کد خبر: ۳۲۸۹
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

"یگانه" در میدان رزم‌آوری

یگانه ساکن متولد سال 1388 در محله بهمن است. دختر آرامی که به رشته‌های رزمی علاقه‌مند می‌شود و به دنبال پیشرفت در این مسیر می‌رود. انتخاب رشته‌های رزمی با روحیه آرامی که یگانه دارد تعجب اطرافیان و مربیان مدرسه را برمی‌انگیزد اما با موفقیت‌های پی‌درپی او، مطمئن می‌شوند مسیر درستی را انتخاب کرده است.

یگانه ساکن متولد سال 1388 در محله بهمن است. دختر آرامی که به رشته‌های رزمی علاقه‌مند می‌شود و به دنبال پیشرفت در این مسیر می‌رود. انتخاب رشته‌های رزمی با روحیه آرامی که یگانه دارد تعجب اطرافیان و مربیان مدرسه را برمی‌انگیزد اما با موفقیت‌های پی‌درپی او، مطمئن می‌شوند مسیر درستی را انتخاب کرده است.مقام اول کاتای کشوری، مقام اول کمیته استانی، مقام دوم کمیته کشوری و مقام دوم کاتای بین‌المللی برخی از عناویتی است که ساکن افتخار به دست آوردنش را دارد.


تأثیر ورزش بر تحصیل

همه چیز با صحبت‌های معصومه العقابی که از داوران بین‌المللی است در مدرسه معصومه دیهیم شروع شد و باعث شد علاقه‌ای که یگانه از کودکی به رشته کاراته داشت چند برابر شود.
او که اکنون کمربند مشکی کاراته دارد می‌گوید: «آن زمان نه‌ساله بودم. آن صحبت‌ها باعث شد به این رشته علاقه‌مند شوم و بخواهم آن را دنبال کنم.»

اولین روز حضور یگانه در کلاس کمی سخت می‌گذرد، کلاسی شلوغ و تمریناتی سخت، اما مربی با وجود تعداد زیاد شاگردان، برای همه وقت می‌گذارد. یگانه بیشتر شیفته این رشته ورزشی می‌شود به‌ویژه به این علت که تمرین برخی از حرکات برایش خیلی مفید است.

می‌گوید: «ضربات سایه در این ورزش را دوست دارم چون تمرکز را بسیار بالا می‌برد و این تمرکز بر نمرات درسی‌ام اثرگذار است.» یگانه حتی در روزهای تعطیل همراه با هم‌کلاسی‌ها و مربی در پارک ملت تمرین می‌کند. شاید به همین علت دو ماه بعد از شروع تمرینات زحماتش به ثمر می‌نشیند و او به نخستین مقام قهرمانی‌اش دست می‌یابد: مقام اول و دوم در بیست‌وچهارمین مسابقات قهرمانی سبک وادوریوی کشوری که در تهران برگزار می‌شود. ساکن می‌گوید: «تجربه اولم بود، آن هم در شهری دیگر. سالن را اشتباه رفته بودیم و کلی استرس داشتم که مکان را دیر پیدا کرده‌ایم اما وارد که شدیم، با دیدن جو عادلانه مسابقات و اینکه توانستم مقام کسب کنم، بسیار خوشحال شدم.»


کسب مقام‌های کشوری و بین‌المللی مجازی

در دوران همه‌گیری کرونا یگانه و هم‌باشگاهی‌هایش که زیر نظرخانم العقابی کار می‌کنند، از تمرین دست نمی‌کشند. مادرش، اعظم امینی، فرصت را مناسب می‌داند تا از مدیر و معلم یگانه تشکر کند. می‌گوید زمان مسابقات، با دخترش بسیار همکاری می‌کردند تا بتواند هم به درس‌هایش خوب برسد هم در مسابقات شرکت کند.

او می‌گوید: برخی مسابقات یگانه در همین بازه زمانی کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شد و مقام‌هایی کشوری و بین‌المللی به دست آورد.» در همین دوران مقام اول در بخش کاتای مجازی در مسابقات کاراته جام فجر کشوری در سال 98 را به دست آورد. مقام سوم کاتای مجازی در نخستین دوره مسابقات کشوری در سال 99، مقام سوم کاتای مجازی در مسابقات سراسری کاراته، مقام سوم کاتای مجازی مسابقات جام رمضان در سال 1400 و مقام دوم در بخش کاتای مسابقات بین‌المللی که میان 14 کشور در فوریه 2022 کسب شد حاصل تلاش اوست.

در محدوده محله زندگی آن‌ها تنها سالن ورزشی امام محمدباقر مختص تمرین‌های رزمی است که آن هم برای همه ورزشکارهای این محله فضای کافی ندارد. بچه‌هایی که در آن تمرین می‌کنند برای بدن‌سازی که لازمه رشته‌های رزمی است باید تا پنجتن و محله‌های دیگر بروند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ریحانه
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
وای فکر نمی‌کردم یگانه تو اینترنت پیدا کنم ... رفیقم اصن ....