کد خبر: ۳۳۶۰
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

نفر اول خاورمیانه؛ کاراته‌کار نوجوان محله جاهدشهر

یاسین علیپور آن‌قدر در کاراته زبده و آب‌دیده می‌شود که در همان سن کم وقتی پا به میدان مسابقات می‌گذارد، بیشتر حریفانش را در همان راند اول ناک‌اوت‌ می‌کند و در نهایت هم قهرمانی مسابقات کشوری و رقابت‌های بین‌المللی را به‌دست می‌آورد. ورزشکار محله جاهدشهر این روزها با پنج ساعت تمرین در خانه و باشگاه، خودش را برای مسابقات انتخابی تیم ملی که ماه آینده در تبریز برگزار خواهد شد آماده می‌کند و آرزو دارد عضوی از تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی ژاپن باشد.

پدر مشوق اصلی پسرش می‌شود. وقتی یاسین نه‌ساله بوده، در همسایگی آن‌ها باشگاه ورزشی تأسیس می‌شود و او با تشویق‌های پدر الفبای ورزش کاراته را در همین باشگاه کوچک و جمع‌وجور محلی می‌آموزد.

یاسین علیپور آن‌قدر در کاراته زبده و آب‌دیده می‌شود که در همان سن کم وقتی پا به میدان مسابقات می‌گذارد، بیشتر حریفانش را در همان راند اول ناک‌اوت‌ می‌کند و در نهایت هم قهرمانی مسابقات کشوری و رقابت‌های بین‌المللی را به‌دست می‌آورد.

ورزشکار محله جاهدشهر این روزها با پنج ساعت تمرین در خانه و باشگاه، خودش را برای مسابقات انتخابی تیم ملی که ماه آینده در تبریز برگزار خواهد شد آماده می‌کند و آرزو دارد عضوی از تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی ژاپن باشد.


پسری که عاشق مبارزه است

یاسین پسر شر و شور و عضو کوچک‌تر خانواده است. پدرش وقتی این انرژی و استعداد را در فرزندش می‌بیند، تصمیم می‌گیرد تا او را به همراه برادر کوچک‌ترش مجتبی که او هم از قهرمانان ملی کاراته است به باشگاه بفرستد. همین می‌شود که او در نه‌سالگی برای اولین‌بار پا به باشگاه کاراته می‌گذارد و از همان روز اول به ورزش رزمی علاقه‌مند می‌شود.

خودش با زبان کودکانه‌اش روزهای اول را این‌طور تعریف می‌کند: «مبارزه‌کردن را خیلی دوست دارم. دلم می‌خواهد شب و روز مبارزه کنم. وقتی آمدم اینجا و مبارزه بچه‌ها را دیدم خیلی خوشحال شدم. از آن روز به بعد هر روز منتظر بودم تا عصر شود و به باشگاه بیایم.»


قهرمانی در رقابت‌های بین‌المللی «خاورمیانه»

هنوز شیرینی به‌دست‌آوردن مدال طلایی را که مهرماه سال گذشته در مسابقات کاراته کشوری از آن خودش کرد از خاطر نبرده‌ است. هرچند حکم‌های قهرمانی یاسین یکی‌دوتا نیست، 10مدال طلا، نقره و برنز در رقابت‌های استانی و کشوری و همچنین قهرمانی در مسابقات بین‌المللی خاورمیانه او را به یکی از نوجوانان موفق کاراته‌کار کشور تبدیل کرده ‌‌است: «امسال برای اولین‌بار حضور در رقابت‌های بین‌المللی کاراته «خاورمیانه» را تجربه کردم. 

مبارزه‌کردن را خیلی دوست دارم. دلم می‌خواهد شب و روز مبارزه کنم

مسابقاتی که ماه گذشته در مشهد برگزار شد و سطح کیفی بسیار خوبی داشت، ورزشکاران پنج کشور ایران، لبنان، عراق، آذربایجان و افغانستان با هم رقابت می‌کردند که از کشورمان ورزشکاران ۲۲استان حضور داشتند که من در رده سنی نونهالان مدال طلا را به‌دست آوردم.»


آرزوی حضور در ژاپن!

روزی پنج ساعت تمرین می‌کند و تا به امروز هیچ‌وقت تمریناتش را متوقف نکرده ‌است. دوره‌ای هم که باشگاه به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده برنامه‌هایش را در خانه ادامه می‌داده است تا به قول خودش همیشه روی فرم بماند و از ورزش دور نباشد.

از او درباره اهداف و انگیزه‌هایش که می‌پرسم پاسخ می‌دهد: «امسال بعد از قهرمانی در مسابقات کشوری و بین‌المللی خاورمیانه، انگیزه زیادی برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی دارم که در روزهای هفدهم و هجدهم شهریور امسال در تبریز برگزار می‌شود. دلم می‌خواهد لباس تیم ملی را بر تن کنم و در رقابت‌های آسیایی ژاپن پرچم ایران را بالا ببرم.»

ارسال نظر