی تیم ملی زودتر از سال‌های دیگر برگزار می‌شود. تمریناتم را به‌طور فشرده شروع کردم. برای رسیدن به مرحله انتخابی ابتدا در مسابقات استانی شرکت کردم. مسابقات در سالن کوثر قاسم‌آباد برگزار شد و توانستم در فرم دست و سلاح مقام اول را به دست آورم و برای تیم خراسان انتخاب شدم.

با مربی استان که پدرم هستند و با همراهی پنج نفر دیگر که سه نفر از آن‌ها هنرجویان این باشگاه هستند، برای مسابقات کشوری به تهران رفتیم. 19 و 20 تیرماه مسابقه داشتیم روز اول فرم دست اجرا کردم و دو خطا داشتم و بین 24 نفر، سوم شدم. به‌دلیل آسیبی که در تمرینات داشتم یک ماه آخر نتوانستم خوب کار کنم و مدال برنز گرفتم. فرم بعدی سلاح کوتاه بود که با شمشیر اجرا کردم و بازهم خطا داشتم و ششم شدم ولی فرم سوم را با چوب اجرا کردم و فکر می‌کردم اگر برای آن طلا نگیرم تمام تلاش‌هایی که کرده‌ام به باد می‌رود. صحبت‌های پدرم و پسردایی‌ام امین بابکی که او هم یکی از قهرمان‌های ملی است کمک زیادی به من کرد. خوشبختانه توانستم این فرم را بدون خطا اجرا کنم و مدال طلا به دست آورم.»

حالا ابوالفضل جزو یازده نفری است که به مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شده است. دو نفر از این تعداد انتخاب می‌شوند تا در مسابقات جهانی اندونزی شرکت کرده و افتخارآفرین باشند. کسب مدال قهرمانی جهان و آسیا، تأسیس باشگاه و آموزش ووشو و موفقیت در درس و زندگی از آرزوهای ابوالفضل است.

ارسال نظر