کد خبر: ۳۲۷۲
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کمربند طلای مسابقات «کبو» در دست نوجوان محله فرهنگیان

امیرمحمد پیراسته نوجوان مبارز و قهرمان محله فرهنگیان در رشته کیک بوکسینگ است. سال1397 در مسابقات قهرمانی استان خراسان رضوی که هیئت ورزش‌های رزمی نیشابور برگزارکننده آن بود مقام دوم مسابقات را در رده سنی نوجوانان به دست‌ آورد. همان سال در مسابقات آزاد که هیئت ورزش‌های رزمی خراسان رضوی مسئولیت برگزاری آن را برعهده داشت مقام سوم را در کیک بوکسینگ کسب کرد.مهم‌ترین مسابقه‌ای که در آن شرکت کرده هشت ماه پیش در اربیل عراق بوده که توانست در همان دور اول حریف را شکست دهد و کمربند طلایی این مسابقه را به دست آورد.

امیرمحمد پیراسته نوجوان مبارز و قهرمان محله فرهنگیان در رشته کیک بوکسینگ است. سال1397 در مسابقات قهرمانی استان خراسان رضوی که هیئت ورزش‌های رزمی نیشابور برگزارکننده آن بود مقام دوم مسابقات را در رده سنی نوجوانان به دست‌ آورد. همان سال در مسابقات آزاد که هیئت ورزش‌های رزمی خراسان رضوی مسئولیت برگزاری آن را برعهده داشت مقام سوم را در کیک بوکسینگ کسب کرد. 

مهم‌ترین مسابقه‌ای که در آن شرکت کرده هشت ماه پیش در اربیل عراق بوده که سازمان کبو (kubo) آن را برگزار کرده است. در این مسابقه ورزشکارانی از کشورهای ایران، عراق، ارمنستان و گرجستان حضور داشتند و امیر محمد توانست در همان دور اول حریف را شکست دهد و کمربند طلایی این مسابقه را به دست آورد.


شروع ورزش با ژیمناستیک

امیرمحمد پیراسته 18سال دارد، متولد مشهد و فرزند اول خانواده است. این نوجوان موفق محله فرهنگیان از کودکی جذب ورزش‌های رزمی شده و از هفت‌سالگی ژیمناستیک را شروع کرده است. دیدن حرکات ژیمناستیک از تلویزیون و تقلید از روی آن‌ها باعث می‌شود پدر و مادرش او را در کلاس‌های این رشته ثبت‌نام کنند. انعطاف بدنی کمک کرده تا در ورزش‌های رزمی موفق‌تر باشد. 

در ادامه به‌سراغ کونگ‌فو می‌رود و تا گرفتن دان1 را تجربه می‌کند. خودش می‌گوید: «یک شب از خیابان جلال آل‌احمد رد می‌شدیم که تبلیغات یک سالن ورزشی را برای رشته کونگ‌فو دیدم و از پدرم خواستم که ثبت‌نامم کند. یک سال این ورزش را دنبال کردم و بعد هم با کیک بوکسینگ آشنا شدم. ورزشی که برای من سطح بالاتری از کونگ‌فو داشت. مسابقات این رشته آزاد برگزار می‌شود و دوست دارم از طریق این ورزش مدال‌های جهانی کسب کنم.»


هدفی دست‌یافتنی

کیک بوکسینگ در بین نوجوانان و جوانان، ورزش کمتر شناخته‌شده‌ای است. این را امیرمحمد می‌گوید و ادامه می‌دهد: «کیک به معنای ضربات پا و بوکسینگ یعنی ضربات مشت، در واقع کیک بوکسینگ ترکیبی از کاراته و بوکس است. مسابقات آن معمولا در سه راند دو دقیقه‌ای و روی تاتامی یا داخل رینگ برگزار می‌شود. 

کیک به معنای ضربات پا و بوکسینگ یعنی ضربات مشت، در واقع کیک بوکسینگ ترکیبی از کاراته و بوکس است

متأسفانه از این ورزش حمایت چندانی نمی‌شود. چون به ظاهر بسیار خشن است. در حالی‌که احتمال آسیب‌دیدگی در همه ورزش‌های رزمی وجود دارد. مبنای این ورزش مبارزه است و اگر کسی می‌خواهد به سکوی قهرمانی برسد باید تمرینات سخت و فشرده داشته باشد و در مسابقات زیادی شرکت کند که خودش آسیب‌دیدگی به دنبال دارد. »

در این هفت‌سالی که کیک بوکسینگ کار می‌کند بارها دست و پاهایش آسیب دیده و بینی‌اش هم شکسته با این حال این ورزش را خیلی دوست دارد و هدفش تصاحب سکوی قهرمانی جهان است. 

امیر محمد می‌گوید: «این ورزش اعتماد به نفس و افزایش خطرپذیری را در زندگی افزایش می‌دهد و ورزشکار دیگر از ضربه‌خوردن نمی‌ترسد. هر کسی نمی‌تواند با این ضربات دوام بیاورد خیلی‌ها بعد از یک ماه این ورزش را رها می‌کنند. در این ورزش ضربات بیشتر جسارتمان را برای مبارزه بیشتر می‌کند. درست مثل زندگی که با هر سختی در برابر مشکلات مقاوم‌تر می‌شویم. »

ارسال نظر