کد خبر: ۳۳۰۴
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

پوریای 10ساله، حافظ دو جزء قرآن

پوریا بیهقی یکی از کودکان بااستعداد محله پایین خیابان است. او که 10سال دارد، توانسته است دو جزء قرآن را حفظ کند و قصد دارد در آینده قاری قرآن شود. مشوق اصلی پوریا مادرش است. سیده‌مژگان رؤیایی پسرش را از پنج‌سالگی به محافل قرآنی می‌برد. او در گفت‌وگو با شهرآرا‌محله می‌گوید: وقتی پوریا پنج‌ساله بود، او را در جامعةالقرآن ثبت‌نام کردیم و توانست جزء سی‌ام را حفظ کند. اما پس از آن و به‌علت شیوع کرونا و مجازی‌شدن فعالیت‌ها، تصمیم گرفتم خودم کمک کنم که فرزندم قرآن را حفظ کند.

پوریا بیهقی یکی از کودکان بااستعداد محله پایین خیابان است. او که 10سال دارد، توانسته است دو جزء قرآن را حفظ کند و قصد دارد در آینده قاری قرآن شود. مشوق اصلی پوریا مادرش است. سیده‌مژگان رؤیایی پسرش را از پنج‌سالگی به محافل قرآنی می‌برد. او در گفت‌وگو با شهرآرا‌محله می‌گوید: وقتی پوریا پنج‌ساله بود، او را در جامعةالقرآن ثبت‌نام کردیم و توانست جزء سی‌ام را حفظ کند.

 اما پس از آن و به‌علت شیوع کرونا و مجازی‌شدن فعالیت‌ها، تصمیم گرفتم خودم کمک کنم که فرزندم قرآن را حفظ کند.
رؤیایی با بیان اینکه پوریا در یک‌سال‌ونیم توانست جزء یکم قرآن را حفظ کند، ادامه می‌دهد: هم من و هم خود پوریا می‌خواهیم که او بیشتر با قرآن انس بگیرد و به همین دلیل او این روزها دوره‌های تلاوت قرآن را در مجموعه صراط می‌گذراند.


چیزی جز قرآن مرا سیراب نمی‌کند

مادر پوریا با اشاره به اینکه روش حفظ‌کردن پوریا از طریق یک نرم‌افزار است، می‌‌گوید: پوریا هنوز کودک است و برای اینکه در ادامه مسیر تشویق شود، من و همسرم به او جایزه می‌دهیم. پارسال در عید غدیر جشن قرآن گرفتیم و تفریحات متفاوتی را برای او برنامه‌ریزی کردیم.

من در کودکی به کلاس قرآن می‌رفتم و در مجالس مذهبی خانگی شرکت می‌کردم. به همین دلیل حالا که بزرگ شده‌ام

رؤیایی اضافه می‌کند: من در کودکی به کلاس قرآن می‌رفتم و در مجالس مذهبی خانگی شرکت می‌کردم. به همین دلیل حالا که بزرگ شده‌ام، گرایشم به همین سمت است و چیزی جز قرآن مرا سیراب نمی‌کند. دوست دارم فرزندم بیشتر به سمت معرفت و تدبر قرآن برود تا در آینده بتواند مفاهیم آن را عملی کند.

او با بیان اینکه کودکان بازی‌کردن را به هر چیزی ترجیح می‌دهند، می‌گوید: یکی از رفتارهای خوبی که پوریا دارد، این است که خوب همراهی می‌کند. با اینکه هنگام برگزاری کلاس‌های مدرسه فشار زیادی در برنامه‌ریزی‌ها وجود داشت، هم تکالیف مدرسه‌اش را انجام می‌داد و هم حفظ و قرائت قرآن را تمرین می‌‎کرد.


برادر کوچک پوریا از او یاد می‌گیرد

رؤیایی با اشاره به اینکه به‌دلیل برنامه‌ریزی فشرده، تماشای تلویزیون و حضور در فضای مجازی را محدود کرده‌ام، می‌گوید: بچه‌ها در هر راهی قرار بگیرند، کم‌کم به آن مسیر علاقه‌مند می‌شوند. خوشبختانه پدر پوریا هم در این مسیر خیلی به او کمک می‌کند. من دوست دارم فرزندم بسیار با قرآن انس بگیرد.

او همچنین از فرزند دومش که حالا پنج‌ساله است، می‌گوید: چون پوریا فرزند بزرگ‌تر است، برادرش از او آموزش می‌بیند و دوست دارد او هم قرآن‌خواندن را یاد بگیرد. قصد دارم او را نیز برای حفظ و تلاوت قرآن تشویق کنم.

رؤیایی همچنین در توصیه به دیگر والدین بیان می‌کند: در خانواده پدر و مادر نقش مهمی دارند و تلاش و کوشش آنان در کودکی فرزندشان می‌تواند آینده درخشانی را برایش رقم بزند. پدر و مادر باید کمی به خودشان سختی بدهند.

پوریا بیهقی در ادامه کوتاه و مختصر به شهرآرامحله می‌گوید: من برای یادگیری قرآن اشتیاق زیادی دارم و می‌دانم که قرآن همیشه به من کمک می‌کند.

او ادامه می‌دهد: در کارها و در درس‌هایم از قرآن کمک زیادی گرفته‌ام . در یادگیری قرآن پدر و مادرم خیلی تلاش کردند.

 

 

ارسال نظر