کد خبر: ۳۳۱۳
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان شهید اصلانی 87،آبادانی 30 ساله

تا دهه70 خبری از آبادی و آبادانی در این کوچه نبود. تا چشم کار می‌کرد زمین خاکی دیده می‌شد. اولین ساکنان با خرید همین زمین‌های خاکی خانه ساختند، خانه‌هایی که آب، برق و گاز نداشت و برای تأمین این امکانات اولیه باید آب را از چاه آبی که در تپه‌ مجاور بود و برق را از سیم‌کشی حاشیه بولوار می‌آوردند و به جای گاز هم نفت می‌خریدند.

تا دهه70 خبری از آبادی و آبادانی در این کوچه نبود. تا چشم کار می‌کرد زمین خاکی دیده می‌شد. اولین ساکنان با خرید همین زمین‌های خاکی خانه ساختند، خانه‌هایی که آب، برق و گاز نداشت و برای تأمین این امکانات اولیه باید آب را از چاه آبی که در تپه‌ مجاور بود و برق را از سیم‌کشی حاشیه بولوار می‌آوردند و به جای گاز هم نفت می‌خریدند. آن‌ها با نبود تلفن کنار آمده بودند اما نداشتن وسیله‌ای برای رفت و آمد مجبورشان می‌کرد تا شهرک ابوذر پیاده بروند و از آنجا از سرویس حمل و نقل عمومی استفاده کنند. از ابتدای دهه80 بود که با سکونت و ساخت‌و‌سازهای بیشتر مغازه‌ها شکل گرفتند و شهرداری اقدام به سامان‌دهی معابر کرد.

مسجد و حسینیه حضرت قمربنی هاشم(ع) از سال 1373 در این کوچه ساخته شده و محلی برای اقامه نماز و برگزاری مراسم‌های مذهبی است.

 

بوستان بهارستان در سال91 با مساحت حدود 4هزار مترمربع ساخته شد این بوستان با وسایل بازی‌ای که برای کودکان دارد فضای خوبی را برای فرزندان ساکنان و کسبه به ارمغان آورده است.

 

شرکت مخابرات خراسان رضوی مرکز تلفن بهارستان از سال92 در این کوچه قرار دارد.

 

با توجه به نیاز جمعیت ساکن در محله بهارستان پارک خطی نیز از سال94 در این کوچه ساخته شد که از بولوار صبا تا بولوار سپاه امتداد دارد.

 

 

 

ارسال نظر