کد خبر: ۳۲۹۴
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه «ملل»

کوچه شهید بابانظر50/1 از فرعی‌های شناخته شده محله ثامن و هم‌مرز با محله شهید آوینی در منطقه5 است؛ میان‌بری که بازار بزرگ و مجلل ملل در ابتدای آن قرار دارد و باعث شده نام این معبر به کوچه ملل معروف شود. البته این گذر پرتردد بین موسپیدهایش به اسم مسجد محله‌شان، صاحب‌الزمان(عج) معروف است.سرتاسر این کوچه محل آمد و شد خودروهای گذری است و نصب سرعت‌گیر در آن مدت‌هاست خواسته ساکنان است، به‌ویژه در انتهای این کوچه که به ابتدای خیابان شهید شفیعی متصل است، باریک بودن کوچه و تردد خودروها در دو طرف گاه سوانحی را به وجود می‌آورد.

کوچه شهید بابانظر50/1 از فرعی‌های شناخته شده محله ثامن و هم‌مرز با محله شهید آوینی در منطقه5 است؛ میان‌بری که بازار بزرگ و مجلل ملل در ابتدای آن قرار دارد و باعث شده نام این معبر به کوچه ملل معروف شود. البته این گذر پرتردد بین موسپیدهایش به اسم مسجد محله‌شان، صاحب‌الزمان(عج) معروف است. سرتاسر این کوچه محل آمد و شد خودروهای گذری است و نصب سرعت‌گیر در آن مدت‌هاست خواسته ساکنان است، به‌ویژه در انتهای این کوچه که به ابتدای خیابان شهید شفیعی متصل است، باریک بودن کوچه و تردد خودروها در دو طرف گاه سوانحی را به وجود می‌آورد.

هیئت متوسلین به موسی بن جعفر(ع) را سال 1383 رونجی‌ها (اهالی روستای رونج از توابع شهرستان تربت جام) در این کوچه راه انداختند. هیئت امنای آن در دهه اول محرم صبح و شب مراسم روضه و عزاداری برای عموم مردم برگزار می‌کنند.

 

مسجد صاحب‌الزمان(عج) از مساجد قدیمی این کوچه است که در میان خانه‌های مسکونی قرار دارد. این روزها خبری از بنای قدیمی آن نیست و ساختمان مسجد مراحل نهایی بازسازی‌اش را می‌گذراند.

 

بازار بزرگ ملل که 60هزار مترمربع زیربنا دارد و در 9طبقه مجزا، پوشاک، لوازم منزل، سوغاتی و... عرضه می‌کند. در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی در آن برگزار می‌شود.

 

در این ایستگاه شلوغ اتوبوس که خطوط 35، مسیر9، 57، 1/51 و 41 توقف می‌کنند جای خالی دستگاه شارژ من کارت احساس می‌شود.
ارسال نظر