کد خبر: ۳۳۰۹
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

تکمیل مسجد الزهرا(س) نیازمند نگاه خیران

در اوایل دهه80 بیشتر از هزار مترمربع از اراضی شهرک نیروی انتظامی در خیابان تقویه برای ساخت مسجد «الزهرا» در نظرگرفته شد. دراین زمین با همیاری اهالی مبلغ 20میلیون تومان جمع‌آوری شده و با آن سوله‌ای به مساحت 60مترمربع در زمین مسجد بنا گردید که نماز جماعت هم در آن برگزار می‌شود.

در اوایل دهه80 بیشتر از هزار مترمربع از اراضی شهرک نیروی انتظامی در خیابان تقویه برای ساخت مسجد «الزهرا» در نظرگرفته شد. زمین این مسجد سال‌ها به حال خود رها شده‌ بود تا اینکه در سال1395 به مالکیت سازمان اوقاف و امور خیریه درآمد و برای ساخت‌وساز در اختیار اهالی قرار گرفت.
این روزها خواسته بزرگ مردم این است که دست‌کم چراغ طبقه اول مسجدشان هر چه زودتر روشن شود؛ آرزویی که به گفته اعضای هیئت‌ امنای مسجد در حدود 4میلیارد تومان آب می‌خورد، پولی که نه جیب مردم توان آن را دارد و نه بانی و ارگان دست به نقدی برایش پیدا می‌شود.


اقامه نماز در سوله‌ای 60متری!

براساس نقشه‌های نظام مهندسی، مسجد الزهرا(س) حدود 2هزار و 600مترمربع زیربنا دارد و در چهار طبقه بنا خواهد شد، دو طبقه نمازخانه 800متری برای آقایان و بانوان و دو طبقه 600متری هم برای مرکز فرهنگی، کتابخانه، حسینیه و... اما آنچه تاکنون نصیب اهالی شده است، یک سوله 60متری است که باید به آن بسنده کنند.
مهدی حسین‌پناه، عضو هیئت امنای مسجد می‌گوید: «سال‌95 بود که به خیابان تقویه آمدیم، وقتی در جریان اوضاع و احوال و نیاز مبرم اهالی به فضایی برای اقامه نماز جماعت و گردهمایی‌ در مناسبت‌های مختلف قرار گرفتیم، دست به کار شدیم. 

ابتدا با همیاری اهالی مبلغ 20میلیون تومان جمع‌آوری کردیم و با آن سوله‌ای به مساحت 60مترمربع در زمین مسجد بنا کردیم. اوایل سال98 بود که چراغ آنجا روشن شد تا اولین نماز جماعت اهالی در فضای مسقف اقامه شود. »
آن‌طور که اهالی روایت می‌کنند برکت برگزاری نماز در این سوله آن‌قدر زیاد بوده که هر روز با همت خیران مجهزتر از روز قبل می‌شده است. 

ابتدا دیوارهایش گچ‌کاری شده، بعد در و پنجره‌هایش نصب شدند. یکی کولر داده و دیگری آب‎سردکن و به این ترتیب مسجد رو به راه شده است.
او می‌گوید: «از بنای اصلی مسجد تنها فونداسیون، کف‌سازی و اسکلت بتنی طبقه اول اجرا شده که تا همین مرحله در حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه دربرداشته است که با کمک خیران تأمین شده است. »


برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مسجد

مسجد الزهرا(س) همدلی را به‌خوبی در میان اهالی ایجاد کرده و اتفاقات شیرینی را رقم زده است.
این عضو شورای اجتماعی امیریه توضیح می‌دهد: «پایگاه بسیج خواهران شهید حججی بسیار فعال است، از تولید ماسک در دوران همه‌گیری کرونا تا تهیه جهیزیه برای زوجین و سیسمونی برای نوزادان و همچنین برگزاری کلاس‌های بافتنی و آشپزی که عموما رایگان است از جمله فعالیت‌های بانوان مسجدی است. 

در طرف دیگر فعالیت‌هایی همچون تشکیل ستاد ازدواج آسان، برپایی اعیاد و جشن‌های خیابانی، توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم برای نیازمندان و برگزاری کلاس‌های حفظ، تفسیر و روخوانی قرآن کریم به همت پایگاه بسیج شهید سلیمانی انجام می‌شود. »
او یادآوری می‌کند: «مسجد الزهرا(س) در دهه اول محرم هر شب از میهمانان و عزاداران اباعبدا... (ع) پذیرایی می‌کند. هر شب زیارت عاشورا برپاست و علاقه‌مندان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از طرف مسجد به حرم مطهر مشرف می‌شوند. »

کلمات کلیدی
ارسال نظر